Intercooler

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez TOMEK 84 » 12 kwi 2010, o 11:46

polecam ic od VW Scharana
wyglada to tak :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

4.jpg
4.jpg (109.26 KiB) Przeglądane 290 razy

5.jpg
5.jpg (110.88 KiB) Przeglądane 290 razy

6.jpg
6.jpg (97.58 KiB) Przeglądane 290 razy
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

 

Postprzez Bradley » 12 kwi 2010, o 14:41

TOMEK 84, co wycinales?
Trzeba bylo przerobic(przespawac) wyjscia IC?
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez TOMEK 84 » 12 kwi 2010, o 18:19

Trzeba bylo przerobic(przespawac) wyjscia IC? nie nic nie trzeba było spawac i przerabiac :-D

hej wycinałem otwory srednicy 5-6cm w przednim pasie(wzmocnieniu) w narożnikach pod chłodnica tylko to ale cała operacja zmiany icka trwała 5 godzin
niestety trzeba było sie męczyc wiertłem bo otwornica nieszło podejść
icek ładnie pasuje w zdes normalnie jak by był od mk3 :-D


mam taki ic tylko dałem za niego 100zł

teraz wymieniam rury niedawno zakładałem kolektor ssacy od seata 110tki i który ma wlot pow odwórcony o 180stopni niz ori w mk3 a było tak

7.jpg
7.jpg (107.25 KiB) Przeglądane 290 razy


teraz nie ma egr ani tej rury kolektor wydechowy jest jest zasepiony
a wlot pow do kol. ssacego jest od str filtra

niebawem bede sciągał zdes to probie foto i podeśle
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

Postprzez Bradley » 12 kwi 2010, o 19:09

Rure z czujnikiem zostawiles w spokoju widze :)
A ta rurka z turbo (za grillem) to jest ssaca z Seata? Przedni pas w Vento jest chyba ten sam w dole...

Pytanie najwazniejsze. Duzo daje? Logowales?
Jaki koszt za wszystko. IC, rurka, opaski, waz fagumitowy(?) (akurat mam cos w ten desen).
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez TOMEK 84 » 12 kwi 2010, o 19:18

ssąca idzie jak orginał to wsztstko z ori jest teraz jest zupełnie inaczej inaczej idą rurki :mrgreen:
z seata zamontowałem kolektor ssący
a rurka z czunikiem juz jest z innej strony sinika czujnik jest koło przepływki teraz

co do mocy to powiem ze jak by bardziej elastyczny-dynamiczny sie zrobił

byłem na hamowni po załozeniu tego ic wycięciu kata i z przelotowym wydeszkiem i mał wtedy 103konie i 217nm
teraz po zamontowaniu innego kolektora wywaleniu egr-a i zmianie rur od icka powinien miec wiecej nm tak mi sie wydaje :mrgreen:

koszt wszystkiego ic rurek kolektora to około 400zł mnie wyniosło

[ Dodano: 2010-04-12, 19:23 ]
a jeszcze lepiej sie zaczą zbierac z niskich obrotów :)

[ Dodano: 2010-04-12, 19:24 ]
no i w seri miał od 0-100km\h ponad 14.5sek a teraz ma 10sek :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

Postprzez Bradley » 12 kwi 2010, o 20:18

To jeszcze zdjec pod maska zrob jak to teraz wyglada.
Zastanawiam sie czy to w koncu zrobic czy nie robic...
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez TOMEK 84 » 12 kwi 2010, o 20:26

Bradley,
Zastanawiam sie czy to w koncu zrobic czy nie robic...

ja to sobie robiłem a nie myslałem o wiekszej mocy tylko o wyglądzie chciałem miec ic w zdesiu ale zeby działał zeby nie było ze do picu jest
a tak to jest i działa i zwraca uwage :mrgreen: no i jestem zadowolony z niego teraz musze kupic wtryski 216tki i jakis dobry program zapodac zeby było te 130-140 kucy i około 300nm nie wiecej

powiem ci ze po tym jak założyłem ten icek i kolektor ssący wywaliłem kat i egr przy jeździe mięszanej golfik spala mi ok 4,5l\100km :mrgreen:

[ Dodano: 2010-04-12, 20:29 ]
fotki wstawie napewno :mrgreen:
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

Postprzez garas1 » 12 kwi 2010, o 20:37

TOMEK 84 napisał(a):przy jeździe mięszanej golfik spala mi ok 4,5l\100km

Czy przy założeniu ic do zwykłego TD spalanie spadnie ??
Avatar użytkownika
garas1
Gaduła
 
Posty: 721
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 20:02
Lokalizacja: Węgliniec

Postprzez Bradley » 12 kwi 2010, o 21:49

Nie potrafie zmusic sie do jazdy o kropelke. Jak przez 50km idzie latwo to przez ostatnie 15km zawsze musze gdzies przycisnac ;) Ale w lecie spalanie jest realne na poziomie 5,5l. W trasie moglbym zejsc ponizej 5l.
6,5 srednio w miescie. Przy Icku doszly by jakies tam 2-5KM no i nie pocilby sie tak w lato. Poki co mam polsrodek: natrysk wody na IC :D
Ale musze poczekac az bedzie minimum 25C bo jak logowalem to przy 8C powyzej 120km/h temp jest co prawda nizsza o 7-8C w dolocie ale nie przeklada sie to na osiagi.
Tak na jakies glupoty w miescie to narysk jest fajny, ale duzy ICek to jest jakbym mial natrysk non stop :)

Musze odnalezc strone gdzie sa podane wymiary ICkow. Wtedy policze objetosc seryjnego i tego z Sharana. Porownam z Megane.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez kryhaziom » 12 kwi 2010, o 22:14

bradley tutaj masz zapożyczone z vwgolfa wyliczenia
powiedz jak zrobiłeś ten natrysk, bo też myślałem o tym, osobny zbiornik, gdzie włącznik ??
Avatar użytkownika
kryhaziom
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 12:31
Lokalizacja: jelenia gora

Postprzez Bradley » 12 kwi 2010, o 22:53

Jest to maksymalna prowizorka. Niestety z racji tego, ze mam webasto nie moglem nigdzie zmiescic jakiegos sensownego zbiornika na wode. Webasto mam zaraz za akumulatorem w strone zbiorniczka wyrownawczego.
Dlatego zaopatrzylem sie w woreczek na spryskiwacz z malucha (chyba jednak z poloneza bylby lepszy bo jest szerszy ale krotszy, pojemnosc ta sama 2l).
To dalem tak mniejwiecej za wentylator a obok akumualtora. Wezyk poprowadzony zaraz za blenda kierunkowskaza, dysza mgielkowa z citroena c3 przylepiona poxipolem. Przycisk... nie mialem nic pod reka sensownego wiec wzialem ze starego zasilacza komputerowego przycisk 1/0. Wpialem sie w zasilanie od ogrzewania szyby tylnej (jest po kluczyku). Przycisk jest taki duzy ze idealnie wpasowal sie w zaslepke kolo guzika ogrzewania :)

Czytalem posta na forum Octavii odnosnie natrysku i narazie mam te same spostrzezenia. <10C nie daje to nic. Czekam na upal aby rozwiaz watpliwosci i ewentualnie polecic/odradzic pomysl natrysku w golfie :P

Znalazlem i policzylem: Pojemnosc oryginalnego IC do golfa 3 to 2,66l
Sharan prawie 3,4l ale jest bezposrednio z przodu auta.
TOMEK 84, jak masz vaga to wrzuc logi z butowania na 4,5 biegu. Najlepiej jak bedzie cieplutko na zewnatrz :)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez kryhaziom » 12 kwi 2010, o 23:00

dziex bradley
ja myślałem o czymś takim. ze względu że nie mam wycieraczki na tylnej klapie ostał mi sie wężyk ze spryskiem i chciałem go przeciągnąć na przód i tym samym włącznik mam w przełącznikach przy kierownicy ;-) dysza mgiełkowa to wiem że w fabi była i taką chciałem zakupić. jedyny problem to taki że będzie spryskiwało mi płynem do szyb :lol: , ale w lecie można wode lać, a w zime to nie jest potrzebne ;-)
Avatar użytkownika
kryhaziom
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 12:31
Lokalizacja: jelenia gora

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

cron