Kuba018 napisał(a): że koło napędzające pompę oleju (te po którym pasek chodzi swoją zewnętrzna stroną)ma luz na boki około 1 -2 mm
Nie wiem skąd masz te informację, ale to na pewno nie jest koło od pompy oleju... (jeżeli powiedział ci to mechanik, to go zmień) Koło pompy oleju jest napędzane wewnętrzną stroną paska, tą z ząbkami...
Jeżeli to koło, o którym piszesz, jest gładkie to jest to napinacz, którym naciąga się pasek rozrządu.
Jeżeli jest luźne, to trzeba je dokręcić. Jeżeli luz jest na łożysku to trzeba je wymienić, najlepiej z całym paskiem i rolką, bo jeżeli zużył się napinacz, to pasek i rolka najprawdopodobniej też już są do wymiany.
Kuba018 napisał(a):Czy ten luz mógł być przyczyną tych hałasów.
Tak, to może być kwestia napinacza, ale jeżeli napinacz jest luźny, to równie dobrze mógł przestawić Ci się rozrząd na pasku i ten metaliczny dźwięk to zawory zawadzające o cylindry...
Samochód przypadkiem nie kopci