Dymienie poranne i nie tylko

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Dymienie poranne i nie tylko

Postprzez mihmih » 3 mar 2009, o 10:32

Witam,
zauważyłem że autko bardzo zaczęło mi dymić przy odpalaniu na zimnym silniku. Dym raczej koloru szarego. Byłem u szpenia od VW i mówił że jak bym sobie podłączył "ssanie" to załatwiło by sprawę (mam zerwaną linkę).
Z tym że dymienie pojawia się też przy wyższych obrotach. Jak dam mu więcej gazu na postoju to puszcza sobie małą chmurkę ale wszystko w normie, natomiast jak wyprzedzam i przeciągnę go po obrotach to widzę we wstecznym lusterku konkretną chmurę (jak widać ją w lusterku to już musi być konkret ;) ).
Miałem kiedyś zwiększoną dawkę i zmieniony pin ale dymienie przy wyprzedaniu zauważyłem znacznie później. Jak myślicie ? Wtryski ? Pompa ?
Niedługo wymiana oleju... może to też załatwi sprawę ?
Pozdrawiam
Artystyczne lakierowanie motocykli i samochodów
mihmih
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 6 paź 2008, o 14:50
Lokalizacja: Warszawa

Dymienie poranne i nie tylko

 

Postprzez To_mas » 5 mar 2009, o 02:02

jak juz auto jest rozgrzane to kiedy dymi ??

np jedziesz 2 tyś obr 4 bieg but w podłoge i dymi ??
czy jedziesz 3 tyś obro 3 bieg but w podłoge i dymi
napisz jakieś konkrety
jaki kolor dymu wtedy jest ?
zakładam ze płynu chłodniczego nie ubywa i oleju tez...
gg 6794125 lub PW

- Diagnostyka VAG (głównie silniki TDI)
- Blacharka Lakiernictwo i mechanika pojazdowa !!

- Polerowanie aluminium - felgi / pokrywy itp!!!!
- Podniesienie moc w twoim TD :)
Avatar użytkownika
To_mas
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 5 mar 2009, o 01:27
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez mihmih » 5 mar 2009, o 11:29

Płynu chłodniczego nie ubywa, oleju troszkę bierze ale dokładnie nie podam bo ostatnio zmieniłem bardzo cieknącą uszczelkę pod zaworami i robie pomiar od nowa ( w każdym razie nie ma co panikować).
Dymienie zauważyłem raczej na 2,3 może i na 4 zdecydowanie przy wyprzedzaniu czyli wysokie obroty (obrotomierza nie mam ale myślę że to koło 4tys).
Kolor trudno poznać bo widzę dym w lusterku ale wydaje mi się ciemny szary.
Przy stałej prędkości nie dymi.
Artystyczne lakierowanie motocykli i samochodów
mihmih
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 6 paź 2008, o 14:50
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez To_mas » 5 mar 2009, o 11:31

Jak piszesz ze masz zwiększoną dawkę i zmieniony pin to w sumie nie ma co tu myśleć dużo
cisnienie turbiny ruszałeś czy seria ??
gg 6794125 lub PW

- Diagnostyka VAG (głównie silniki TDI)
- Blacharka Lakiernictwo i mechanika pojazdowa !!

- Polerowanie aluminium - felgi / pokrywy itp!!!!
- Podniesienie moc w twoim TD :)
Avatar użytkownika
To_mas
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 5 mar 2009, o 01:27
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez mihmih » 5 mar 2009, o 11:40

ciśnienie minimalnie zwiększone - nie zmierzone.
Tyle że dymienie pojawiło się tak 2 miesiące po zwiększeniu.
Artystyczne lakierowanie motocykli i samochodów
mihmih
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 6 paź 2008, o 14:50
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez To_mas » 5 mar 2009, o 12:47

mihmih napisał(a):ciśnienie minimalnie zwiększone - nie zmierzone.

widze ze lubisz ryzyko....

mihmih napisał(a):Tyle że dymienie pojawiło się tak 2 miesiące po zwiększeniu.
hmm szczerze to nie wiem co to moze być na niskich obrotach jak depniesz to musi zadymić na wysokich nie powinien !!...
mozesz spróbować troche zmneijszyć dawke i sprawdzić co sie będzie działo...
gg 6794125 lub PW

- Diagnostyka VAG (głównie silniki TDI)
- Blacharka Lakiernictwo i mechanika pojazdowa !!

- Polerowanie aluminium - felgi / pokrywy itp!!!!
- Podniesienie moc w twoim TD :)
Avatar użytkownika
To_mas
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 5 mar 2009, o 01:27
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez mihmih » 5 mar 2009, o 13:01

To_mas napisał(a):
mihmih napisał(a):ciśnienie minimalnie zwiększone - nie zmierzone.

widze ze lubisz ryzyko....

mihmih napisał(a):Tyle że dymienie pojawiło się tak 2 miesiące po zwiększeniu.
hmm szczerze to nie wiem co to moze być na niskich obrotach jak depniesz to musi zadymić na wysokich nie powinien !!...
mozesz spróbować troche zmneijszyć dawke i sprawdzić co sie będzie działo...

Jak go kupiłem to był bardzo mułowaty (miał przejechane 300tys).
Widać było że "specjalista" regulował pompę młotkiem.
Posiłkując się rożnymi źródłami wiedzy troszkę poprawiłem dynamikę i zmniejszyłem spalanie.
Przy stałej prędkości nie dymi, tylko przy depnięciu.
Dawki niestety w tej pompie regulować już sienie da. (nie pytaj dlacczego;))
Zmienie olej, wleje uszlachetniacz do paliwka, poczekam aż zrobi się cieplej i chyba będę obserwował. Ewentualnie myśle o regeneracji wtrysków, albo regulacji...
Artystyczne lakierowanie motocykli i samochodów
mihmih
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 6 paź 2008, o 14:50
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez To_mas » 5 mar 2009, o 13:33

mihmih napisał(a):Ewentualnie myśle o regeneracji wtrysków, albo regulacji...
jeśli wtryskiwacze leją to będzi dymić na czarno
ich sie raczej nie regeneruje tylko wymienia końcówki
firmy jakie moge polecić to:
BOSCH (najlepsza seria z Turcji z tym ze bardzo droga)
WuZetEm
Monark Diesel
Reuville

nr końcówki do twojego silnika:
DN0SD 297


kosz tymiany(ja płaciłem 10zł od sztuki bo wykręciłem wtryski i przyniosłem w ręce) bez wykręcania 20zł sztuka. I daj to do zrobienia komuś kto sie na tym zna !!


mihmih napisał(a):Dawki niestety w tej pompie regulować już sienie da. (nie pytaj dlacczego;))
to moze być przyczyna tego dymienia... jeśli masz coś zepsute tam to moze sie dawka sama przestawiać.... proponował bym to dać do zrobienia moze być nie ciekawie.
gg 6794125 lub PW

- Diagnostyka VAG (głównie silniki TDI)
- Blacharka Lakiernictwo i mechanika pojazdowa !!

- Polerowanie aluminium - felgi / pokrywy itp!!!!
- Podniesienie moc w twoim TD :)
Avatar użytkownika
To_mas
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 5 mar 2009, o 01:27
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez mihmih » 5 mar 2009, o 14:30

ale bedzie dymil na czarno caly czas czy tylko przy przygazówce ? Na wolnych nic nie dymi.
Śruba dawki została urwana w połowie i jest zakitowana żeby się nie wykręcała. Pytałem o regeneracje pompy to od 400zł ceny się zaczynają w zależności co będzie trzeba zrobić.
Artystyczne lakierowanie motocykli i samochodów
mihmih
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 6 paź 2008, o 14:50
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez To_mas » 5 mar 2009, o 17:05

mihmih napisał(a):ale bedzie dymil na czarno caly czas czy tylko przy przygazówce ?
poprawnie tylko przy przegazówce.

mihmih napisał(a):Pytałem o regeneracje pompy to od 400zł ceny się zaczynają w zależności co będzie trzeba zrobić.
to spytaj tylko o koszt naprawy tej śruby :P a nie regeneracje bo tak na prawde to pytałeś o uszczelnienie.
gg 6794125 lub PW

- Diagnostyka VAG (głównie silniki TDI)
- Blacharka Lakiernictwo i mechanika pojazdowa !!

- Polerowanie aluminium - felgi / pokrywy itp!!!!
- Podniesienie moc w twoim TD :)
Avatar użytkownika
To_mas
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 5 mar 2009, o 01:27
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez mihmih » 5 mar 2009, o 17:10

tak ale wymiana tej śruby+ oring uszczelniający.
Jak ją wymieni to będzie chciał ustawić dawkę. Myślę że będzie chciał wyjmować pompę. Nie będzie dużo taniej a jednak to tylko doraźna naprawa.
Do tego do kolesia od pompy mam kawałek i wolałbym zrobić raz i zapomnieć o temacie.
Artystyczne lakierowanie motocykli i samochodów
mihmih
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 6 paź 2008, o 14:50
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez leopard » 6 mar 2009, o 20:33

wykręć wtryski - wymień czopiki -ustaw ciśnienie na 165/170 bar max - będzie banglać bez dymu ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości