Dziwne szarpanie

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Dziwne szarpanie

Postprzez masterld20 » 9 mar 2013, o 08:34

Witam. Mam golfika 1.9tdi i duzy problem.mianowice na 3 4 i 5 biegu przy dodawaniu gazu tak szarpie całym samochodem przy przyspieszaniu ze auto praktycznie skacze po drodze dopiero dodawanie i odejmowanie gazu pomaga znalesc takie miejsce gdzie to ustaje nie wiem w czym problem jest ale jest to bardzo uziążliwe prosze o jakies rady 1.9 tdi 90km
masterld20
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 20 lut 2013, o 17:17
Lokalizacja: małopolskie

Dziwne szarpanie

 

Postprzez palio » 9 mar 2013, o 08:44

Poczytaj sobie na temat czyszczenia nastawnika w pompie wtryskowej. Wszystko na to wygląda, że jest brudny i trzeba go wyczyścić.

Na przyszłość proszę pamiętać o podawanie wszystkich info na temat silnika (oznaczenie).
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez slawek5t » 9 mar 2013, o 12:55

Z tyłu skrzyni masz wtyczke, odepnij ją (nie bedzie pokazywało predkosci) - jesli auto przestanie szarpać to nastawnik pompy napewno do czyszczenia.
Możesz jeździć chwilowo bez wtyczki, będzie sie lepiej prowadziło samochód.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Piaggio » 9 mar 2013, o 13:21

przyczyna szarpnięc może byc wtrysk sterujacy, badz wlasnie nastawnik pompy wtryskowej, przy wtrysku sterujacym, ale jeżeli szarpania są bardzo mocno odczuwalne to najprawdopodobniej nastawkik.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez slawek5t » 9 mar 2013, o 13:35

To jest tak że przewaznie wtrysk przerywa przy okolo 2600-3000 obr a nastawnik około 1600-2000.
Może jeszcze byc wina czujnika położenia wału, jego przewodu (uszkodzenie) , zacinający sie pierścień w pompie, słabe wtryski lub nieszczelna pompa, - ale te rzeczy to rzadkość.
Na 90% bedzie to nastawnik lub wtrysk.
Wtrysk sterujący można sprawdzic miernikiem na jego oporność i dodatkowo metodą "młotkową" czyli lekkie pukanie kluczem w niego podczas pracy silnika na 2600 obr na postoju.
A nastawnik to jak pisałem wczesniej.

U mnie też teraz zaczął szarpać i zaraz ide do garażu wymontować nastawnik :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez masterld20 » 9 mar 2013, o 14:40

Dzięki za rady niestety to jest mój pierwszy diesel i ewntualne naprawy musze pozastawic w rękach mechanika. golfika kupiłem w sylwestra tego roku więc zmieniłem tylko rozrząd wszytkie filtry płyny itp. nie długo pojedzie do doktora a tym czasem spróbuje patenty z odpięciem wtyczki od skrzyni:)
masterld20
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 20 lut 2013, o 17:17
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez palio » 9 mar 2013, o 14:44

Wtyczkę (impulsator) od skrzyni możesz sam sobie odpiąć i się przejechać. Nie potrzebny jest do tego mechanik. Będziesz wtedy wiedział czy winny jest nastawnik.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez witek220 » 9 mar 2013, o 15:55

Druga rzecz to odepnij wtrysk sterujący :) I sie przejedź i zobacz co i jak :)
Pasja zaczyna się tam, gdzie kończy się rozsądek.
Avatar użytkownika
witek220
Gaduła
 
Posty: 447
Dołączył(a): 2 gru 2011, o 16:10
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez masterld20 » 9 mar 2013, o 16:14

przejechalem sie z odpiętą wtyczka od skrzyni biegów i szarpanie znikło więc to wina nastawnika? musze teraz znalesc kogoś kto się tym zajmuje bo z tego co czytalem nastawnik to czułe cholerstwo swojemu mechanikowi takiej rzeczy raczej nie dam a gdyby taki nastawnik założyc od golfa ze złomu myśle ze drogo by nie było napewno taniej niż czyszczenie nastawnika
masterld20
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 20 lut 2013, o 17:17
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez maxx » 9 mar 2013, o 16:21

witam mam podobne zjawisko czyli dziwne drgania silnika przy ok.1500-1800 obrotach przy wyższych znika , mój problem zaczął się pojawiać jak zmieniłam komputer z 8 bitowego na 16 czy to również możne być wina nastawnika ?
Avatar użytkownika
maxx
Badacz tematu
 
Posty: 251
Dołączył(a): 5 lis 2008, o 22:05
Lokalizacja: Ośw

Postprzez palio » 9 mar 2013, o 16:27

masterld20, tak dokładnie tak. Znalazłeś winowajcę szarpania ;-)

[ Dodano: 2013-03-09, 15:30 ]
maxx, może to być jego wina. Aby go wyeliminować odepnij wtyczkę impulsatora, który znajduje się w skrzyni biegów. Jak szarpanie ustanie to winny jest nastawnik w pompie wtryskowej.


Zmiana ECU nie ma tu nic do rzeczy.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez krzyś » 13 mar 2013, o 19:26

Witam chciałbym podłączyć się do tematu a mianowicie posiadam golfa tdi 1z i problem z szarpaniem na 2,4 i 5 biegu przy obrotach 1200 nastawnik czyszczony choć nic tam nie było był czysty po odpięciu prędkościomierza nie szarpie wiec wygląda na to że nastawnik. Zmniejszenie dawki do 4mg troszkę zniwelowalo szarpania. Ktoś ma jakiś pomysł? z góry dziękuje
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

cron