Intercooler golf 3 aaz FMIC

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Intercooler golf 3 aaz FMIC

Postprzez max19921 » 12 gru 2013, o 23:21

Witam panowie, rozglądam się właśnie za nowym intercoolerem do swojego pędzidła. Ma być fmic i rury z kwasówki bądź tym podobnym. Pierwsze pytanie, owijać rury bandażem termoizolacyjnym? Pomoże czy zaszkodzi? Cooler ma być nowy i pytanko jak duży? Dawka podniesiona i turbinka maksymalnie bije na piątym biegu 1.5 bara. Aż się prosi o fmic :D FMIC Za duży? Pomóżcie coś wybrać, bądź doradźcie jak obliczyć objętość collera pod silnik.
max19921
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 21:47
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Intercooler golf 3 aaz FMIC

 

Postprzez Pozor » 13 gru 2013, o 22:55

No bracie sporo ci dmucha ta suszarka dla ciebie proponowałbym ze scenica/megane lub mastera albo od saaba lub od merca c220
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez max19921 » 13 gru 2013, o 23:42

Wiesz, jeżdżę już tak 3 miesiąc i jest ok :) Tylko trzeba uważać na temperature, nawet przy obecnych temp na zewnątrz grzeje sie nie miłosiernie ;) Właśnie patrzyłem na używki ale kieruje się w stronę nówki, jednak co nowy to nowy (nie twierdze że używany będzie zły, ale ot kaprys). Zastanawiam się nad dwoma 550x140x65mm albo 550x180x65mm. Wiem że trzeba ciąć zderzak i pomodzić z rurami bo mam klime, co jeszcze? Jeszcze jakiś problem przy montażu z racji jego grubości? Dużego laga odczuje w porównaniu tych dwóch coolerów?
max19921
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 21:47
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Postprzez BartheZz_3 » 13 gru 2013, o 23:51

hmm skoro tyle Ci dmucha to raczej nie powinieneś odczuć laga żadnego? Tak myślę przynajmniej... Ponieważ, ja od drugiej strony chciałem zrobić, najpierw FMIC potem zobaczyć co to będzie, ale zostałem dosyć szybko wyprostowany w tej kwestii. Bo właśnie wtedy bym miał lagi, seria Turbo a IC wiele większy... A takie porównanie, z Megane IC kosztuje 40PLN na Allegro, nowy uniwersalny najmniejszy ~300-400PLN...
tutaj masz bardzo dobry temat z innego forum dotyczący FMIC, sam się nim posiłkuję, bo także będę montować FMIC ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=57608
Sam będę montować w ten sposób, że zostawię ori orurowanie pod maską, a tam gdzie będzie trzeba już modzić będzie kwasówka plus silikony. Zrób jeszcze przelot ;) chyba że jest już...
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez max19921 » 14 gru 2013, o 00:03

Też mi się tak wydaje że z lagiem jest najmniejszy problem :) Dzięki za temat, kiedyś go widziałem a teraz nie mogłem odnaleźć. W takim razie z jakiej furmanki dostane cooler o wymiarach zbliżonych do tych co podałem? Koszt tego większego nowego to 400 zł okolo, zależy mi na aluminiowych króćcach, patrzyłem od T5 ale jest cienki i koszt używki 200-300. Jak znajde coś na allegro z używek to wezme, ostatecznie zakupie z fmic.pl :) Zakładać odrazu kolektor z AWX? Na razie jest wycięty kat przy okazji wymiany turbo, przelot będzie na wiosnę bo i tak wydech to śmietnik już.
max19921
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 21:47
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Postprzez BartheZz_3 » 14 gru 2013, o 08:29

A to jakie masz tam turbo wsadzone? ;)
Wiem ze IC od Sharana nie warto wsadzać bo za mały ;) był nawet delikwent co go umiejscowił pod maska :lol: ale dobra jest, i tak można...
Znalazłem IC od Megane, to chyba to:
Obrazek
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez muchomorek165 » 14 gru 2013, o 11:16

Wiem ze IC od Sharana nie warto wsadzać bo za mały


:szok: Ja mam u siebie na dole w zderzaku :P Zajmuje cały wlot :D
Turbo Garrett T3 i nie narzekam. A ustawione 1.2 bar, kat i środkowy out, większe wtryski, boost pin. I jakoś to się zbiera. W tą pogodę jak się depnie ciężko się nie ślizgać ;-)
muchomorek165
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 19 lis 2013, o 17:04
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez mojzesz09 » 14 gru 2013, o 12:22

Ja mam u mnie w mk3 FMIC z meganki taki jak na rysunku kolegi BartheZz_3 i powiem że jest sporo rzeźby (pocieta czołówka oraz wyciete 60% przedniej belki). Jakbym miał jeszcze raz montować FMIC to z meganki bym juz nie montował bo zawiele roboty... Chociaż wyglada extra i jest dosc duzy.
Avatar użytkownika
mojzesz09
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 5 gru 2011, o 00:53
Lokalizacja: Wejherowo

Postprzez BartheZz_3 » 14 gru 2013, o 13:17

mojzesz09, tez będę wsadzać od Megane, i widziałem kilka opcji jak jest opchnięte, popytałem ludzi i nie narzekali ;)
muchomorek165, sam mam w planach GT2052V :hyhy: ile jeszcze możesz wydusić z T3?
Zobacz to :lol: rotfl
http://imageshack.us/photo/my-images/16 ... k6go4.jpg/
A tutaj masz spis treści dla MKIII ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... start=1876
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez muchomorek165 » 14 gru 2013, o 13:57

muchomorek165, sam mam w planach GT2052V :hyhy: ile jeszcze możesz wydusić z T3?


U mnie maks udało sie 1.9 bar ale silnik za szybko się grzał :D

A mam IC Sharan ale ciutke inny,

Obrazek

Obrazek
muchomorek165
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 19 lis 2013, o 17:04
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez max19921 » 14 gru 2013, o 15:23

U mnie jak na razie siedzi k14 w bdb stanie bo k03 sie wysrała ;) Z meganki nie wchodzi w grę bo są króćce z plastyku i wejścia są w strone chłodnicy. Szukam z takimi wejściami po bokach, na tej samej wysokości najlepiej 57 mm. Najprawdopodobniej padnie na uniwersalny 550x180 :-D Większy raczej sensu nie ma, musze jeszcze dokładnie oblukać jaki wejdzie maksymalnie po cięciu zderzaka :)
max19921
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 21:47
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Postprzez mojzesz09 » 14 gru 2013, o 16:36

Z meganki ma aluminiowe krucce, jeden wychodzi z lewej strony z dolu przy belce silnika a drugi pod prawa lampa.
Avatar użytkownika
mojzesz09
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 5 gru 2011, o 00:53
Lokalizacja: Wejherowo

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości