drastycznie spadła moc silnika

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

drastycznie spadła moc silnika

Postprzez raf.sie » 11 cze 2011, o 10:02

problem zaczął się od tego że wszystko oszalało.pokazywało mi błędy wszystkich czujników.a gdy dodawałem gazu to silnik dopiero po chwili reagował na to.mrugała kontrolka od świec.wymieniliśmy pompę i komputer.niby wszystko dobrze było.wina była komputera.

swoją drogą to tak sam z siebie mógł wysiąść czy może jakaś inna przyczyna może być?spalił się czy jak?miał ktoś takie objawy?

właśnie niby wszystko było dobrze bo silnik kompletnie nie ma mocy.turbiny to wcale nie czuć.pompuje max do 0,5bara i to przy obrotach ponad 3500.jeżdżąc tak do takich właśnie obrotów spalił mi poniżej 5l jak to możliwe?cały czas gaz w podłogę i do takich obrotów a tu poniżej 5l/100km.nie dymi oleju nie bierze.tą klapkę w turbinie sprawdzaliśmy ładnie chodzi i się zamyka.jest już spory luz na turbinie czy to przez to tak mało ona daje?przy takim braku mocy pojawia się również notlauf całkowita tragedia wcale nie przyspiesza wtedy.puszcze gaz wcisnę i powoli rusza.przez co ten notlauf przecież turbina nie nie daje za dużego ciśnienia?? ostatnio sprawdzałem pokazało mi dwa błędy: 575 i 542.zrobiłem też logi:


ktoś pomoże co jest nie tak?? gdzie tkwi problem??jak go rozwiązać??
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

drastycznie spadła moc silnika

 

Postprzez Bradley » 11 cze 2011, o 19:32

Dlaczego brakuje logow dynamicznych?
W koncu auto nie ma mocy podczas jazdy...

Zloguj 000BS kat wtrysku pewnie opoznieniony bo w grupie 004 rozjezdza sie.
Po 003 mozna tylko przypuszczac, ze przeplywka pada.
Po dynamicznych bedzie widac cos wiecej
003,008,010,011,004
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez raf.sie » 12 cze 2011, o 11:35

nie mam czym zrobić logów dynamicznych.

kąt wtrysku ustawiony ok na wykresie pokazuje tak jak powinno być oczywiście z minimalnymi wahaniami

jak przepływkę dokładnie sprawdzić czy dobra czy na nic??
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

Postprzez Bradley » 12 cze 2011, o 13:36

nie mam czym zrobić logów dynamicznych.

Jak nie masz czym? Nie rozumiem. Skoro mozesz odczytac kat wtrysku to masz pelna wersje wiec... wystarczy 200m prostej na 3 bieg.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez raf.sie » 12 cze 2011, o 13:40

oto logi dynamiczne
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

Postprzez Snejk18 » 12 cze 2011, o 15:07

Mała rada na przyszłość. Jak robisz logi dynamiczne, to rób każdą grupę oddzielnie.
Bo jak robisz po 3 na raz, to tracisz na dokładności pomiaru.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez raf.sie » 12 cze 2011, o 15:18

uu okej teraz już będę wiedział..

a co wynika z tych logów?
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

Postprzez Bradley » 12 cze 2011, o 18:29

raf.sie, no i dalo sie zrobic ;)

A wiec tak. Kat wtrysku dobry faktycznie. Czujnik pedalu gazu ok.
Turbina nie wstaje, przeplywka zaniza odczyt ale to logiczne (nie ma cisnienia wymaganego to nie pokaze).
Moje sugestie: dziura w wezyku od kolektora ssacego do komputera, spipczony mapsensor w komputerze (pisales ze wymieniales komputer), uszkodzenie mechaniczne turbiny (waste gate ciagle otwarty), zapchany katalizator/uklad wydechowy (ktorys z tlumikow?)

Wiec upewnilbym sie ze wezyk od kolektora do komputera(mapsensora) jest w 100% szczelny jak i poprawnosc pozostalych wezykow cisnieniowych. Co i jak w 1 stronie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=373372, zdjal przewod niebieski z n75 i zrobil log dynamiczny. MUSI przeladowac. Jesli tak to WG sprawny. Jesli nie to zostawiasz jak jest i dodatkowo zamiast przeplywki podpinasz diode 1n4148. Tutaj co i jak: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=160678

Snejk18 napisał(a):Mała rada na przyszłość. Jak robisz logi dynamiczne, to rób każdą grupę oddzielnie.
Bo jak robisz po 3 na raz, to tracisz na dokładności pomiaru.

Dla mnie jest ok. Potem w oddzielnych grupach w 1 wychodzi ok a w drugiej nie bo ktos logowal grupe juz na notlaufie i potem mysl dlaczego tak jest skoro w 1 bylo dobrze a wynik iz drugiej mowia inaczej ;)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez leopard » 13 cze 2011, o 11:52

przede wszystkim nie ma synchronizacji wał/wałek rozrządu - nie wiadomo czy pompa pod pelnym obciazeniem przestawia poprawnie kat (zakres przestawienia)
poza tym blad G80 nie pozwala na dokladne okreslenie kata - stad tryb awaryjny
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Bradley » 13 cze 2011, o 13:43

leopard, w dynamicznym przestawia ladnie w 004
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez raf.sie » 13 cze 2011, o 21:11

ściągnąłem pokrywę zaworów sprawdziłem rozrząd wszystkie znaki idealnie się pokrywają więc jak może nie być synchronizacji wał/wałek?

blad G80 nie pozwala na dokladne okreslenie kata - stad tryb awaryjny


a skąd ten błąd g 80? wyczytałem takie coś i sprawdziłem

Przebieg sprawdzania
– wyłączyć zapłon
– rozłączyć złącze wtykowe czujnika skoku iglicy
– zmierzyć oporność między stykami wtyczki
Wymagana wartość: 80 do 120 Ω


u mnie wynosi 111 więc czyli dobrze??więc skąd ten błąd?

[ Dodano: 2011-06-13, 21:16 ]
Bradley napisał(a):spipczony mapsensor w komputerze


a czy można samemu się do tego dostać i sprawdzić??

Bradley napisał(a):uszkodzenie mechaniczne turbiny (waste gate ciagle otwarty)


WG ładnie chodzi i się zamyka

Bradley napisał(a):zapchany katalizator/uklad wydechowy (ktorys z tlumikow?)


katalizatora brak
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

Postprzez leopard » 15 cze 2011, o 01:51

Bradley napisał(a):w dynamicznym przestawia ladnie

w statycznym nadal nie ma synchronizacji ...
w dynamicznym jest OK - wniosek ??
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości