dylemat z kątem wtrysku

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

dylemat z kątem wtrysku

Postprzez darkker » 26 lip 2009, o 20:32

Siemka
Mam takie pytanko. W silnikach 1Z kąt wtrysku powinien wynosić z tego co wiem 45-50. Jak to ma sie do spalin???? czy kątem wtrysku reguluje sie skład spalin????? Ostatni na ten temat spoiłem sie ze swoim szwagrem. On twierdzi że kąt wtrysku reguluje sie indywidualnie do każdego silnika podczas podłączenia pod analizator spalin ja znowuż twierdze że za skład spalin odpowiedzialny jest ECU a kat to moment w którym ma być wtrysk do cylindrów gdy tłoki dochodzą do GMP
Co ma wspólnego chwila zapłonu mieszanki do jej składu ???
Napiszcie który z nas ma racje
darkker
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 20:04
Lokalizacja: Inowrocław

dylemat z kątem wtrysku

 

Postprzez leopard » 26 lip 2009, o 23:05

kąt wtrysku ustawiony jest w danym silniku wg "normy" jaką założył konstruktor silnika - jeśli trzeba wyprzedzić/opóźnić zapłon ECU to robi - w zalezności od temp. płynu chłodzącego/paliwa/obciążenia silnika/etc.

kąt wtrysku założony przez konstruktora to pozycja wyjściowa - w czasie pracy silnika za dalszą regulację odpowiada ECU (w dizlu)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Bradley » 27 lip 2009, o 09:38

Kat wtrysku zalezny jest od temperatury paliwa (przynajmniej tak wynika z wykresu w tditiming ;) ), a ten wynosi gdy samochod jest nagrzany ok 40-50. ECU samo sobie reguluje ten kat za pomoca zaworka n108. Dlatego jesli w grupie 000BS kat wynosi np 35 to w grupie 000 wynosi on 51. Ale jesli kat poczatku wtrysku jest zbyt mocno opozniony lub za wczesny wtedy zaworek nie ma wielkiej mozliwosci regulacji (podczas normalnej jazdy widac jak zmienia sie kat wtrysku w grupie 000)

Pamietam, ze jak mialem Kadetta i zmienialismy mu rozrzad to na za wczesnym kacie kopcil na bialo jak parowoz :-)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez leopard » 27 lip 2009, o 23:40

Bradley napisał(a):Ale jesli kat poczatku wtrysku jest zbyt mocno opozniony lub za wczesny wtedy zaworek nie ma wielkiej mozliwosci regulacji

trzeba dodac jeszcze że poprawnie ustawiony kąt wtrysku to kluczowy parametr podczas odpalania silnika - w pompie nie ma ciśnienia przez co N108 nie może przeprowadzić regulacji - jeśli ustawiony będzie zły kąt wtrysku - pompa wyjdzie poza zakres regulacji (niezaleznie czy wyprzedzony/opóźniony) będzie to przyczyna złego odpalania silnika
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez darkker » 28 lip 2009, o 21:15

to w takim razie jaki jest optymalny kąt wtrysku dla 1Z?????
tak jak pisze 45 - 50???
darkker
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 20:04
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez Ramze$ » 28 lip 2009, o 21:41

49-51 jest idealnie.

Ale wartości pobliskie tez będą ok.
Avatar użytkownika
Ramze$
Czytacz
 
Posty: 112
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 15:22
Lokalizacja: Ełk [NEL]

Postprzez Bradley » 28 lip 2009, o 23:11

Ramze$ napisał(a):49-51 jest idealnie.

Wszystko jest zalezne od temp paliwa. Ja mam 38 i jest idealnie na niebieskiej linii a 38 jak wiadomo nie rowna sie 49 ani 51 ani tez 50.
A 38 jest w wysokiej temperaturze, plyn mial kolo 98C, paliwo, nie wiem.

darkker, patrzysz sie na wykres w TDI timing i wiesz czy kat jest dobry czy nie.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez darkker » 29 lip 2009, o 09:13

Bradley, na właśnie jedni pisza że troche powyżej niebieskiej lini czyli wychodzi 45-50 inni piszą że poniżej inni znów że na niebieskiej i teraz badź tu mądry :zdziwko: Z vagiem mam dopiero od niedawna do czynienia i dlatego się pytam, pozatym pod wykresem jest okno gdzie pisze "result" lub jakoś tak czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi co tam pisze?????? Chodzi mi o te komunikaty co sa tam wyświetlane
darkker
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 20:04
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez Bradley » 29 lip 2009, o 09:52

Komunikat mowi czy jest kat precezyjny, lekko pozniony, przyspieszony, mocno przyspieszony opozniony itd.
darkker napisał(a):jedni pisza że troche powyżej niebieskiej lini

Bo im klekoty w zime nie odpalaja i musza miec przyspieszony :-D
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez darkker » 29 lip 2009, o 15:47

no to wszystko jasne musze w swoim pompe cofnąć :-D
darkker
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 20:04
Lokalizacja: Inowrocław


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości