gasnacy silnik + problem z odpaleniem

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

gasnacy silnik + problem z odpaleniem

Postprzez golf3 » 18 mar 2010, o 15:48

witam.mam mk3 1,9 tdi z 94 (silnbik 1Z).od jakiegos czasu (pol roku) mam problem z odpalaniem - co jakis czas po przekreceniu stacyjki swiatelko od swiec zarowych zamiast palic sie normalnie na pomaranczowo pali sie takim bladym pomaranczowym swiatelkiem i wtedy moge krecic az mi sie wyladuje akumulator a i tak nie odpali.. zwykle pomagalo wyciaganie kilka razy kluczyka i ponowne wkladanie z przekrecaniem i swiatelko wkoncu zapalalo sie na normalny pomarancz..dodatkowo samochod co jakis czas gasl podczas jazdy..kiedys sie wkurzylem i zaprowadzilem do serwisu vw a tam wymienili mi jakas kostke w stacyjce skasowali 250 zl i powiedzieli ze wszystko gra..za 2 dni to samo..zaprowadzilem ponownie i po calym dniu testow stwierdzili ze wszystko gra i oni nie widza problemu..i ze przez moment auto nie mialo masy ale to byla sekunda tylko i pozniej sie to nie powtorzylo..teraz auto stoi pod domem i nawet wyciaganie kluczyka juz nie pomaga...jestem wsciekly bo auto mialo byc niezawodne(wkoncu VW) a wpieprzylem juz tyle kasy (pol roku temu remont pompy paliwowej -800zl)w niego ze chyba tylko kupic 5litrow benzyny oblac i podpalic bo jak juz serwis vw nie wie co jest grane to kto moze pomoc?panowie doradzcie cos bo zwariuje z tym gratem
golf3
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 6 sie 2008, o 15:39
Lokalizacja: pila

gasnacy silnik + problem z odpaleniem

 

Postprzez ALKI » 18 mar 2010, o 18:22

Kolego ja bym stawiał na imobilajzer.Ale poczekajmy co inni mają do powiedzenia.
ALKI
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 3 lut 2010, o 17:00
Lokalizacja: CZELADŹ

Postprzez Repsol » 18 mar 2010, o 18:49

golf3, posprawdzaj sobie bardzo dokładnie okablowanie dochodzące do ECU. Szczególną uwagę zwróć na miejsce w okolicy filtra przeciwpyłkowego.

Pozatym ja bym się na Twoim miejscu jeszcze raz dobrał do kostki stacyjki.
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez Karol B. » 18 mar 2010, o 21:55

A w tym serwisie podlaczali go pod VAGa? Jesli nie to na VAGa go... U mnie byly identyczne objawy jak u Ciebie i na VAGu nic nie bylo widac. A przyczyna byl zimny lut, odlutowala sie jedna nozka w przekazniku od ori alarmu ktory jest w czrnej puszce za wlacznikiem swiatel... Sprawdz te lutowania... oczywiscie jesli masz ori alarm ;-) Bo procz tego to moze byc jeszcze sporo przyczyn gasniecia...
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

Postprzez marcusblue » 18 mar 2010, o 23:08

kolego golf 3, jeżeli chodzi o blado- pomarańczową kontrolkę grzania świec żarowych to na 99% jest wina bezpiecznika nr. 105 z tego co pamiętam, bo miałem taką samą sytuację ostatnio
i wystarczyło wyciągnięcie tego bezpiecznika i przeczyszczenie go. W razie gdyby nie pomogło to nowy kosztuje 45 zł
hamownia to takie miejsce, gdzie sie chamy spotykają i wymieniają wykresami...
Avatar użytkownika
marcusblue
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 19:37
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez seboljeiv » 19 mar 2010, o 12:47

golf3, trochę dużo dałeś za remont pompy... chyba lepiej spytaj kogos z forum przed nastepna naprawą czegos bo 800pln to straszne zdzierstwo....

a odnosnie gasniecia... wyjmij ze skrzynki bezpiecznikow przekaznik z numerem 109 ( trzeci od lewej w gornym rządku) podważ jego obudowe i wyciagnij plytke-zobacz czy nie ma czegos rozlutowanego...mozesz rowniez jego wtyki przeczyścić.
mozesz zobaczyć czy wszystko w porządku z kabelkiem Białym z czarnym paskiem idącym z wtyczki od pompy wtryskowej albo obok niej.

mozliwe ze ktos cos majstrował z komputerem, chipowanie i te sprawy?

ogolnie po pierwsze to musisz sie podlaczyć vagiem(mozliwe najszybsze rozwiazanie Twojego problemu) i to na pewno!

mozesz sprobowac rowniez przeczyscic klemy na akumulatorze

a przyczyn moze byc kilka od alarmu - masz alarm z odcięciem?
poprzez tak jak wyzej pisał kolega immobilizer,
zawor n109 na pompie wtryskowej, przekaznik 109,poprzecierane kabelki albo zasniedziałe wtyki od w/w elementów takze trzeba posprawdzac ale najpierw VAG!
seboljeiv
Czytacz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 14 paź 2007, o 23:39
Lokalizacja: wawa

Postprzez michszym11970 » 19 mar 2010, o 23:17

golf3, skorzystaj z tej fotoporady:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75824&start=0

to jest najprawdopodobniej Twój problem
Variant 1Z >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
michszym11970
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 gru 2009, o 15:34
Lokalizacja: Łęczyca


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron