Grzanie świec-zmiana sterowania

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Grzanie świec-zmiana sterowania

Postprzez Nowal » 14 lis 2008, o 22:23

Mam pytanie, czy w moim 1.9D można wymienić jakiś sterownik albo cos innego zeby świece grzały za kazdym przełączeniem kluczyna, a nie tylko gdy jest zimny? Na ciepłym troche gorzej odpala i troszke mnie to wkurza. Ojciec mówi ze moge sobie zamontowac grzanie na jakiś przycisk, ale to szkoda roboty. Duzo lepiej by było z kluczyka
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Grzanie świec-zmiana sterowania

 

Postprzez hooki » 14 lis 2008, o 23:32

Ja mam 1.9 TD i za kazdym razem po przekreceniu kluczyka swiece sie grzeją, nawet jak jest ciepły.
Avatar użytkownika
hooki
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 15:25
Lokalizacja: sosnowiec

Postprzez leopard » 15 lis 2008, o 01:32

hooki napisał(a):Ja mam 1.9 TD i za kazdym razem po przekreceniu kluczyka swiece sie grzeją, nawet jak jest ciepły


napraw go bo jest popsuty ...
Nowal napisał(a):Mam pytanie, czy w moim 1.9D można wymienić jakiś sterownik


nie kombinuj - wyciągnij rozrusznik na stół - wymień tuleje - załóż nowy szczotkotrzymacz ze szczotkami i ciesz się z normalnego odpalania na ciepłym ... chyba że komprecha słaba - D wrażliwy jest na tym punkcie ... sprawdź swiece zarowe - jeśli masz popalone - załóż szybko-grzejne
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Nowal » 15 lis 2008, o 09:59

rozrusznik był robiony nie cały miesiąc temu( bendiks, tuleje, szczotki i cos tam jeszcze), świece wymieniałem 3 miesiące temu, musze jeszcze ustawić kąt wtrysku bo wczesniej jeszcze gorzej odpalał i troszke go przekręciłem i jest o niebo lepiej, niestety nie mam zegara i musze gdzies podjechac
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez leopard » 15 lis 2008, o 14:58

Nowal napisał(a):niestety nie mam zegara

łeeee - to ty prawie rozwiązałeś problem - jedna regulacja i auto będzie banglało jak powinno ...
skoro zrobiłeś podstawowe rzeczy (rozrusznik/swiece) jedź koniecznie na ustawienię kąta wtrysku - będziesz miał spokojną zime :-)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Nowal » 15 lis 2008, o 15:19

nie orientujesz sie ile kosztuje taki zabieg?
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez leopard » 15 lis 2008, o 21:00

Nowal napisał(a):nie orientujesz sie ile kosztuje taki zabieg?


w sieczkarni w zależności od mechanika/zakładu ... od 60 do 150 pln w tych granicach powinieneś się zmieścic
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez hooki » 16 lis 2008, o 01:03

leopard napisał(a):napraw go bo jest popsuty ..



tzn. co mam naprawić?? myślałem, że za kazdym razem swiece sie powinny grzać.
a jesli nie naprawie to moze sie cos spieprzyć ? :-?
Avatar użytkownika
hooki
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 15:25
Lokalizacja: sosnowiec

Postprzez leopard » 16 lis 2008, o 01:58

hooki napisał(a):moze sie cos spieprzyć


może ... świece się wypalą - w ekstremalnych warunkach - nie wykręcisz ich już ...

sprawdź moduł grzania swiec - jeśli silnik osiagnie temperaturę powyżej 35'C - swiece nie powinny grzac ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez hooki » 16 lis 2008, o 02:18

Czyli to moduł grzania świec? a gdzie go szukać? i jak wygląda? bo z taką błachostką to chyba niema sensu do mechanika jechać :roll:
Avatar użytkownika
hooki
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 15:25
Lokalizacja: sosnowiec

Postprzez krazil » 17 lis 2008, o 09:49

Nie chcę krakać, ale może to być objaw padającej pompy paliwa. Tak miałem w II . Co prawda był to 1,6 TD ale ale zasada działania w sumie taka sama - pośredni wtrysk paliwa. Na zimno palił na dotyk, a po rozgrzaniu gorzej. Z czasem zapalał coraz gorzej na ciepłym i pod koniec swojego żywota u mnie, przy wysokich temperaturach latem, gad nie chciał w ogóle zapalić. Można było skończyć akumulator i nic. Trzeba było czekać aż ostygnie prawie o kilkadziesiąt stopni i wtedy zaczynał gadać. Zwyczajnie pompa paliwa nie dawała już takiego ciśnienia jak trzeba. A ze świecami nie było żadnego problemu. Może i wstyd się przyznać, ale przez 4,5 roku zrobiłem ok 140 tys. km. i do świec nie zaglądałem (mówią, że co 20 - 30 tys. km. świece należy wymienić). Na zimno palił nawet zimą. I jeszcze dodam, że zaraz po kupieniu (2002 r.) pojechałem na pomiar ciśnienia na garach - tak z ciekawości. Po zdjęciu wtrysków okazało się, że świece, mimo iż kontrolka na desce zgasła, dogrzewają jeszcze przez kilka minut. Ten który robił pomiar ciśnienia mówił, że tak ma być (pośredni wtrysk paliwa do komory). Zaznaczam, że przez 4 lata użytkowania, mimo iż świece dogrzewały po odpaleniu, nie spaliła się żadna. Dopiero kilka miesięcy przed sprzedażą, zauważyłem, że po odpaleniu na zimno, silnik kuleje na jeden cylinder. Pewnie dopiero wtedy padła któraś ze świec.
krazil
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 17 lis 2008, o 09:25
Lokalizacja: kielce

Postprzez Thadeuss1 » 18 lis 2008, o 23:01

A jesli niechcesz wymieniac przekaznika pociągnij sobie przewod kup przycisk dotykowy za 5zł i zrób dodatkowe reczne grzanie swiec jak na zimnym ci automat grzeje tak na ciepłym po tym jak automat rozłaczy ty dotykasz przycisk liczysz do 5 i odpalasz nic prostszego.

A jesli swiece masz dobre i nadal nie chce palic
Poluzuj pompe wtryskowa jest przykrecona na 4srubach
i lekko przekrec ja w strone silnika wtedy mu przyspieszysz zapłon tylko nie za mocno bo bedzie głosny tak z czuciem pobaw sie powinno pomoc.
Pozdrawiam
Thadeuss1
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:31
Lokalizacja: Łódź


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 20 gości