duze spalanie 1,9 tdi 1z

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez Robertuss » 28 sty 2009, o 11:26

e2 napisał(a):
Robertuss napisał(a):Zalałem swojego do pełna, teraz mam pół baku i przejechałem 550km.
Pół baku to jakieś 27l, więc spalanie wychodzi około 5l/100km
Trasa do pracy 43km i tyle samo z powrotem :)


a mogę wiedzieć jak jeździsz? tzn spokojnie czy raczej agresywnie czy jak? Bo ja teraz chcę iść na wynik, zero zbędnego dodawania gazu itd i zobaczę ile uda mi się wycisnąć :)

jeżdże spokojnie :)
o to wlasnie chodzi ze to jest 43km ładnego prostego asfaltu, wiadomo przez wioski 60km/h a poza to 90-110km/h na 5biegu bez szarżowania, stałe obroty i wtedy jest ekonomia ;-)
w lato schodzi nawet do 4,5l :-P
Avatar użytkownika
Robertuss
Members
 
Posty: 1234
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 08:00
Lokalizacja: Świecie
Rocznik: 1999
Silnik: 2.8 AQD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez lysutki » 28 sty 2009, o 15:34

e2 napisał(a):no dobra, wczoraj obliczałem spalanie znów, więc tak: wyszło 6,39l/100km głównie miasto odcinki 6-15km max. Oprócz tego obwodnica trójmiasta około 60km z butem non stop w podłodze. Po mieście też sobie gazu nie żałuję jak jeżdżę. Myślę, że to spalanie jest jak najbardziej ok i nie mam powodu do obaw. Jednakże w tym przypadku te 7 to już jest lekko więcej. Więc może gdzieś sobie zaciąga jakieś lewe powietrze bo to przecież też jakoś wpływa na spalanie chyba nie?


troche sciema chyba...
odcinki 6-15km max i but w podlodze?? no ciekawe... bo wlasnie po okolo 6 km dopiero jest cieply silnik....
Oprócz tego obwodnica trójmiasta około 60km z butem non stop w podłodze to nie jest jazda po miescie w korkach :D

poza tym przy ostrym butowaniu na pewno bedzie palil wiecej niz 6,39 chyba ze mamy rozne pojecie o butowaniu auta oraz o jezdzie po miescie itd...

bez urazy, nic osobistego nie mam do kolegi, po porstu nie uwierze w takie cos - wedlug mnie troszke przegiol :D
Avatar użytkownika
lysutki
Badacz tematu
 
Posty: 294
Dołączył(a): 8 mar 2008, o 23:58
Lokalizacja: Łódź

Postprzez e2 » 28 sty 2009, o 15:47

but w podłodze - logiczne wydaje się to, że po rozgrzaniu silnika :P nie będę katował zimnej turbiny. Ja takich odcinków pokonuję masę dziennie. Więc mój silnik po odpaleniu się rozgrzewa bardzo szybko. To tylko tak jest głupio napisane :).

Obwodnica - jednorazowy wybryk, ale wiadomo, że jadąc na poziomie ponad 3k rpm auto pije jak smok.

Ja naprawdę nie żałuję gazu, jak jeździłem spokojnie przez pierwszy okres zakupu auta miałem spalanie na poziomie 5,5l/100km jeżdżąc po mieście. Ja nie mam zamiaru przekłamywać swojego spalania. Od każdego słyszę, że jeżdżę jak wariat, że za szybko, że coś tam. Po rozgrzaniu silnika obroty baaaardzo szybko lecą do góry. O tyle, że ja w ogóle nie stoję w korkach (trasa wyuczona na pamięć jak je omijać w godzinach, w których wracam do pracy). To też ma swój wpływ. Nie mam jak udowodnić tego spalania, ani mojej jazdy więc tak można sobie gdybać. W sumie jak rozmawiałem z kumplem, który ma audi 80b4 po wirusie to też mówił, że to normalne spalanie. On jeździ też jak wariat i gazu nie żałuje bo niedawno program robił i ma spalanie około 7 litrów - ale cięższe auto więc to nic dziwnego. Przecież to auto w mieście powinno palić 5,5l przy zdrowym silniku więc nie wiem co dziwnego jest w litrze więcej przy agresywnym trynie jazdy.
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez robercik » 28 sty 2009, o 16:44

ostatnio wciagnal 7,75 przy spokojnej jezdzie,a sprawdzam go ze leje pelny bak wyjezdzam 100km i dolewam do pelna,a ta {cenzura} jak go nie ugrysc to nie schodzi ponizej 7 litrow,byl zaslapiany egr sprawdzalem wtryski a samochod ma 230 tys przebiegu weic nie jest wyrzylowany ale teraz zmieniam go na passata b6 130 km i pieprze to scierwo golf 3,pali jak 2,5 tdi ten zlom
robercik
Badacz tematu
 
Posty: 313
Dołączył(a): 23 sie 2008, o 19:06
Lokalizacja: łuków

Postprzez lysutki » 28 sty 2009, o 19:42

spalanie sprawdza sie nie po 100km tylko jezdzi sie do rezerwy i tankuje na tej samej stacji. Inaczej pomiar jest bardzo ale to bardzo niedokladny.
Po drugie technika jazdy... kolega pisze ze jezdzi szybko i pali mu ponad litr mniej, jasne, jesli co chwile nie hamuje i nie przyspiesza, to bedzie palil mniej, bo optymalna predkosc jest kolo 90km/h.
Spokojna jazda w cale nie musi byc ekonomiczna, wystarczy zle operowac gazem, jezdzic na za niskich obrotach i auto pali jak smok, a jezdzi jak zolw...

Z drugiej strony czy 7,75 l to tak duzo? passat bedzie palil 8-9 - ma mocniejszy silnik i jest duzo ciezszy, ma szersze opony - musi spalic wiecej!

no i jeszcze jedno, skad masz paliwo?
Avatar użytkownika
lysutki
Badacz tematu
 
Posty: 294
Dołączył(a): 8 mar 2008, o 23:58
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Ramze$ » 28 sty 2009, o 19:51

robercik napisał(a):sprawdzam go ze leje pelny bak wyjezdzam 100km i dolewam do pelna


wydaje mi sie ze są dokładniejsze i bardziej miarodajne sposoby

robercik napisał(a):amochod ma 230 tys przebiegu weic nie jest wyrzylowany


taa, funkiel nówka, no nie? jasne :-D

robercik napisał(a):ale teraz zmieniam go na passata b6 130 km i pieprze to scierwo


to po co w ogóle ten post jak sie auto zmienia?

Na pocieszenie moge tylko dodac ze 7l to i tak lepiej niz jakolwiek benzyniak, nawet taki maluch niewiele mniej pali, tyle ze to ponad 3 razy mniej mocy :-D

Ja panu zycze miłej jazdy Passatem :super:
Avatar użytkownika
Ramze$
Czytacz
 
Posty: 112
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 15:22
Lokalizacja: Ełk [NEL]

Postprzez SotoM » 28 sty 2009, o 23:21

robercik napisał(a):ostatnio wciagnal 7,75 przy spokojnej jezdzie,a sprawdzam go ze leje pelny bak wyjezdzam 100km i dolewam do pelna,a ta {cenzura} jak go nie ugrysc to nie schodzi ponizej 7 litrow,byl zaslapiany egr sprawdzalem wtryski a samochod ma 230 tys przebiegu weic nie jest wyrzylowany ale teraz zmieniam go na passata b6 130 km i pieprze to scierwo golf 3,pali jak 2,5 tdi ten zlom

no cóż każdy jeździ tym na co go mniej więcej stać...
co z tego ze wtryski dobrze pracują...to jest ....a w jakim stanie turbina jest...?? wirnik po stronie pompujacej to juz pewnie traci pierwszy żąd łopatek - wiec nic dziwnego ze pali tyle. paliwo dostaje a powietrza jest nie dobór wiec jak to ma palić mało.... po za tym sparawdzałeś jaką masz dawke paliwa ustawioną na nastawniku , kat wtrysku sprawdzałeś....?? :-|
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Golfik1986 » 29 sty 2009, o 19:41

moj dziesiejszy wynik to spalanie z pelna dokladnoscia 6.25l takze jak na zime mysle ze to wynik dobry zrobi sie cieplej pewnie kolo literka zejdzie w dol.
Sotom dorzuce pytanie czy przez vaga idzie to sprawdzic tzn to o czym piszesz kat wtrysku i tesh poprawnosc dzialania turbiny. mam zakupiony amatorski kabelek i nie bardzo jeszcze wiem co do czego??!!
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez SotoM » 29 sty 2009, o 23:54

TDI to juz jest taka technbika ze do niego sie najpierw podchodzi z komputerem a dopiero pożniej ze srubokrętem...
VAG'iem sprawdzisz wszystko co dotyczy silnika...pracę turbiny- jak pompuje,jekie daje ciśnienie, pracę wtrysków , kat wtrysku , dawke paliwa na nastawiniku , pracę przpływki . zawór EGR'u no wszystko...tylko trzeba znać Logi...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Golfik1986 » 30 sty 2009, o 18:00

SotoM, moze wyslalbys mi na PW kody tych logow co i jak co do czego sluzy
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez SotoM » 31 sty 2009, o 01:12

prędzej w tym ci Leopard pomoże... ja do niego walę na VAG'a bo on go i TDI zna jak swoja kieszeń...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez robercik » 2 lut 2009, o 15:35

SotoM napisał(a):no cóż każdy jeździ tym na co go mniej więcej stać...
co z tego ze wtryski dobrze pracują...to jest ....a w jakim stanie turbina jest...?? wirnik po stronie pompujacej to juz pewnie traci pierwszy żąd łopatek - wiec nic dziwnego ze pali tyle. paliwo dostaje a powietrza jest nie dobór wiec jak to ma palić mało.... po za tym sparawdzałeś jaką masz dawke paliwa ustawioną na nastawniku , kat wtrysku sprawdzałeś....?? :-|

przeciez na kompie wykazuje cisnienie turbiny i kat nastawienia i te inne rzeczy,czy istnieje mozliwosc ze zegary od benzyniaka maja wplyw na ustawienia kompa w samochodzie?predkosc i obroty sie zgadzaja na nich ale moze jest to coś jescze?
robercik
Badacz tematu
 
Posty: 313
Dołączył(a): 23 sie 2008, o 19:06
Lokalizacja: łuków

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości