Witajcie
Czy lekko brudny filtr powietrza powoduje dużo większe spalanie w dieslu wolnossącym? Wiem, że na LPG wymian filtra powietrza trzeba pilnować, bo spalanie od razu wzrasta, ale nie wiem jak to się ma w przypadku diesla.
Obecnie do pracy jeżdżę vw polo 86c2f z silnikiem 1.4 diesel oznaczenie 1W 48KM.
Spalanie w trasie przy prędkości 90 km/h wyniosło ostatnio 4,5l/100km na tym lekko przybrudzony filtrze powietrza.
Fakt - ostatnio zrobiło się chłodniej i ciśnienie w kołach spadło do 1,7 BAR ( 175/70r13 ).
Po pomiarze spalania zalałem znów do pełna dopompowując przy tym koła do 2,1 BAR, filtr powietrza zmieniłem dopiero po przejechaniu 400km ( na zbiorniku średnio 850km ).
Termostat też mam sprawny, autko szubko się rozgrzewa do temp. 85 stopni i tak trzyma w cały czas.
Zobaczę jaki będzie teraz wynik.