falowanie mocy

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

falowanie mocy

Postprzez lysutki » 24 gru 2009, o 19:29

Witam,
zauwazylem ostatnio cos niepokojacego w moim golfie.
najbardziej widoczne jest to na biegach: 3, 4, 5, choc na 2 tez lekko wyczuwalne. na jedynce raczej nie czuje.
przy obrotach kolo 2,5 tys auto przyspiesza ale czuje jakby chwilowo tracil moc, potem now przyspieszal normalnie i tak w kolko, choc w sumie przyspieszenie ma dobre. rozpedzalem sie i do 140km/h i smialo jechal dalej, jednak martwi mnie to falowanie mocy...

jakies sugestie?
wiem ze VAG, ale sa swieta i zanim bede mogl pojechac do warsztatu, moze cos uda sie zrobic samemu, albo przynajmniej bede wiedzial jak gadac w serwisie
Avatar użytkownika
lysutki
Badacz tematu
 
Posty: 294
Dołączył(a): 8 mar 2008, o 23:58
Lokalizacja: Łódź

falowanie mocy

 

Postprzez Procent » 24 gru 2009, o 22:27

Cze!
Na falowanie mocy może wpływać wiele czynników. Jakość paliwa, zanieczyszczony filtr paliwa, zaworek n75 (ten za puszką od filtra powietrza), filtr powietrza, przepływomierz. Można jeszcze nastawnik, ale wątpię to raczej rzadkość. Obstawiam przepływkę lub n75. Takie są pierwsze objawy. Obydiw rzeczy wyjąć, przeczyścić. Benzynką ekstrakcyjną wystarczy przetrzeć a potem na sucho żeby nie było wilgoci. Zamontujesz i sprawdzisz. Jak nie to to listę masz powyżej. To są groszowe sprawy. A jeżeli nic z tych rzeczy co napisałem to i tak nic nie stracisz bo filtry to podstawa. Potem musisz na podmianę załatwić n75 i przepływkę. I w końcu wyjdzie ci co nawala albo już nawaliło. Najpierw przeczyść bo w święta tylko to możesz zdziałać. Powinno się poprawić. Pozdro i Wesołych Świąt.
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Jake88 » 25 gru 2009, o 12:02

Ja miałem podobne objawy jak kończyła mi się przepływka,raz ciągnął,
raz nie,albo gdy wciskałem gwałtownie gaz np na 3,4,5 słabo przyśpieszał
lecz gdy odjąłem troche gazu to odzyskwał moc.
I tak się działo od czasu do czasu aż całkowicie przepływka padła,po wymianie poczułem prawdziwą moc AFN-a :-D
Tak jak pisał mój przedmówca podmień od kogoś jak masz możliwość.

pzdr.
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Postprzez Procent » 25 gru 2009, o 14:39

No włąśnie wszystko wskazuje na to że przepływka albo n75 (zaworek sterujący ciśnieniem turbiny) ale filterki przy okazji można wymienić :P W zimę to podstawa
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez lysutki » 25 gru 2009, o 23:04

dzisiaj znowu sprawdzalem autko, przy 140 na 5tym biegu pod mala gorke - przerwalo i nie jechalo szybciej, zdjalem noge z gazu i wcisnalem znow i poszlo elegancko

[ Dodano: 2009-12-25, 22:05 ]
aha, filtry wszystkie od paliwa mialem wymieniane we wrzesniu
Avatar użytkownika
lysutki
Badacz tematu
 
Posty: 294
Dołączył(a): 8 mar 2008, o 23:58
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Procent » 26 gru 2009, o 01:17

czyli n75 lub przepływka. Na bank któraś z tych rzeczy. Proponuję zrobić podmianę z innego TDI i będziesz wiedział co i jak. Albo poprostu czasem tylko czyszczenie pomaga
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez 360st0pni » 1 sty 2010, o 15:50

u mnie bylo identyko jak piszesz kolego. U mnie byla to sztanga przy turbince ale raz chlopak ją wyjął i sie nie dojrzal mowil ze chodizla elegancko ale za drugim razem gdy juz pol golfa przegrzebal i nie mogl dojsc sprawdził ją bardzo dokladnie i wyszlo ze wlasnie ta sztanga. mi na wskazniku od doladowania nawet slabo ladowalo i bardzo wolno ta wskazowka sie podnosila.
360st0pni
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 21 cze 2008, o 22:43
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez Procent » 1 sty 2010, o 15:57

Chodzi Ci pewnie o łopatki które w AFN-ach się często zapiekają od oszczędnego wciskania gazu. U nas w 1z i AHU, ALE tego jest brak.
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez lysutki » 3 sty 2010, o 23:38

przejechalem sie ostro pare razy (tzn tak na prawde pocisnalem silnik i zniklo...
ogolnie nie oszczedzam raczej auta, ale jak porzadnie dostal w dupe to mu przeszlo :D
Avatar użytkownika
lysutki
Badacz tematu
 
Posty: 294
Dołączył(a): 8 mar 2008, o 23:58
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Procent » 4 sty 2010, o 16:53

Jak ja to mówię przepał :P Czasem tak trzeba dla przeczyszczenia filterków :lol:
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mariuszole » 6 sty 2010, o 16:56

Miałem podobny problem, wadą okazał się zabrudzony przepływomierz, był zabrudzony olejem. Wyciągnąłem przepływomierz, wyrwałem od tyłu siatkę, przemyłem pędzelkiem metalowy pręcik jakimś rozpuszczalnikiem i hula aż miło. Siatki nie zakładałem bo uznałem to za niebezpieczne jak by ją pociągnęło do środka;)
mariuszole
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 21:52
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez Procent » 6 sty 2010, o 18:50

Siatka jest jako dodatkowe zabezpieczenie przed syfem gdyby filtr się okazał tandetny. Jak ci poleci piasek i filtr go nie zatrzyma to powodzenia życzę :mrgreen:
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości