gasnący silnik 1.9 tdi 90 km

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

gasnący silnik 1.9 tdi 90 km

Postprzez broda » 28 paź 2014, o 11:39

Witajcie.
Dwa tyg temu zauważyłem że w mojej golfinie powoli ubywa płynu. Początkowo na to nie zareagowałem bo poszedłem do szpitala. Po powrocie ze szpitala autko zmieniło się do nie poznania. Na zimnym silniku jest jescze w miarę ok, al gdy się rozgrzeje to podczas ruszania i jazdy na niskim biegu (1 i 2 czasami 3) sztrasznie szarpie, jakby gasł. Odczuwalne jest to w szczególności podczas jazdy w korkach. Podczas serii szarpnięć, w sobotę, zaczęła lecieć para spod machy i ubyło płynu. Jak wracałem do domu, wchadząc w zakręt z wciśniętym sprzęgłem on poprostu zgasł.
Dziś rano wstałem odpaliłem: pali od pierwszego, sporo kopci na biało dopóki nie złapie trochę ciepła (ok 5-7 min) później nic nie wali z rury. Po zajrzeniu pod maskę zobaczyłem że w wężyku doprowadzającym paliwo do pompy lecą pęchęrzyki pojedyńcze pęchęrzyki powietrza. Po przjechaniu się ok 15 min, podniosłem znów maskę i pęchęrzyków już nie było. Za to z okolic paska rozrządu słychać taki cichy klekot lub stukot (dosłownie na granicy słyszalności).
Od czego zacząć szukania usterki?
dzięki i pozdrawiam.
broda
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 lis 2013, o 17:00
Lokalizacja: józefów

gasnący silnik 1.9 tdi 90 km

 

Postprzez kamil671@vp.pl » 28 paź 2014, o 17:43

ja na twoim miejscu sprawdził korek od oleju, czy nie ma majonezu ;-)
kamil671@vp.pl
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10 lip 2013, o 13:56
Lokalizacja: warszawa

Postprzez broda » 28 paź 2014, o 18:08

No widzisz sprawdziłem korek, poziom oleju (czy nie przybywa), na bagnecie nie ma kaszy, a do zbiornika lałem wodę i teraz jeszt ona czysta jak zła.
broda
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 lis 2013, o 17:00
Lokalizacja: józefów

Postprzez Moro.87 » 2 lis 2014, o 00:00

Wyciągnij puszkę która znajduje się za przełącznikiem świateł sprawdź czy nie jest coś popalone jeśli nie popraw luty poszukaj na ten temat na forum na bank jest o tym jest to oryginalny alarm vw i często też on robi takie akcje warto sprawdzić :D
Moro.87
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 4 paź 2014, o 20:01
Lokalizacja: Wpr

Postprzez Elmo » 2 lis 2014, o 12:38

Moro.87 napisał(a):Wyciągnij puszkę która znajduje się za przełącznikiem świateł sprawdź czy nie jest coś popalone jeśli nie popraw luty poszukaj na ten temat na forum na bank jest o tym jest to oryginalny alarm vw i często też on robi takie akcje warto sprawdzić :D


To może nie być problem z puszką a z uszczelką pod głowicą. Jeżeli ubywa wody i i kopci na biało to znaczy że gdzieś tą wodę bierze do silnika. sprawdź czy nie ma w zbiorniczku wyrównawczym oleju... Bo to są objawy uszczelki.
[center][glow=red]

I zapraszam na BlackMambaMK3[/glow]
[/center]
Avatar użytkownika
Elmo
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 22 lip 2013, o 00:30
Lokalizacja: Ustroń

Postprzez broda » 3 lis 2014, o 17:58

Panowie, dziś mnie Golfina doprowadziła do rozpaczy. Pojechałem najpierw do mechaniora. Pan poatrzył i powiedział że to pompa wtryskowa i dał namiary na pompiarza. Ok. ledwo na szarpiącym silniku dojechałem do pompiarza. Pompiarz obejrzał i stwierdził że paliwo ucieka z pompy i że wypadało by wymienić uszczelki. OK niech będą uszczelki. Wymieniono uszczelki podłączono do kompa by wtrysk wyregulować a tam wyskakuje błąd alternatora, zbyt duże obciążenie :evil: Oczywiście wymiana uszczelek nic nie dała. Pompiarz gwarantował że pompa jest sprawna i powiedział żeby czyściciela wlał do baku. Ale po wyjechaniu z zakładu pomyślałem że alternator=eletryka. Pojechałem do elektryka. Elektryk znalazł jeden, JEDEN kabelek który był pęknięty w środku izolacji!! Akurat ten pier... kabel był w wiązce prowadzącej do sterownika pompy. Oczywiście tzrebyło poczyścić zaciski. Przy okazji akumulator do wymiany i wsumie zostawiłem 900 stów. Ale przynajmniej przestało szarpać.
broda
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 lis 2013, o 17:00
Lokalizacja: józefów

Postprzez Moro.87 » 5 lis 2014, o 00:53

Pamiętasz może jaki kolor miałeś tego kabelka bo u mnie też czasami wyskakuje ten błąd ??
Moro.87
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 4 paź 2014, o 20:01
Lokalizacja: Wpr

Postprzez broda » 5 lis 2014, o 20:04

to był brązowy kabel. Teraz zostało mi tylko przejrzeć układ chłodzenia, bo płynu ubywa.
Co do altenatora to styki elektryk czysćił
broda
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 lis 2013, o 17:00
Lokalizacja: józefów

Postprzez krzyś » 5 lis 2014, o 20:13

broda napisał(a):to był brązowy kabel.
w którym miejscu był pęknięty?
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez broda » 11 lis 2014, o 08:31

Jakby to opisać? Masz wiązkę wychodzącą z pompy, ona łączy się z inną wiązką. To jakieś 3-4 cm przed tym połączeniem. W otulinie wiązki była taka niewielka dziura, i w tym msc był uszkodzony kabel.
broda
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 lis 2013, o 17:00
Lokalizacja: józefów


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron