dymi na bialo z rana

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

dymi na bialo z rana

Postprzez Golfik1986 » 13 lis 2008, o 08:54

dzis doznalem lekkiej zalamki z rana po odpaleniu dymil mi na bialo ale tesh sie zastanawialem czy to nie wina temp bo dzis to chyba minusowa byla z rana. ale co jeszcze zauwazylem ze na jalowym przegazowalem go troche powyzej 4tysi i walnal czarna chmurke ale tak mysle ze to moze nagar z tlumika polecial... rozwiejcie moje watpliwosci! aha dodam ze dwa dni temu mu troche pocisnalem prawie 2zl i sie obawiam ze to tego wynik :zly:
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

dymi na bialo z rana

 

Postprzez Nowal » 13 lis 2008, o 12:17

to ze na biało dymi to normalka przy niskiej temperaturze, tak jak benzyniak tyle ze słabiej.

Nigdy nie wkręcaj silnika na wysokie obroty gdy jest zimny! bo będziesz płakał.

Moze miałes duzo zadzy i wyleciała pojezdzij zagrzej silnik do normalnej temp i przegazuj go lekko i zobacz czy bedzie to samo.
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez malzyk » 13 lis 2008, o 13:42

biały dym może być również wynikiem spalania płynu chłodniczego, sprawdz czy Ci go nie ubyło. jeśli tak to możesz zacząć płakać bo prawdopodobnie poszla uszczelka pod głowicą. a co do ciśniecia go na zimnym silniku. Nie rób tak, nigdy! chyba ze golfik ci podpadl i nie bardzo go chcesz miec w jako takim stanie.
malzyk
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 7 wrz 2008, o 10:34
Lokalizacja: Głubczyce

Postprzez Nowal » 13 lis 2008, o 14:45

jzeli to było rano to wątpie ze wcina płyn, sprawdz jak go rozgrzejesz czy tez dymi na biało.
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Golfik1986 » 13 lis 2008, o 20:56

dalem mu po garach jak dojechalem do domu mial juz 90topni to byla sadza z tlumika:) zobaczymy jutro jak bedzie ale wydaje mi sie ze to wynik temp na dworze. a wiecie co jest najlepsze z tego wszystkiego wyciagnalem dzis swiece tak dla sprawdzenia jak sie zachowuja i okazalo sie ze mam wszystkie 4 swiece w dupie rzadna sie nie nagrzewala a silnik palil na nich jak z bajki nie mialem wogole problemow z odpalaniem tu jest dopiero checa wychodzi na to ze mam silniczek mur beton jak bez swiec dawal rade :-D dzieki chlopaki za pomoc

[ Dodano: 2008-11-13, 22:20 ]
malzyk napisał(a):biały dym może być również wynikiem spalania płynu chłodniczego, sprawdz czy Ci go nie ubyło.


nic nie ubylo
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez andy257 » 15 lis 2008, o 11:55

hehhehe kolego silnik TDi nie potrzebuję świec do odpalenia te świece są potrzebne jedynie przy niskich temp żeby go nie chełtać jak zwykłą sieczkę

[ Dodano: 2008-11-15, 10:05 ]
a co do białego dymu z rana to kiedyś też tak miałem ze odpalałem z kłębem białego dymy całe szczęście że skończyło się tylko na wymianie uszczelki pod głowica po ostrej jedzie puściła i płyn szedł do cylindrów z tond to białe zadymienie z czasem będzie go coraz więcej aż w końcu pewnego pięknego dnia nie odpalił wcale.A to ze po naciśnięciu gazu dymi na czarno to ok jest ten typ tak ma mieć
żadna praca nie hańbi,ale każda męczy
andy257
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 21 maja 2008, o 22:33
Lokalizacja: Scunthorpe

Postprzez Golfik1986 » 15 lis 2008, o 16:04

a to dzinwe myslalem ze podstawa odpalania w dieslu to swiece ale sie chyba pomylilem :-o tego dnia jak lekko zadymil temp z rana byla kilka stopni moze z 3 cos takiego.
po wymianie swiec wogole nie dymi takze narazie nie mysle o rzadnych uszczelkach bo ja go nie paluje takze raczej mi nie powinno jej wypluc
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Reiven » 15 lis 2008, o 20:52

Gofik1986 świece w TDI włączają się w temp. poniżej +5* i dymienie na biało jak najbardziej mogło a nawet było spowodowane ich spaleniem.
andy257 spróbuj odpalić TDI bez świec przy temp. -5*, -10* stopni życzę powodzenia, prędzej CI akumulator padnie.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez andy257 » 15 lis 2008, o 23:02

heheheh może twój tak ,ale ci powiem jedno trochę siedzę przy autach i wiem ze dobry silnik o bezpośrednim wtrysku odpali nawet przy -15 bez problemu jak nie wierzysz popytaj się posiadaczy fordów tranzitów w starszych modelach nie ma świec ani podgrzewaczy powietrza i odpalają je zima więc jak nie masz pojęcia to nie nawijaj makaronu na uszy
żadna praca nie hańbi,ale każda męczy
andy257
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 21 maja 2008, o 22:33
Lokalizacja: Scunthorpe

Postprzez Reiven » 15 lis 2008, o 23:46

Tak się składa że miałem transita i wersje bez świec płomieniowych kiepsko odpalały przy większych mrozach. Zresztą to inna konstrukcja silnika. Jak przyjdą mrozy to odłącz świece i zobacz jak Ci będzie odpalał. Myślę że konstruktorzy VW mieli jakiś cel umieszczając tam świece poza tym żeby tylko tam były. Chylę czoła przed twoją wiedzą i doświadczeniem.
Na koniec mam takie jedno pytanie, widziałeś Ty kiedyś silnik bez maskownicy z bliska ?
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez leopard » 16 lis 2008, o 02:06

Reiven napisał(a): spróbuj odpalić TDI bez świec przy temp. -5*, -10* stopni życzę powodzenia, prędzej CI akumulator padnie.


trochę się zagalopowałes ... przy tak niskiej temperaturze - mapa zapłonu daje bardzo wysoką dawkę paliwa -wtrysk bezpośredni oraz ciśnienie otwarcia wtryskiwacza 190bar (końcówki wtryskiwacza z otworami) i mała komora spalania (w tłoku) dokonają reszty - problemy przy odpalaniu mogą się zacząc poniżej - 16'C

BTW - sieczkarnia z komorami wstępnymi i wtryskiwaczem czopikowym (~160 bar) przy -5/-10 bez swiec nie zapali (chyba że na zaciąg) ;-)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Golfik1986 » 16 lis 2008, o 08:35

dymienie na biało jak najbardziej mogło a nawet było spowodowane ich spaleniem.

no wiec wlasnie... jest wszystko si wiec nie ma co kontemplowac. ale tak czy tak lepiej bylo te swiece wymienic przed zima :-)
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości