Dziwnie odpalał - dlaczego?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Dziwnie odpalał - dlaczego?

Postprzez markim321 » 18 lip 2011, o 21:19

Witam to co opisze to raczej nie problem ale i tak dręczy mnie powód tego zjawiska. Mk3 TDI AHU dziś w trasie podobnie jak od ponad 11 miesięcy spisywał się bez zarzutu. Upał był spory ale temp wody w normie, klima dawała radę, jednym słowem wszystko w porządku... ale gdy wróciłem do domu (20km) i zgasiłem autko to po ok 10 min chciałem ponownie je odpalić zeby wjechać do garazu i tu dziwny objaw. Silnik zaskakuje od razu ale obroty wchodzą na 2000 i samoczynnie opadają. Sprawdzam 2 raz i to samo. Na wolnych pracował normalnie. Tylko w chwili rozruchu dosłownie na 1 sek 2000 i spadało na normalne obroty. Dodam że pod maską było wtedy bardzo gorąco, gdy wjechałem do garazu i ponownie odpaliłem po ok 30min silnik zachował się już normalnie. Czy miało to coś wspólnego przez ten upał? Jeśli tak to dlaczego? Czy każde TDi VP tak ma?
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

Dziwnie odpalał - dlaczego?

 

Postprzez filipas123 » 24 lip 2011, o 14:49

Jeżeli to AHU to wiem ze te silnik miały problem z odpalaniem na ciepłym silniku. Pompa daje za mała dawkę i trzeba było dłużej kręcić by zapalił.
Jednak idzie to bardzo łatwo oszukać i z czujnika temperatury ucinało się kabel i dawało się po miedzy niego przekaźnik sterowany prądem z antelnatora ze gdy zacznie ładować to przekaźnik się załancza i nasz ucięty kabel jest tak jak by znowu po łączony. Oszukuje się tym komputer i czy zimny czy ciepły silnik to on wtedy daje o wiele większa dawkę jak by na dworze było -20. I gdy silnik goracy i dostanie taka dawke rozruchowa to wchodzi ci na te 2000 obrotów. Pewnie u ciebie tez jest zrobiona taka przeróbka. Ale nie masz sie czym przejmowac bo to normalne w tych silnikach.
Avatar użytkownika
filipas123
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12 cze 2011, o 12:58
Lokalizacja: Kotlin

Postprzez Golfik1986 » 24 lip 2011, o 15:20

dziwne ja mialem ahu i nie mialem takich ekscesow
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez filipas123 » 24 lip 2011, o 16:25

nie w każdych ale w większości przy około 200 tys przebiegu tak się działo
Avatar użytkownika
filipas123
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12 cze 2011, o 12:58
Lokalizacja: Kotlin

Postprzez SotoM » 24 lip 2011, o 17:33

:luka: niesamowite rzeczy opowiadasz... w wiekszosci...ludzi którzy sa uzytkownikami i siedza na forach to nic dziwnego ze prawie kazdy.
podepnij Vag'a do sprawdzenia parametry pracy VP, kąt, dawka,temp.paliwa.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez markim321 » 25 lip 2011, o 18:56

Pewnie u ciebie tez jest zrobiona taka przeróbka. Ale nie masz sie czym przejmowac bo to normalne w tych silnikach.


U mnie nie ma takiej przeróbki. Domyślam się że ECU podał taka dawkę rozruchową. Było wtedy wyjątkowo gorąco, po trasie rozgrzany silnik parzył się pod maską na słońcu, w środku było niesamowicie gorąco (brak przepływu powietrza) Pytam tylko czy nikt nie spotkał się jeszcze z takim przypadkiem?
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

Postprzez mroova » 25 lip 2011, o 21:15

Również posiadam AHU i jak dotychczas nie miałem problemów z odpalaniem, czy to na zimnym czy na ciepłym - zawsze łapie od strzału :super:
Avatar użytkownika
mroova
Czytacz
 
Posty: 150
Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:22
Lokalizacja: Pszów
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez markim321 » 26 lip 2011, o 17:30

Również posiadam AHU i jak dotychczas nie miałem problemów z odpalaniem


A czy ja pisze że mam problem z odpaleniem??? :kwasny: pytałem o coś innego...
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

Postprzez SotoM » 26 lip 2011, o 21:26

to sprawdz to co ci napisałem...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mroova » 26 lip 2011, o 21:40

Fakt, bez sensu napisałem... chodziło mi o te kłopoty po odpaleniu, o których pisałeś wyżej - jak na razie ich nie posiadam. Mało tutaj na forum widzę AHU więc wtrąciłem dwa słowa :P
Avatar użytkownika
mroova
Czytacz
 
Posty: 150
Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:22
Lokalizacja: Pszów
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez markim321 » 26 lip 2011, o 23:21

Kolego a jaki masz przebieg w swoim Mk3?
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

Postprzez Golfik1986 » 27 lip 2011, o 21:45

markim321,
SotoM napisał(a):podepnij Vag'a do sprawdzenia parametry pracy VP, kąt, dawka,temp.paliwa.

bez tego nikt ci tu nie pomoze na odleglosc mozna gdybac...
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 32 gości