dodatki na zimę do tdi

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez dadi321vw » 29 sty 2010, o 09:25

Ej jeszcze chciałem zapytać jaki przbieg ma twój tdi.? :mrgreen:
Avatar użytkownika
dadi321vw
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 18 gru 2009, o 21:38
Lokalizacja: TKA Zakrzów

 

Postprzez Procent » 29 sty 2010, o 11:06

Kolega ostatnio kupił taki uszlachetniacz STP do ON. Zostawił w aucie na noc.Auto stało na dworze przy -25 st. I ku jego zdumieniu butelka była twarda rano jak kość. To robienie ludzi w balona. Uszlachetniacz zamarzł. Czyli dla mnie to szajs i tyle. Ja leję ropę na ORlenie zwykła ekodiesel i pali przy najgorszych mrozach bez problemu. Podstawa to świece i AQ. Jak jednego z tych czynników zabraknie to możecie pomarzyć o jeździe
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 29 sty 2010, o 13:46

:-) uszlachetniacz do paliwa czyli wzbogaca paliwo w środki palne i czyszczące a nie zeby paliwo nie zamarzało...i to sie stocuje co jakiś czas a nie za każdym tankowaniem...
po za tym wiele osób nie tankuje pełnego baku tylko za 50 zł w góre. wiec co tu sie dziwić ze zbiera sie wilgoć w zbiorniku i potem sa problemy...
a robicie w ogole diagnostyke silnika...?? parametry wtrysku sie zmieniają z biegiem czasu jak i motogodzin pracy silnika. czesci sie zuzywają przedewszytstkim pasek rozrządu i tu juz automatycznie przestawia sie kat wtrysku - który ma bardzo duże znaczenie na odpalanie silnika zimnego jak i ciepłego. w pompie jezeli chodzi o TDI znajduje sie czujnik temp.paliwa. on tekze ma bardzo duze znaczenie na odpalanie silnika...
nie wiem jak by mój odpalał gdyby był na ori programie. u mnie Leopard przerobił "mapę startową"- dostaje wiekszą dawe paliwa i ...pyrka...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Golfik1986 » 29 sty 2010, o 14:55

dadi321vw, obstawiam ze 250tysi moze miec nastukane na liczniku ma niby teraz 160tysi ale kto temu wierzy ;-)
SotoM, tesh jestem zdania jak tankowac do pelna i tak zawsze robie do rezerwy i znow pelen bak i tak jak zatankujesz za 5 dyszek szybciej bedziesz musial wrocic na stacje
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez leopard » 29 sty 2010, o 15:32

2 czynniki decydują o zapłonie ...
temp. paliwa - decyduje za wielkość dawki podawanej przez pompę
temp. płynu chłodzącego - decyduje za wyprzedzenie kąta wtrysku ...
te dane potrzebne są do ustalenia parametrów roboczych podczas i bezpośrednio po odpaleniu silnika - przy samym odpaleniu kluczową role spełnia czujnik temp. paliwa - ECU ustala dawke starową wzgledem temperatury paliwa ze wzgledu na fakt że przy nie pracującej pompie wtryskowej nie mozna wysterowac kata wtrysku (brak ciśnienia w pompie wtryskowej)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Bradley » 29 sty 2010, o 16:24

U mnie doszlo do paradoksu jak przy -16C odpalil od strzalu, potem wjechalem do garazu, naprawialem zamek w drzwiach, poskladalem wszstko chce odpalic i na 3x z pelnym akumulatorem (bo go podladowywalem) trzeba bylo go odpalac ;)
A nastepnego dnia to jeszcze notlaufa zlapalem w trasie bo sie chyba wilgoc nazbierala w n75 i przymarzlo.

Czujnik temp paliwa odpowiada tylko i wylacznie za dawke startowa?
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez leopard » 29 sty 2010, o 19:44

Bradley napisał(a):U mnie doszlo do paradoksu jak przy -16C odpalil od strzalu

żaden paradoks - przy takiej temp. zewnetrznej mapa zapłonu ustawiona jest na ~ 48 mg/h ... gdzie przy 0'C to dawka rzędu kilkunastu mg/h
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez dadi321vw » 29 sty 2010, o 20:06

Golfik1986 u mnie jest 275 tyś raczej prawdziwy jestem tego pewien na 99% więc wydaje mi się ze nie jest to tak wiele. :lol:
Avatar użytkownika
dadi321vw
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 18 gru 2009, o 21:38
Lokalizacja: TKA Zakrzów

Postprzez Golfik1986 » 30 sty 2010, o 10:36

:super: to pewnie drugie tyle jeszcze przekula to twarde jednostki
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez dadi321vw » 30 sty 2010, o 14:17

Tak mi pasi :lol:
Avatar użytkownika
dadi321vw
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 18 gru 2009, o 21:38
Lokalizacja: TKA Zakrzów

Postprzez Repsol » 31 sty 2010, o 17:56

Ostatnio zaczęło mi przymarzać paliwo w Actrosie tak, że dziadem praktycznie nie dało się jechać.
Po dodaniu tego specyfiku (depresator Xeramic) naprawdę mu pomogło.

http://www.allegro.pl/item902072230_sup ... ector.html

Więc polecam.
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez Portos » 8 lut 2010, o 01:16

swatu napisał(a):
hooki napisał(a):ponoc dobrze jak do ON doleje sie troszke benzyny lub nafty, mieszanka taka bedzie bardziej zadka
i własnie wczoraj w tv był reportaz ze ludzie wlasnie kupowali taki wymieszany ON na stacji ktory w dystrybutorach normalnie zamarzl,gdyz była dolana benzyna.
i kto tu ma racje ? :-?



Zapewne takiej dobrej jakości była benzyna :lol:
Portos
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1 lut 2010, o 13:25
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości