Golf 3 1.9 tdi kopci na niebiesko

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Golf 3 1.9 tdi kopci na niebiesko

Postprzez Maćko123 » 22 mar 2015, o 22:25

Witam golf 3 1.9 tdi 90 km z przebiegiem 296 tyś (tak na liczniku) :-D . Problem pojawia się podczas porannego uruchamiania silnika (zimny silnik).Dzisiaj podczas uruchamiania silnika silnik przebierał na obrotach i unosiło się dużo dymu koloru niebieskiego dym występuje przez dłuższą chwilę nawet jak silnik pracuje równo po zagrzaniu silnik nie kopci i pracuje normalnie (spalanie i moc się nie zmienia) , wczoraj kiedy silnik już chodził ok 6 min chciałem go przegazować "szczelił" czarnym dymem i zgasł po ponownym uruchomieniu silnika silnik przebierał przez krótki czas i potem się ustabilizował.Kolejny problem występuje podczas szybszego ruszania lub dłuższej jazdy z prędkością ok. 130 km/h silnik czasami szarpnie . Problem nie występuje codziennie czasami codziennie a czasami ani raz w miesiącu,proszę o pomoc.
Maćko123
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 17:35
Lokalizacja: Nowy Sącz

Golf 3 1.9 tdi kopci na niebiesko

 

Postprzez VolDan » 22 mar 2015, o 23:15

jeśli silnik na początku po odpaleniu lekko podkapca na niebiesko może to być oznaka zużytych prowadnic albo uszczelniaczy zaworowych. co do reszty się nie wypowiem
Gaz mam w podłodze, nie w bagażniku
VolDan
Moderator Globalny
 
Posty: 680
Dołączył(a): 7 wrz 2014, o 15:22
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 92
Silnik: ABD POWER
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez krzyś » 23 mar 2015, o 07:43

Co do kopcenia na niebiesko mogą być to uszczelniacze zaworowe ale sprawdź poprawność ustawienia kąta wtrysku. Jeśli chodzi prze gazowanie to najzwyczajniej podwiesiło Ci hydraulikę, więc nie pałuj go na zimnym. Szarpanie przy 130 hmm podłączyłbym vaga sprawdził błędy i zrobił logi dynamiczne.
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Maćko123 » 23 mar 2015, o 18:23

Rozumiem ale dlaczego jak się zagrzeje to już nie kopci i wszystko gra , a gdyby były zużyte prowadnice to zacząłby brać olej a ani grama nie ubywa
Maćko123
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 17:35
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez VolDan » 24 mar 2015, o 00:23

może to być niezauważalne zuzycie oleju ;)
Gaz mam w podłodze, nie w bagażniku
VolDan
Moderator Globalny
 
Posty: 680
Dołączył(a): 7 wrz 2014, o 15:22
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 92
Silnik: ABD POWER
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez slawek5t » 24 mar 2015, o 00:28

Jaki olej lejesz ?
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Maćko123 » 24 mar 2015, o 17:06

olej bp visco 3000 chodzi na takim już ponad 60 tyś
Maćko123
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 17:35
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez slawek5t » 24 mar 2015, o 19:08

Ale parametry tego oleju. Diesel ze sprężarką musi mieć 5W lub 10W
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez suchyvw » 3 kwi 2015, o 22:40

Nie będę zakładal nowego tematu, bo mam podobny problem co kolega takze przy porannym odpalaniu jest niebieski dym i ok 10 sec nierownej pracy silnika, po nagrzaniu nie ma juz tych problemów, zauwazylem ze im nizsza temp tym kopcenie wieksze i im dluzej stoi nieodpalany tym kopcenie wieksze prosze o jakies sugestie
Olej 10W 40 (troche go ubywa)
-Dziś mierzylem ciśnienie na cylindrach wszystko w normie
-W najblizszym czasie zmienie uszczelniacze zaworowe
To nie tylko samochód lecz kawałek życia..
moj-golf/golf-iii-1-8-adz-t51854.html
suchyvw
Badacz tematu
 
Posty: 224
Dołączył(a): 2 cze 2012, o 20:29
Lokalizacja: Łączno/Morąg

Postprzez slawek5t » 3 kwi 2015, o 23:07

suchyvw napisał(a):W najblizszym czasie zmienie uszczelniacze zaworowe

To też pomoże. A może i bardzo pomoże.

Nie równa praca może być od :

:arrow: spalona któraś ze świec
:arrow: peknięta, nie stykająca któraś z fajek świec zarowych
:arrow: zły kąt wtrysku - potrzebny vag i laptop do weryfikacji
:arrow: cofające się paliwo

To takie główne i najczęstsze powody słabego palenia i chwilowego telepania silnikiem podczas porannego rozruchu w chłodniejsze dni.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez suchyvw » 4 kwi 2015, o 13:48

-Kąt wtrysku 45-50
-Fajki zmienione
-Swiece bede musial sprawdzic
-A te cofajace sie paliwo?
Jak to spradzic?
To nie tylko samochód lecz kawałek życia..
moj-golf/golf-iii-1-8-adz-t51854.html
suchyvw
Badacz tematu
 
Posty: 224
Dołączył(a): 2 cze 2012, o 20:29
Lokalizacja: Łączno/Morąg

Postprzez slawek5t » 6 kwi 2015, o 15:24

Odpala od razu ? Jeśli tak to raczej się nie cofa.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości

cron