Dym ?? Niebieski?? czasem??

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Dym ?? Niebieski?? czasem??

Postprzez ssiiwwyyy » 20 wrz 2014, o 07:11

Panowie i Panie oczekuje nornalnych odpowiedzi i rad aa nierysowania lub pisania głupot.
Posiadam silnik 1.9 TDi 90 km zrobionego na 120 km .
Posiadalem zalany olej elf pół systetyczny i puszczał dymek czasem na niebiesko ostatnio wymieniłem na bp pół systeryk i dymu nie było niebieskiego przez 300km tylko czarny i to tylko czasem było widać w nadmiernych ilościach dziś ruszajac znow pojawił sie dymek delikatny niebieski ale tylko na 2 biegach przy ruszaniu poznije nie ma problemu . Dolot był czyszony i odłaczona odma i tez nie było problemu lecz widac jak idzie dalej mgiełka do dolotu jak przechodzi przez tanka. Jakies propozycje sugestie ??

[ Dodano: 2014-09-20, 09:42 ]
Dodam że mam też czasem z tym że na postoju kręcę wyżej niż 3.5 tyś lub jadę i tak robię zaczyna się odcina sam czarny dym za mną zero mocy i do tego szarpie budą ( nierówno pracuje silnik )
Avatar użytkownika
ssiiwwyyy
Badacz tematu
 
Posty: 352
Dołączył(a): 21 lis 2011, o 18:21
Lokalizacja: Wrocław

Dym ?? Niebieski?? czasem??

 

Postprzez Pozor » 20 wrz 2014, o 14:57

możliwe że ci się pierścienie kończą , bo z tego co opisałeś to olejowe leją już pewnie jak diabli , a kompresja też jest pewnie taka sobie , jedyne co możesz zrobić to sprawdź kompresje na wszystkich cylindrach , jeżeli nie to to mogą uszczelniacze zaworów puszczać olej ,
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez ssiiwwyyy » 20 wrz 2014, o 19:23

oleju nie ubywa do wymiany może 200/300 ml ciągnie a auto się zbiera i pali bez problemu nawet przy niskich temp.
Avatar użytkownika
ssiiwwyyy
Badacz tematu
 
Posty: 352
Dołączył(a): 21 lis 2011, o 18:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Pozor » 20 wrz 2014, o 23:42

hmm a spalanie ropy w normie ? , możliwe że pompa niedomaga , bo jeżeli oleju nie ubywa a silnik ma się ok to , to mi przychodzi do głowy , że układ wtryskowy coś knoci lub turbo , a w turbo są luzy ?
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez ssiiwwyyy » 22 wrz 2014, o 22:09

a jak poznać luzy ?? że są ??
Avatar użytkownika
ssiiwwyyy
Badacz tematu
 
Posty: 352
Dołączył(a): 21 lis 2011, o 18:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Pozor » 23 wrz 2014, o 16:21

ściągasz rurę od filtra powietrza , łapiesz za wirnik i ruszasz góra-dół , na boki i szczególnie kręcisz w koło jeżeli się da kręcić w koło to turbo ma luzy osiowe i nadaje się wymiany , to samo góra-dół , boki tolerancja to max. 1 mm , a lepiej 0,7 mm
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez ssiiwwyyy » 23 wrz 2014, o 17:54

Planuje z chować gdzieś pod auto tanka lecz nie wiem jakie węże użyć co proponujecie ?? i gdzie dać je najlepiej jest możliwość że olej zatka je w zimę jak będzie pod autem to ?? :
http://allegro.pl/przewod...4595519808.html

http://allegro.pl/przewod...4608569031.html
Avatar użytkownika
ssiiwwyyy
Badacz tematu
 
Posty: 352
Dołączył(a): 21 lis 2011, o 18:21
Lokalizacja: Wrocław


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości