Dziwna praca silnika

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Dziwna praca silnika

Postprzez renifer24 » 11 cze 2009, o 10:39

Witam , przeczytajcie i pomozcie
Po odpaleniu silnika takie objawy trzyma obroty na poziomie 1000 i co jakis nie regularny czas obroty spadaja do 700 - 800 i w tym czasie pojawia sie jasno-niebieski dym i silnik pracuje nierowno . Jezeli przegazuje znika dymienie obroty sie ustabilizuja i po pewnym czasie zas to samo sie dzieje . A w czasie jazdy jest odczuwalne cos jakby go zamulalo na krotki okres i po czasie ciagnie normalnie
To tak jak w benzyniaku pracowal silnik np na trzech swiecach. Przepraszam ale nie umiem inaczej opisac problemu

Dodam jeszcze ze mam wrazenie jakby wszedzie smierdzialo ropa
!!!! Sprzedam mojego golfika !!!!!
1994 r
Avatar użytkownika
renifer24
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 17 cze 2007, o 22:24
Lokalizacja: Chojnice . pomorskie

Dziwna praca silnika

 

Postprzez SotoM » 11 cze 2009, o 11:15

może kwestia wymiany filtra paliwa. patrzyłeś czy nie ma wycieków paliwa??
moze udaj sie do zakładu specjalizujacego sie w dizlach. sprawdzą pompę no i przede wszystkim wtryski. moze dostaje tak duzo paliwa do cylindra ze go nie spala tylko go zalewa- przy tym jeśli pierścienie są juz pojechane to paliwo przedostaje sie w dół do komory korbowo-tłokowej czyli do miski mnieszając sie z olejem...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Procent » 11 cze 2009, o 16:12

Tak jak pisał SotoM, ale może wyjeździj to paliwo zatankuj normalnie i wymień filtr paliwa. Jak miałem kiedyś ropę ch... to miałem to samo. Jakaś z wodą czy coś.a jeżeli to co napisałem to omijaj tą stację szerokim łukiem
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez renifer24 » 11 cze 2009, o 16:27

szybka diagnoza postawiona przez mojego najblizszego mechana stwierdzila ze przyczyna moze byc zuzyta guma .... a dokladniej gumki uszczelniajace na zaworach
Co Wy na to ??????

Filtr wymieniany w lutym a paliwo z BP od poczatku posiadania golfiarza.

niechce podwazac wiedzy kolegow ale gdyby dostawal przez wtryski za duzo paliwa to dymil by na czarno.
!!!! Sprzedam mojego golfika !!!!!
1994 r
Avatar użytkownika
renifer24
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 17 cze 2007, o 22:24
Lokalizacja: Chojnice . pomorskie

Postprzez SotoM » 11 cze 2009, o 16:51

na czarno to bedzie dymił jak brak mu bedzie powietrza...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez leopard » 11 cze 2009, o 17:47

renifer24 napisał(a):niechce podwazac wiedzy kolegow ale gdyby dostawal przez wtryski za duzo paliwa to dymil by na czarno.

racja - poproś mechanika zeby sprawdził koło zebate wału - jak najszybciej ... opisany efekt pasuje do scinającego się klinu na wale :cry:
chyba że wtryskiwacze otwierają się przy 130 barach i leją jak chcą i kiedy chcą - u ciebie są starego typu wtryski czopikowe z mozliwością regulacji ciśnienia otwarcia


SotoM napisał(a):na czarno to bedzie dymił jak brak mu bedzie powietrza

a jak powietrza będzie w odpowiedniej ilości a paliwa 2x więcej ??
dostanie kopa czy będzie kopcił :] :cwaniak:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez renifer24 » 11 cze 2009, o 18:18

na pewnym forum znalazlem cos takiego

...Jeśli uszkodzone są uszczelniacze zaworowe to silnik kopci tylko przy nagłym przymknięciu przepustnicy i nieważne czy silnik jest zimny czy ciepły.

Dodam jeszcze że jeśli uszkodzone(zużyte)są pierścienie to jest odwrotnie przy nagłym otwarciu przepustnicy wtedy pojawia się charakterystyczny niebieskawy dym....

kurcze moze to jednak beda uszczelniacze zaworowe . leopard mozesz w skrocie napisac cos o tym klinie ???
!!!! Sprzedam mojego golfika !!!!!
1994 r
Avatar użytkownika
renifer24
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 17 cze 2007, o 22:24
Lokalizacja: Chojnice . pomorskie

Postprzez leopard » 11 cze 2009, o 19:22

renifer24 napisał(a):Po odpaleniu silnika takie objawy trzyma obroty na poziomie 1000 i co jakis nie regularny czas obroty spadaja do 700 - 800 i w tym czasie pojawia sie jasno-niebieski dym i silnik pracuje nierowno


gdybam - po diagnostyce będzie wiadomo więcej ale ...

wyrobiony klin na wale daje efekt przestawiającego się kata wtrysku - w takim przypadku mieszanka spalana jest na przemian za wcześnie za późno - stąd falowanie obrotów i kopcenie na siwo ... po przygazowaniu koło zebate ustawia się w skrajnym położeniu - dlatego niedomagania ustają (na chwilę) ....
to jest teoria - praktyka może być zgoła odmienna - diagnostyka powie co było przyczyna

jeszcze jedno - czy nikt ostatnio nie grzebał przy śrubach (regulacji) pompy wtryskowej ??
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez renifer24 » 11 cze 2009, o 21:17

Leopard ja osobiscie ani nikt inny nie dotykal pompy i nic nie regulowal
A jezeli dopisze ze od tego czasu czyli od wczoraj jak to sie zaczelo pojawil sie pisk paska klinowego to cos ci dopowie ???
Kurcze a prosze napisz jak to wymienic czy co trzeba z tym zrobic???? Aha i ty piszesz o siwym dymku a u mnie jest on jasno niebieski !!!! Dodam , ze to sie dzieje w nieregularnych odstepach czasu. co jeszcze zauwazylem ze dzieje sie to na zimnym silniku. przy normalnej temp objawy nie wystepuja az w takim stopniu.

A co do tego mmojego mechanika to jest to chlopak , ktory na codzien pracuje na szrocie.nie jest to wyuczony fachowiec a pomaga mi przy tym co jest w stanie zrobic sam.
!!!! Sprzedam mojego golfika !!!!!
1994 r
Avatar użytkownika
renifer24
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 17 cze 2007, o 22:24
Lokalizacja: Chojnice . pomorskie

Postprzez leopard » 11 cze 2009, o 23:17

renifer24 napisał(a):A jezeli dopisze ze od tego czasu czyli od wczoraj jak to sie zaczelo pojawil sie pisk paska klinowego to cos ci dopowie

zdejmij pasek i odpal auto - zobacz czy silnik uspokoi sie - sprawdź też jak kręci się koło alternatora - powinno kręcic się swobodnie
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez renifer24 » 15 cze 2009, o 20:30

Koledzy koniec gdybania . Auto dzis poszlo do speca od klekotow i jutro bedzie znana diagnoza. ze wstepnych ustalen pracy silnika szala przechyla sie na zuzyte wtryski . A konkretnie to dowiem sie jutro


Juz wszystko jasne dymienie ustalo........ powod zacierajaca sie rolka napinacza paska rozrzadu co powodowalo nieprawidlowa prace pompy wtryskowej. Rolka wytrzymala 1800 km od wymiany
!!!! Sprzedam mojego golfika !!!!!
1994 r
Avatar użytkownika
renifer24
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 17 cze 2007, o 22:24
Lokalizacja: Chojnice . pomorskie


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości