Dziwne metaliczne stuki

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Dziwne metaliczne stuki

Postprzez Kuba018 » 2 sty 2011, o 20:33

Witam, mam następujący problem z silnikiem 1,9 sdi. Podczas jazdy zaczęły dochodzić dziwne metaliczne dźwięki. Po otwarciu maski okazało się ze hałas dochodzi z okolic rozrzadu po zdjęciu paska rozrzadu okazało się że koło napędzające pompę oleju (te po którym pasek chodzi swoją zewnętrzna stroną) ma luz na boki około 1 -2 mm. Czy ten luz mógł być przyczyną tych hałasów. Czy macie jakieś inne sugestie. Z góry dzięki ;-)
Kuba018
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 14 lut 2009, o 20:01
Lokalizacja: Częstochowa

Dziwne metaliczne stuki

 

Postprzez Snejk18 » 2 sty 2011, o 20:49

Kuba018 napisał(a): że koło napędzające pompę oleju (te po którym pasek chodzi swoją zewnętrzna stroną)ma luz na boki około 1 -2 mm


Nie wiem skąd masz te informację, ale to na pewno nie jest koło od pompy oleju... (jeżeli powiedział ci to mechanik, to go zmień) Koło pompy oleju jest napędzane wewnętrzną stroną paska, tą z ząbkami...
Jeżeli to koło, o którym piszesz, jest gładkie to jest to napinacz, którym naciąga się pasek rozrządu.
Jeżeli jest luźne, to trzeba je dokręcić. Jeżeli luz jest na łożysku to trzeba je wymienić, najlepiej z całym paskiem i rolką, bo jeżeli zużył się napinacz, to pasek i rolka najprawdopodobniej też już są do wymiany.

Kuba018 napisał(a):Czy ten luz mógł być przyczyną tych hałasów.

Tak, to może być kwestia napinacza, ale jeżeli napinacz jest luźny, to równie dobrze mógł przestawić Ci się rozrząd na pasku i ten metaliczny dźwięk to zawory zawadzające o cylindry...
Samochód przypadkiem nie kopci ??
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez Kuba018 » 2 sty 2011, o 20:58

"(jeżeli powiedział ci to mechanik, to go zmień)" . Najpierw zerknij na schemat bo nie masz racji.
Obrazek
Kuba018
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 14 lut 2009, o 20:01
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez Snejk18 » 2 sty 2011, o 21:15

No qrde, patrzyłem nie dawno u siebie i wydawało mi się ,że ta pompa zamontowana inaczej... Mam co prawda 1Z-ta ale wydaje mi się , że konstrukcję mają podobną... Ale może rzeczywiście mi się coś pokiełbasiło.

Jeżeli to jest pompa, to tym bardziej dźwięk może pochodzić stamtąd. Łożysko się skończyło i tyle... pompa do wymiany...
W sumie luz rzędu 1-2 mm na tym kole nie powinien spowodować przestawienia się rozrządu, ale sprawdzić czy tak się nie stało nie zaszkodzi. Lepiej wydać teraz kilkanaście złotych na sprawdzenie, niż później kilkaset na remont silnika...
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez Kuba018 » 2 sty 2011, o 21:23

No i własnie z tego miejsca dochadza hałasy, ale nie jestem pewien czy to łożysko jest tą przyczyną bo na poprzednim silniku zrobiłem 400 tys km i się nic takiego nie działo. :-o czy ktoś wie czy to może być przyczyną to łożysko?
Kuba018
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 14 lut 2009, o 20:01
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez SotoM » 2 sty 2011, o 22:53

tam nie ma łożyska kulkowego tylko ślizgowe coś jak panewka.
ogólnie jest to koło walka pośredniego napędzającego pompę oleju jak i pompę podciśnieniową.
jak odkręcisz to kółko to ono jest na klinie- odkręć i zobacz czy klin i osadzenie jest w porządku.
jak będziesz miał koło zdjęte to na 2 śrubki M8(klucz 13mm) jest przykręcony kołnierz z uszczelniaczem,jak to odkręcisz i zdejmiesz,bedziesz mógł wyjąc wałek na zewnątrz.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Kuba018 » 3 sty 2011, o 00:06

Dzięki za podpowiedz, hmm myśle że panewka nie wydawała by takich dźwięków, ale rozbiore to i zobacze jak dojde co i jak to napisze. Moze ktoś jeszcze miał podobny roblem ??
Kuba018
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 14 lut 2009, o 20:01
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez Reiven » 3 sty 2011, o 11:23

Najgorsze jest to że jak te panewki się wytrą to żeby wydłubać wewnętrzną trzeba rozebrać silnik.
Chociaż jak by te panewki miały taki luz to by gubił ciśnienie oleju, może faktycznie klin lub osadzenie koła. A może napinacz hałasował?
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 3 sty 2011, o 20:58

no własnie odpalałes silnik po zdjeciu pasków??
sie okaze ze hałas metaliczny wydaje pompa wody- bynajmniej tak u siebie miałem. nie ciklo a jak odpaliłem to masakra...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Kuba018 » 4 sty 2011, o 12:50

Okazało się ze pompa wody tak hałasowała, choć nie ciekła w ogóle :-o. Dziękuje za pmoc
Kuba018
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 14 lut 2009, o 20:01
Lokalizacja: Częstochowa


- - - czyszczenie wentylacji warszawa



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości