Głośne stuki z okolic rozrządu

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Głośne stuki z okolic rozrządu

Postprzez Jake88 » 28 paź 2009, o 10:12

Witam kolegów

Mam taki prolem otóż rano przy uruchomieniu silnika zaczęło coś bardzo głośno stukać z okolic rozrządu,pierwszy raz takie coś słysze,auto pali bez problemów,nie dymi,budą
też nie rzuca.Tylko ten straszny stuk,naprawdę głośny ,co mógłbym sprawdzić
samemu strach takim samochodem do mechanika jechać.
Dźwięk ciężko zlokalizować ale dochodzi z okolic rozrządu,raczej to nie stuki z wewnątrz silnika.
Rozrząd ma przejechane 22tys.km silnik AFN.


Pzdr.
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Głośne stuki z okolic rozrządu

 

Postprzez leopard » 28 paź 2009, o 13:53

hydraulika siada - sprawdz olej ... ewentualnie przeskoczył pasek - któryś z zaworów stuka uderzając o tłok :cwaniak:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Jake88 » 29 paź 2009, o 11:55

Dzięki za odp.
Jeśli chodzi o pasek wydaje mi się jakiś taki luźny mogę go palcami zsunąć z kół zębatych nie wiem czy tak ma być?

leopard napisał(a):hydraulika siada - sprawdz olej


To znaczy że brakuje smarowania,ciśnienia oleju?
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Postprzez leopard » 29 paź 2009, o 12:33

Jake88 napisał(a):Jeśli chodzi o pasek wydaje mi się jakiś taki luźny mogę go palcami zsunąć z kół zębatych nie wiem czy tak ma być?


nie ma tak być - oglądnij dokładnie napinacz paska rozrządu
olej - brakuje oleju lub jest stary zużyty (rozwodniony)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Jake88 » 29 paź 2009, o 18:42

Olej dość świeży 4 tys.km,a czy ten luźny pasek mógł być przyczyną przestawienia rozrządu przy rozruchu?Więc pozostaje holowanie do mechanika
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Postprzez leopard » 30 paź 2009, o 03:17

Jake88 napisał(a):czy ten luźny pasek mógł być przyczyną przestawienia rozrządu przy rozruchu?

tak mogło być ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez golon113 » 30 paź 2009, o 07:39

u mnie pękła blaszka na rolce napinającej pasek rozrządu, w miejscu wewnętrznej części kółka rolki (w miejscu przykręcenia do silnika) przez to sprężyna się wyluzowała w rolce i pasek miałem luzno. Powodem tego było poluzowane koło na wale,dostało luzu. Sprawdz te kolo zębate czy czasem nie jest luzne ;-)
Avatar użytkownika
golon113
VIP
 
Posty: 890
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 18:59
Lokalizacja: WGM / EL

Postprzez Jake88 » 30 paź 2009, o 13:02

Dobra dzięki za porady wiem już mniej więcej o co kaman.
Jutro mechanik weźmie się za moją furmankę to napisze co golfera bolało.
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Postprzez kajtek » 16 lis 2009, o 13:06

Jake88, i co to było? bo chyba zapomniałeś napisać
Avatar użytkownika
kajtek
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 14 lis 2007, o 12:49
Lokalizacja: ONY Opolskie, NYsa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Jake88 » 17 lis 2009, o 11:46

Rzeczywiście zapomniałem napisać sorki.

Na szczęście skończyło się tylko na wymianie rozrządu,wine ponosi napinacz w którym pękła sprężyna,pasek zrobił się luźny i przy rozruchu
przeskoczył.Co ciekawe mechanik na mnie zaoszczędził i zostawił napinacz z poprzedniego rozrządu :zly: ,co mniało swoje konsekwencje.
Napinacz miał przejechane ponad 100tys.
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości