ile i jaki olej help

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez buli84gt » 7 mar 2008, o 00:47

Groch367 napisał(a):jesli to autko dla siebie to coś z półki Castrol Mobil a jak na handel to coś krajowego Lotos
a za jakiś czas ktoś kto kupi auto zaloguje sie na www.golf3.pl :lol:
Avatar użytkownika
buli84gt
Czytacz
 
Posty: 123
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 19:42
Lokalizacja: poznań / biedrusko

 

Postprzez tigerrr » 7 mar 2008, o 11:53

Koledzy, mam w silniku minerała, Castrol High mileage, czy coś takiego, a podobno nie powinno przechodzić się z minerała na półsyntetyk, bo lepiej czyści i mogą być przecieki.
Zapytałem mechanika, a on powiedział że właśnie o to chodzi, żeby czyscił, bo silnik nie moze być zaklejony.
Czy macie jakieś doświadczenie ze zmianą minerała na półsyntetyk?
Czerwona strzała
tigerrr
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 mar 2008, o 09:14
Lokalizacja: Lublin

Postprzez czepi » 7 mar 2008, o 11:59

no tak przeczyści... tylko że przeczyści także uszczelnienia i ci może olej powolutku się tracić
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez tigerrr » 7 mar 2008, o 12:12

Ale jakie usczelnienia, czy olej półsyntetyczny zjada uszczelki? Bo ja naprawdę nie wiem co jeszcze moze wyczyscić..
Czerwona strzała
tigerrr
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 mar 2008, o 09:14
Lokalizacja: Lublin

Postprzez mat » 7 mar 2008, o 15:44

ja po zakupie Golfa wlalem odrazu full syntetyk i przeczyscilo go doszczetnie. lalo sie spod dekla, miski, odmy i krucca filtra oleju, nie mowiac o simeringach kol rozrzadu. teraz mam pouszczelniane wszystko i polsyntetyk zalany i jest ok. a odnosnie wyplukiwania to wlasnie jak wlejesz synt po minerale to wychodza na jaw takie rzeczy jak poprzerywane uszczelki i dziurawe weze..
mat
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 31 gru 2007, o 15:19
Lokalizacja: TSK

Postprzez tigerrr » 7 mar 2008, o 16:31

Nie wiem Kolego czy mi doradzasz czy odradzasz lanie półsyntetyku po minerale(bo fulla na pewno nie chcę), czy jak wyjdą na świat wszystkie nieszczelności to dobrze (bo naprawię je sobie i spokój) czy źle (bo właduję kupę kasy niepotrzebnie).
Bardzo proszę o opinie kogoś kto konkretnie tak zrobił - zmiana z minerala na półsyntetyka w TDi.
Czerwona strzała
tigerrr
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 mar 2008, o 09:14
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Groch367 » 7 mar 2008, o 22:58

też jestem aż ciekaw :-) opini. ;-) wydaje mi się ze pólsyntetyk by nie zrobił takich szkód jak przejscie z minerala na syntetyka :!:
WSZYSCY MAJĄ GOLFA MAM I JA
Avatar użytkownika
Groch367
Badacz tematu
 
Posty: 301
Dołączył(a): 21 wrz 2007, o 21:14
Lokalizacja: Paczków/Wrocław

Postprzez mat » 8 mar 2008, o 00:22

ogolnie nie poleca sie powrotu do semi, full syntetyka po minerale ze wzgledu na takie wlasnie chocki klocki, bo po co sobie utrudniac zycie. jednak decyzja i tak jest ryzykowna bo albo bedzie ok albo bedzie mozna wszedzie za Toba dojsc po sladach. ja wlalem, zobaczylem, zrobilem i mam spokuj. a jezeli chcesz przejsc na semisynt to jednak musisz sie liczyc z tym ze olej o lepkosci mniejszej niz obecny moze odkryc jakies dziury bo np moga byc juz tak duze i powazne ze niewiele im brakuje zeby zaczac puszczac olej poza obieg.


Edit:
teraz mi sie przypomnialo, w moim firmowym VW LT28 2.5TDI po zakupie zalano semisynt zamiast dalej lac mineral i po 10 tys puscila oszczelka pod deklem od strony rozrzadu. uszczelka poprostu sparciala, olej ja wyplukal i zaczal sie pocic. tak wiec jak widzisz ryzyko jest.
mat
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 31 gru 2007, o 15:19
Lokalizacja: TSK

Postprzez Sylwek » 8 mar 2008, o 20:49

kolego ja leję do swojego Mobil SS 10w-40 TURBO D
silniczek ładnie pracuje bez zastrzeżeń
Sylwek
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 9 lis 2007, o 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez chemp15 » 9 mar 2008, o 11:37

Mobil super 15W40
chemp15
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:14
Lokalizacja: opole

Postprzez K@mil » 9 mar 2008, o 11:44

15W40 :mrgreen: :mrgreen:
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez jacek_dd » 16 mar 2008, o 18:18

Tak czy inaczej uszczelniacze trzeba w silniku wymienić ponieważ nawet najlepsza guma się starzeje.Jak półsyntetyk rozszczelni to lepiej wymienić uszczelnienia a nie przechodzić na minerał.Pozatym oleje mineralne też zawierają środki myjące . Każdy robi jak uważa .
jacek_dd
Czytacz
 
Posty: 73
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 23:00
Lokalizacja: Miechów

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości