dziwna sprawa - nie przyspiesza

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

dziwna sprawa - nie przyspiesza

Postprzez lesmian83 » 9 kwi 2010, o 11:25

Witam,
koledzy wiem że temat utraty mocy był wałkowany wielokrotnie, ale w żadnym poście nie znalazłem objawów odpowiadających temu co się dzieje z moim golfem. Mój gofer to standardowy 1,9 TDI 1Z z 95' :-)

Odpalam i ruszam (silnik rozgrzany) na 1 biegu wszystko ok, na 2 tak do 40km/h jest git ale dalej zaczyna się problem - samochód nie jedzie! zupełnie nie mam mocy, nie przyspiesza i nie chce iść do przodu. Na rozpędzenie go do setki potrzebowałem 4 kilometrów prostej drogi i trwało to chyba pół godziny ;-)
Problem jest niezależnie od obrotów na jakie go wkręcam i na każdym biegu(z wyjątkiem 1;). Na biegu jałowym wkręca się do 3000/3500 bez niczego, w trakcie jazdy też mogę go przeciągnąć ale trwa to wieki zanim się rozpędzi.
Pierwsze odczucie była takie że coś go hamuje... jak bym tira holował :lol: albo że hamulce trzymają.
Na dodatek po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika wszystko jest ok! problem znika :zdziwko: może jakiś czujnik, albo elektrozawór...?

Wczoraj sytuacja powtórzyła się 3 raz w przeciągu 4 miesięcy więc nie ma tragedii ;-) ale trochę mnie to niepokoi.
W przyszłym tygodniu odstawiam go na warsztat więc podłącze do VAGa i zobaczymy, ale może ktoś z was ma pomysł co to może być?
Będę wdzięczny za jakieś sugestie bo może uda mi się zrobić go samemu w domu i obejdzie się bez kosztów.
Avatar użytkownika
lesmian83
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 15 sty 2008, o 08:18
Lokalizacja: Piaseczno

dziwna sprawa - nie przyspiesza

 

Postprzez Mariusz164 » 9 kwi 2010, o 11:55

może przepływka kolego. ja kiedyś majstrowałem i zapomniałem przepływke podłączyć przejechałem ze 3 kilometry i nie mogłem pod wiadukt podjechać. niech się wypowiedzą znawcy
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez Bradley » 9 kwi 2010, o 21:04

notlauf, notlauf.
Bez logow i odczytania bledow moze byc conajmniej 10 roznych powodow a najczestsze w 1z to: przeplywomierz, n75, dziurawe wezyki cisnieniowe, zapieczona sztanga WG
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez respekt » 9 kwi 2010, o 23:01

Kolega musisz podjechać na VAG'a i zapodać nam tutaj logi, bo bez nich to możemy sobie wymieniać setki powodów :).
Avatar użytkownika
respekt
Members
 
Posty: 374
Dołączył(a): 7 wrz 2009, o 13:30
Lokalizacja: Wrocław/Trzebnica
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez sebastianW » 10 kwi 2010, o 10:16

W 1Z sztanga? ja mam 1Z i nie mam sztangi? :-|
sebastianW
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 15 cze 2008, o 21:34
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Bradley » 10 kwi 2010, o 10:32

Sztanga, ciegno, pret. To co idzie do puszki i rusza dzwigienka wastegatu.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez lesmian83 » 10 kwi 2010, o 14:13

Dzięki koledzy, tak myślałem że bez VAGa się nie obędzie. Jak będe miał zczytane błędy napiszę co mi tam wyskoczyło. pozdrawiam
Avatar użytkownika
lesmian83
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 15 sty 2008, o 08:18
Lokalizacja: Piaseczno

Postprzez grzegorz » 14 kwi 2010, o 22:59

ja miałem ten sam przypadek,wymieniłem przepływke i nic,dopiero wymiana zaworka n75 pomogła :-)
grzegorz
grzegorz
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 17 sie 2009, o 19:47
Lokalizacja: STG


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości