głośno chodzi. duzy hałas

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

głośno chodzi. duzy hałas

Postprzez terrix » 3 sty 2009, o 17:36

witam, mam golfa 1.9D. odkąd go kupiłem silnik głośno pracował. pomyślałem - diesel, tak musi być. ale ostatnio wiele osób mi mówi, że coś za głośno pracuje, kumpel mi nawet zwrócił uwage że sam silnik jakby chodzi ok, ale coś go zagłusza... w serwisie mi ktoś mówił, ze tez mu się coś nie podoba w okolicach pompy wody.. mówili mi też, ze moze wydech na początku przy silniku jest jakiś nieszczelny.

wiem, że to strasznie bez sensu pytać Was co moze być nie tak, ale zastanawiam się jakie mogą być przyczyny hałasu, zanim pójde do mechanika i dam się naciągnąć na pieniązki. wolałbym wiedzieć co trzeba zrobić.

dodam że mam przejechane 240 tys., a rozrząd był wymieniany przy 180 tys. (czyli ten rozrząd ma już 60 tys. i byłby do wymiany).

planuje wymienic rozrzad i pompe (jesli ktoś wie jaki to koszt około, to byłbym wdzieczny za info).

czy może być coś jeszcze co wytwarza duzy hałas w okolicach alternatora-pompy-rozrządu?

dzieki z góry.. pozdrawiam!
terrix
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21 lis 2008, o 22:05
Lokalizacja: Wrocław

głośno chodzi. duzy hałas

 

Postprzez marcinkoz2910 » 3 sty 2009, o 17:40

terrix napisał(a):planuje wymienic rozrzad i pompe (jesli ktoś wie jaki to koszt około, to byłbym wdzieczny za info).


pasek --> 30zł z Continentala
Pompa wody --> 100zł (a w ASO około 350zł)
napinacz --> 100zł

P.S. A nie masz uszkodzonego złącza elastycznego tłumika? bo u mnie to było i benzynka chodziła jak diesel :lol:
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez terrix » 3 sty 2009, o 17:46

marcinkoz2910 napisał(a):P.S. A nie masz uszkodzonego złącza elastycznego tłumika?[/b] bo u mnie to było i benzynka chodziła jak diesel :lol:


może, kto wie:D? jak mogę to sprawdzić, gdzie jest to złącze elastyczne?

[ Dodano: 2009-01-03, 16:52 ]
podobno wymiana rozrządu to nie takie chop siup.. ile może kosztować (sam tego nie chce robić bo się kompletnie na tym nie znam i nie mam narzędzi odpowiednich)?
terrix
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21 lis 2008, o 22:05
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez marcinkoz2910 » 3 sty 2009, o 17:54

znajdziesz to pomiędzy katalizatorem a kolektorem wylotowym

Obrazek

[ Dodano: 2009-01-03, 16:55 ]
terrix napisał(a):podobno wymiana rozrządu to nie takie chop siup.. ile może kosztować (sam tego nie chce robić bo się kompletnie na tym nie znam i nie mam narzędzi odpowiednich)?
no tak sam tego nie zrobisz jak się nie znasz mnie znajomy skasował 80zł ale też robiliśmy pasek od alternatora i wszystkie jego napinacze + kompletny rozrząd ale w warsztacie za sam rozrząd tak ze 150zl moga zawołać
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez terrix » 3 sty 2009, o 17:58

wychodzi niecałe 400 zł. to nie tak źle. bałem się, ze z 1000 zł. kumpel płacił 800 ale przy lagunie
terrix
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21 lis 2008, o 22:05
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez marcinkoz2910 » 3 sty 2009, o 18:01

terrix napisał(a):wychodzi niecałe 400 zł.
w 500zł się zmieścisz jak bedą chcieli więcej to szukaj taniej, a sprawdź sobie to złącze, wogóle to cały wydech obejrzyj czy nie ma dziurek lub niepowołanych wylotów :cwaniak:
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Nowal » 4 sty 2009, o 12:50

Kolego ja sam wymienialem rozrząd i zapłąciłem 140zł bez pompy a pompa 60zł, samemu zaden problem, ten silnik jest bardzo łatwy do ogarnięcia
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 4 sty 2009, o 13:29

Nowal, wszystko jest łatwe dla kumatego człowieka, aleterrix, pisze ze kompletnie sie nie zna...rozrząd to powazna zabawa...lepiej zapłacić i mieć to zrobione jak nalezy niz zrobic samemu nie majac pojecia tylko ksiazke i zeby zawory dostały po łbie od tłoków....
terrix,opisz moze co to za hałas......porównaj go do czegos...to jest jakięś żężenie,piszczenie, chrobotanie.terekotanie...??
moze faktycznie konczy sie pompa wody. moze hałasuje pompa wspomagania. moze alternator hałasuje...
PROSTE - aby wykluczyć osprzet, zdejmij paski klinowe- tak aby na głównym kole pasowym wału korbowego nie leżał pasek i odpal silnik.jeżeli dalej bedzie ten hałas który cie gnebi to trzeba szukać przyczyny przy silniku...
jeżeli hałas nie wystapi to trzeba patrzeć oprzyzadowanie. alternator,pompe wody, pompe wspomagania... zakręcić kółami pasowymi od danej cześci i bedzie słychać jakiś hałas.coś...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez terrix » 4 sty 2009, o 14:23

piszczenie nie... prędzej żężenie albo chrobotanie...tak jakby coś suchego, może pordzewiałego tarło... jakiś metal czy coś....

zajrzę pod maske i spróbuje wypiąć pasek... może z alternatora też zdejmę pasek...wykluczyłbym go wtedy. a można jakoś odłączyc pompę bez ryzyka, że coś się uszkodzi bez jej pracy... oczywiscie tylko na krótki czas, dla testów?
terrix
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21 lis 2008, o 22:05
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez SotoM » 4 sty 2009, o 14:34

nic sie nie stanie. jak silnik jest zimny a ten hałas jest cały czas to jak zdiejmiesz paski i odpalisz motor nawet na min lub 2ie to sie nic nie stanie. ale przynajmniej bedziesz słyszał ze hałas jest nadal czy znikł. jak bedzie nadal to paski mozna załozyś spowrotem...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez morsdicti » 4 sty 2009, o 14:57

W tym silniku jak się pomylisz w ustawieniu rozrządu na 100% pognie zawory ;] wiem z autopsji jak panowie "mechanicy" dla typa w 1.9TD nie naciągneli paska i krzyczeli, żeby odpalił silnik .... nie zapalał, z rozrusznika iskry szły to stwierdzili, że to rozrusznik he się okazało, że pasek się w pewnym momencie zsunał :| i dalej chyba nie musze opowiadać co się stało ..... także samodzielna wymiana rozrządu przez kogoś kto sam chce zrobić to pierwszy raz ..... moim zdaniem, nie namawiajmy do tego :)
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez terrix » 5 sty 2009, o 19:40

rozrząd wymienię w serwisie, to moje pierwsze auto, więc dopiero się uczę konstrukcji samochodu..

wracając do hałasu... spróbuje nagrać ten dźwiek, jesli będzie sensownej jakości to dam posłuchać, może ktoś z Was mi podpowie. w sobote nie pracuję, więc spróbuję odpiąć pasek klinowy z alternatora

ja osobiście myślę, ze to dźwięk czegoś co trze o metal, mocno mi sie wydaje, że to alternator. ale, zastanawiam się:
- z czego wykonana jest pompa wody i jaki mogła by wydawać dźwięk gdyby coś tarło?
- jak trą tłoki w silniku (metal o metal?)? - poziom oleju jest w normie
- ten hałas zagłusza pracę silnika gdzieś tak dwukrotnie jak się podniesie maskę - prawie wogóle nie słuchać 'dygotania' diesla, słychać tylko to tarcie.

pytam o to wszystko, bo tochę już zainwestowałem w to auto i zastanawiam się czy nie zrezygnować z inwestycji... choć z drugiej strony, jeżeli to pompa i wymienię już z rozrządem i bedzie ok już...to fajna fura :]

[ Dodano: 2009-01-05, 20:13 ]
czy zdjęciu paska klinowego z alternatora towarzyszą jakieś większe filozofie, czy wystarczy naciągnąć i zdjąć jak w magnetofonie?
terrix
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21 lis 2008, o 22:05
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości