Golf 3 1.9 TDI brak mocy

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Golf 3 1.9 TDI brak mocy

Postprzez Grzybu147 » 12 sie 2014, o 21:02

Siemanko.
Mam taki problem, mianowicie gdy jezdze sobie normalnie po miescie nie przekraczajac 3tys obrotów to idzie tak jak na 110km przystało, ale na przykład jak przykrece do tych 3 tys. to nagle jakby blokuje obroty, zatrzymuje sie na 3 tys i dalej nie idzie. Ponadto traci moc, tak jak by w ogole turbiny nie bylo, jak go krece to wyje na obrotach ale idzie jak slimak, dopiero jak go zgasze i ponownie odpale to wszystko wraca do normy.
Mógłby ktoś mi pomóc i podsunac ewentualnie pomysł czego mogła by to być wina?

z góry dzięki.
Grzybu147
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 14 cze 2014, o 01:14
Lokalizacja: Reda

Golf 3 1.9 TDI brak mocy

 

Postprzez hellaflush » 12 sie 2014, o 21:13

Heh klasyczka naszych AFNów :-D Masz możliwość podpięcia się do VAGa? Od tego by się przydało zacząć :) Na 90% masz turbinę do czyszczenia.
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez Grzybu147 » 12 sie 2014, o 23:55

Czyli widze ze to czesta przypadłość tych silniczków?
VAG? Nie bardzo wiem o co chodzi, dopiero zaczynam przygode z samochodami itd takze troche zielony jestem :D
Grzybu147
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 14 cze 2014, o 01:14
Lokalizacja: Reda

Postprzez palio » 13 sie 2014, o 20:13

VAG - program do diagnostyki aut.

Czy częsta przypadłość to nie wiem wszystko zależy od stylu jazdy. Turbina VNT potrzebuje czasami porządnego buta aby kierownice od zmiennej geometrii się nie zapiekły (zbiera się nagar).
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez marcinwv » 30 sie 2014, o 13:37

Siema ja stawiam na przepływomierz :-)
Avatar użytkownika
marcinwv
Gaduła
 
Posty: 475
Dołączył(a): 22 lis 2012, o 00:49
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez rataman » 3 wrz 2014, o 20:55

A ja na zawór n75
rataman
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10 lip 2014, o 15:57
Lokalizacja: Kłodzko

Postprzez BartheZz_3 » 4 wrz 2014, o 07:32

palio napisał(a):Turbina VNT potrzebuje czasami porządnego buta aby kierownice od zmiennej geometrii się nie zapiekły

Nie trzyma się kupy bo -
Grzybu147 napisał(a):gdy jezdze sobie normalnie po miescie nie przekraczajac 3tys obrotów to idzie tak jak na 110km przystało

A gdyby było jak piszesz to moim zdaniem w ogóle by auto nie szło :P
Pod VAG podpiąć trzeba, a jeśli nie masz to małym kosztem:
Przeczyścić przepływkę specjalnym płynem, spróbować podmienić od kogoś N75.
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez hellaflush » 4 wrz 2014, o 10:40

Po pierwsze podmiana zaworków na ten od egr tak naprawdę nic nie daje bo to są dwa różne zawory. Najprawdopodobniej kierownice zapiekły Ci się w takiej pozycji, że własnie od 3-3,2 tyś obr i 120km/h dopiero przeładowuje.

Zrób komplet logów, sprawdź wężyki, połączenia gumowe pod kątem nieszczelności.

Przepływomierz - czyszczenie pomoże Ci na chwilę, później będzie tylko gorzej, ogólnie tych przepływek się nie czyści. Najważniejsze to dbać o dobry filtr powietrza i pamiętać o wymianie.

Jak masz manometr to podłącz pod gruchę turbiny i sprawdź jaki zakres ruchu ma sztanga turbiny.
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez BartheZz_3 » 4 wrz 2014, o 12:06

hellaflush napisał(a):Przepływomierz - czyszczenie pomoże Ci na chwilę, później będzie tylko gorzej, ogólnie tych przepływek się nie czyści

Mówisz o przepływkach w ogóle czy o tych z AFN?
Ja po czyszczeniu przepływki w 1Z mam wskazania takie jakie powinny być (miałem z tym problemy), i nie czuję żadnego spadku mocy. Chociaż dawno nie sprawdzałem wskazań :P
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez hellaflush » 4 wrz 2014, o 13:55

Ogólnie bo to są te same przepływki 1Z/AFN. Wiadomo, że po przeczyszczeniu będzie ok tylko nie wiadomo na jak długo, z ciekawości możesz sprawdzić jakie ma teraz wskazania. No a jak zapadła decyzja o czyszczeniu to najlepiej metodą bezdotykową :D
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez BartheZz_3 » 4 wrz 2014, o 14:11

Oczywiście że bezdotykową, kupiłem na Allegro specyfik polecony przez AdiK__, ma zapach podobny do WD-40 :P
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez krzyś » 4 wrz 2014, o 15:48

Grzybu147 napisał(a):Ponadto traci moc, tak jak by w ogole turbiny nie bylo, jak go krece to wyje na obrotach ale idzie jak slimak


to...

Grzybu147 napisał(a):dopiero jak go zgasze i ponownie odpale to wszystko wraca do normy.


i to..

świadczy o ewidentnym notlaufie.. możecie sobie nawet tę przepływkę wyprać w "perwolu" :smiech: i tak nie pomoże.. do sprawdzenia wężyki podciśnienia,n75, gruszka przy turbo, kiery a przede wszystkim "logi" zrobić
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 30 gości