dziwny pisk świst na obrotach golf tdi

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

dziwny pisk świst na obrotach golf tdi

Postprzez burzax89 » 29 wrz 2012, o 14:06

Witam Zauważyłem ostatnio u siebie w golfie 3 tdi 90km 1z (wtryski afn + program) ze słychać dziwne popiskiwanie w zakresie 2 -2,2 tys obrotów w czasie jazdy jak silnik jest nierozgrzany
oraz ten sam pism ale na ciepłym silniku bliżej 3 ty obrotów Tu mam zapożyczony filmik ale dzwięk jest ten sam http://www.youtube.com/watch?v=xw9SA3sgjjs
Najlepiej słychać to do 15 s filmiku
Dzwięk ten pojawia się przy lekkim dodawaniu gazu (płynnym zwiększaniu obrotów) lub jazdą ze stałymi obrotami W trakcie gwałtowniejszego przyspieszania nawet do 4 ty obrotów nic nie słychać
burzax89
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 18:01
Lokalizacja: FMI

dziwny pisk świst na obrotach golf tdi

 

Postprzez k0la » 29 wrz 2012, o 23:34

dolot masz szczelny ?
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez SotoM » 29 wrz 2012, o 23:56

zobacz lub czy moze sprawdzałes wychwycic ten dzwiek na wcisnietym sprzegle...??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez burzax89 » 30 wrz 2012, o 07:08

dolot sprawdzałem i nie ma do czego się przyczepić Zmieniłem opaskę przy samym kolektorze bo wydawało mi się ze słabo trzymała ale nic to nie dało
Sprzęgło też nie ma niz z tym wspólnego
burzax89
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 18:01
Lokalizacja: FMI

Postprzez SotoM » 30 wrz 2012, o 09:52

ok. wiec albo to jest swist jeczenie turbiny albo( na co bardziej stawiam) drobna nieszczelność na kolektorze wydechowym na łączeniu z głowica... przedmuch. zaznacze ze moze nie byc sladów sadzy na zewnatrz...troszke nie bardzo to idzie wytłumaczyc ale takie moga byc realja z racji tego ze czesto cos takiego wystepuje w silnikach M-B 2,2CDI w sprinterach. i co najlepsze wystepuje to tylko w jakims zakresie rpm na biegu jałowym lub dynamicznie na wyzszych rpm... wiec ja bym tam zagladał. uszczelki nie drace portwela a moze byc trafione.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez burzax89 » 30 wrz 2012, o 13:03

ok jutro sprawdzę czy może jest jakiś ślad sadzy i jeszcze raz posprawdzam dolot

[ Dodano: 2012-10-02, 06:56 ]
posprawdzałem jeszcze raz wszystko Wymieniłem jeszcze jedna opaskę na skręcana szerszą na wężach dolotowych ale bez zmian A moze to coś z EGR ? gościu który robił mi program wyłączył go w kompie (nie jest fizycznie zaślepiony blaszką itp) A jak bym odłączył wężyk dochodzący do EGR coś się stanie ?
burzax89
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 18:01
Lokalizacja: FMI


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości