Witam. Zgłaszam się z prośbą pomocy !
Posiadam golfa MK3, rocznik 97, silnik 1.9 TDI, AHU, 90KM.
- Problem z jakim się borykam jest następujący: Od wiosny zauważyłem że mimo dodatnich temperatur świece nadal długo się grzeją, było coraz gorzej, w tej chwili przy 20 stopniach grzeją się z 15-20 sekund. Gdy silnik jest nagrzany jest identycznie tak samo.
- Kolejna sprawa to wysokie obroty po odpaleniu "jak w zimę". Odpalam silnik, następuje skok obrotów potem obroty spadają do - 1200, po przejechaniu kilku km spadają do ok.900-950(tak jak było zawsze), Wystarczy że zgaszę silnik odpalę i procedura zaczyna się od nowa nawet przy 90stopniach silnika.
Zakupiłem kabel vag i po minimum 6 latach były tam następujące błędy :
00777 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-10 - Please Register/Activate - Intermittent
-00777, czyli czujnik położenia pedału pszyśpieszenia.
----------------------------------------------------
01237 - Shareware Version. To Decode all DTCs
31-10 - Please Register/Activate - Intermittent
-01237 - zawór N109 odcinajacy paliwo
_____________________________________________________
01269 - Shareware Version. To Decode all DTCs
31-10 - Please Register/Activate - Intermittent
-01269 Zawór startu wtrysku – N108
_____________________________________________________
00522 - Shareware Version. To Decode all DTCs
30-10 - Please Register/Activate - Intermittent
-00522 Czujnik temperatury chłodziwa silnika – G62
_______________________________________________________
17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1570 - 35-00 - Please Register/Activate
- 17978 P1570 Uszkodzony sterownik immobilizera - zły kod, ECM, przewody
______________________________________________________
00741 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-00 - Please Register/Activate
- 00741 Monitoring statusu pozycji pedału hamulca
Readiness: N/A
- Kolejna Sprawa. Jakiś miesiąc temu. Samochód stał tydzień, następnie zrobiłem traskę 50km po warszawie. Gdy nagrzał się silnik do 90st. Silnik pracował na obrotach ok.900”Nominalnych” ale falował, tak jak bym co sekundę dodawał troszkę gazu. Przy zgaszeniu i odpaleniu było normalnie, wystarczyło dodać gazu problem powracał. Od tamtej chwili zostało przejechane 1500km w trasie. Teraz problem występuje nawet po przejechaniu 3km, przy temperaturze 90st czy 60st. Raz na obrotach 900 raz na 1200, czyli losowo.
Podłaczyłem VAGA oto błędy :
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 028 906 021 GG
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G00SG 1432
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 01317
2 Faults Found:
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
65535 - Shareware Version. To Decode all DTCs
37-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Wykasowałem błędy które były sprawdzane na zimnym silniku. Dzisiaj przejechałem 10km problemy jak wyżej, podpiąłem vaga na ciepło był tylko jeden błąd:
65535 - Shareware Version. To Decode all DTCs
37-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Po wykasowaniu od razu wraca.
W czym tkwi problem ? Brudny nastawnik, uszkodzony czujnik temperatury chłodziwa, zwalony sterownik ? Dodam że silnik zawsze pracował bardzo dobrze, nigdy nie było problemów, odpala w zimę idealnie, dobrze wkręca się w obroty, ma moc, mało pali. Proszę o diagnozę i ewentualne kroki naprawy, Będę wdzięczny ! Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc !