Falowanie/brak mocy auta na wysokich obrotach

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Falowanie/brak mocy auta na wysokich obrotach

Postprzez mariuszole » 17 sie 2008, o 10:31

Witam,
mam problem zakupiłem auto prawie 2 tygodnie temu, jak wiadomo trzeba o nie troszkę zadbać: wymiana termostatu, wymieniłem filtr powietrza, paliwa, kabiny i oddałem do roboty nastawnik do mechanika który został zrobiony, komputer nie zgłasza żadnych błędów.

Mam problem z autem kiedy mu przyciskam na III biegu obroty od 3,5 - 4,5 auto przyspiesza ale dziwnie faluje jak by mu brakowało mocy, wcześniej autem szarpało teraz tylko lekko faluje jak by mu brakowało mocy i przyśpieszenie nie jest za dobre. Tak średnio czuje 2-3 zwolnienia zanim zamknę obrotomierz na wysokich obrotach. Na 1 i 2 biegu problem nie występuje na innych nie próbowałem (brak odpowiedniej drogi do tego). Na niskich obrotach auto działa normalnie.
Golf 1.9 TDI 1Z '94

Możecie powiedzieć jaka jest tego przyczyna :-)
mariuszole
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 21:52
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Falowanie/brak mocy auta na wysokich obrotach

 

Postprzez SotoM » 17 sie 2008, o 10:36

falowanie...ciezko stwierdzić o co ci chodzi ze faluje. bo gdyby szrpało to by to wystepowało przy około 2000obr/min . a falowanie...a to wystepowało przed jakimi kolwiek naprawami lub stało sie to po tej naprawie?? a sprzwdzałes auto na VAG'u w czasie jazdy pod obciażeniem??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mariuszole » 17 sie 2008, o 12:20

Na niskich obrotach jest OK, wcześniej czasem szarpnęło autem teraz tylko zafaluje sobie. Falowanie polega na tym że jak mu przyciskam to czuje że przyśpiesza od 2,5-3tyś obrotów jest OK potem od 3,5-4,5 czuje że auto przyśpiesza ale w pewnym momencie traci moc potem znowu wraca tak ze 2-3 razy zanim zamknę obrotomierz.

Falowanie/szarpanie było jeszcze przed naprawą ale wymieniłem filtr powietrza i paliwa plus dodatek do czyszczenia wtrysków to się poprawiło...
A co do VAG'a nie mam laptopa i nie mam jak tego sprawdzić :(
mariuszole
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 21:52
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez GITgostek » 17 sie 2008, o 19:40

zobacz czy akumulator masz dobrze podłączony bo też miałem to samo
Avatar użytkownika
GITgostek
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 28 lip 2008, o 17:29
Lokalizacja: dolnośląskie

Postprzez SotoM » 17 sie 2008, o 22:47

mariuszole, to pojedź do jakiegos renomowanego warsztatu który posiada kompa diagnostycznego i kompetetnego diagnostę... hmmm moze pompa wtryskowa ma juz dość życia,albo wtryski bądź coś z doładowaniem. a odłącz kostkę od przepływomierza powietrza. on sie znajduje przy filtrze powietrza przez niego leci powietrze z wiltra do turbiny. odepnij ja i zobacz co bedzie sie działo.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez leopard » 18 sie 2008, o 00:07

nie musi byc renomowany warsztat - musi byc za to rozgarnięty diagnosta - sprawdź przepływomierz pod obciążeniem ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez mariuszole » 18 sie 2008, o 20:54

Ok, dziękuje za zainteresowanie moim problemem :)
Jutro sprawdzę ten przepływomierz, podejrzewam że pompka w baku może być zatkana i podawać za mało ropy przy obciążeniu ponieważ poprzedni właściciel lubił bardzo jeździć na rezerwie, czy moje podejrzenia mogą być prawdziwe?
mariuszole
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 21:52
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez SotoM » 18 sie 2008, o 23:08

mariuszole napisał(a):Ok, dziękuje za zainteresowanie moim problemem :)
Jutro sprawdzę ten przepływomierz, podejrzewam że pompka w baku może być zatkana i podawać za mało ropy przy obciążeniu ponieważ poprzedni właściciel lubił bardzo jeździć na rezerwie, czy moje podejrzenia mogą być prawdziwe?

nie masz pompki w baku. ze zbiornika rope ciagnie pompa wtryskowa.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mariuszole » 18 sie 2008, o 23:15

SotoM napisał(a):nie masz pompki w baku. ze zbiornika rope ciagnie pompa wtryskowa.

Teraz mnie zaskoczyłeś :-o
A według Ciebie warto zajrzeć do baku czy czasem nic tam nie blokuje przepływu?
mariuszole
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 21:52
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez SotoM » 18 sie 2008, o 23:17

nie ma sensu. a odłanczałeś ta wtyczke od przepływomierza i patrzyłeś jak jedzie??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mariuszole » 18 sie 2008, o 23:24

Jeszcze nie, jutro na pewno to zrobię i napiszę o efektach :)
mariuszole
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 21:52
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez SotoM » 18 sie 2008, o 23:31

to jest tylko kwestia 5min. odepnij tylko kostke i pojedź sie przejedź i zobacz co bedzie sie działo
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości