przez grU » 24 kwi 2014, o 23:37
Najprawdopodobniej uszczelniacze pompy wtryskowej domagają się wymiany. Operacja dość skomplikowana dla osoby, która wcześniej tego nie robiła, dużo rzeczy do ew. "spierdzielenia".
Jakie kolwiek zewnętrzne źródła powietrza do pompy strasznie ingerują w pracę silnika. Zwłaszcza przy odpalaniu.
koszt u pompiarza od 150 zł - w górę.
Tylko patrz mu na ręcę i proś o paragon, tak mi się zdarzyło, że wymieniałem uszczelnianie, zapłaciłem kasę, a z pompy dalej wydostawała się ropa.
Oczywiścię przed tym, można wymienić filtr paliwa, być może zrobiła się po zimie tam kasza zamiast ropy lub jest sam filtr zasyfiony (ew. słaba jakość paliwa)
lub
jak kolega wcześniej wspomniał przewody paliwowe, najtańsza opcja,
można też zdiagnozować to poprzez zwyczajne przemycie pompy wtryskowej odpowiednim środkiem, oraz przewodów, po czym, po przejechaniu jakiegoś dystansu na lekkim wysileniu i sprawdzeniu, czy gdzieś coś przecieka, poci się, jeżeli mocno, to skutkuje od razu do wymiany. Dosyć problematyczny temat, ponieważ mechanika w tych silnikach przy zwykłej jedzie jest nie do zajeżdżenia.
pozdrawiam!
edit:
a kąt wtrysku jest ustawiony poprawnie? podczas odpalania co się dzieje, jaki kolor / rodzaj dymu leci z rury?
klin na wale też jest dosyć popularną awarią w tym silniku.
Auto jeździ ogółem normalnie w trakcie użytkowania? Obroty nie szaleją podczas jazdy?