Jak długo powinien kręcić rozrusznik przy zimnym TDi ?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez TOMEK 84 » 20 lis 2008, o 17:18

salomon napisał(a):dzięki za zainteresowanie tematem, szkoda tylko ze jakas połowa postów tematu nie dotyczy :P.
W każdym razie jestem juz prawie pewny że to powietrze w przewodach paliwowych. Jesli chodzi o świece żarowe to z tego co sie orientuje w temp ok 0C tdi nie potrzebuje ich za bardzo do odpalenia. Natomiast zauważyłem u siebie pod maską że na jednym z przewodów paliwowych w miejscu gdzie przewód ten wchodzi pod plastykową osłonę z napisem tdi jest on owinięty jakąś gąbką i to w taki nieudolny sposób, i zastanawiam się czy przypadkiem to w tym miejscu nie ma jakiejś nieszczelności której poprzedni właściciel nie usunął, nie wiem tylko jak to sprawdzić i jak ewentualnie rozwiązać problem. Może nieszczelność jest w innym miejscu sam juz nie wiem.

załóż na ten przewód dług przecięty węrzyk i skręc go poaskami osłoni to przed przetarciem a jak jest przetarty uszczelni i zatamuuuje wyciek
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

 

Postprzez salomon » 20 lis 2008, o 21:40

Jeśli chodzi o tę gąbkę którą owinięty jest przewód to faktycznie może być tak że jest to zrobione aby zabezpieczyć przewód przed przetarciem na styku z plastykową osłoną.
Inna sprawa że dzisiaj razem ze znajomymi w garażu sprawdziliśmy jak zachowuje sie paliwo w przewodzie i jest pewne że jest tam powietrze. Jak przygazuje silnik bąble powietrza "zapierdzielają" jak szalone :) gorzej że nie wiem skąd się tam biorą.
Poza kilkusekundowym "kręceniem" jak samochód postoi dłuższy czas nie widać żeby silnik zachowywał sie dziwnie - chodzi równo. Słyszałem że powietrze w przewodach może spowodować zwiększone spalanie paliwa ale nie wiem czy to prawda, tak czy inaczej chcę rozwiązać ten problem bo nie lubie jak coś jest nie tak w samochodzie.
Może filtr paliwa jest jakiś lipny lub faktycznie gdzieś na przewodach tylko że nie widać żeby coś było nie tak.
Ma ktoś pomysł jak zlokalizować miejsce gdzie dostaję sie powietrze?
Zastanawiam sie czy nie kupić filtra i nie jechać do jakiegoś mechanika żeby wymienił filtr i "przy okazji" zlokalizował i usunął problem, tylko że nie mam żadnego zaufanego fachowca o którym wiedziałbym ze sie zna na tdi, a boje się że mnie zrobi w jajo.
Będę wdzięczny za pomoc.
salomon
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 24 paź 2008, o 22:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Golfik1986 » 20 lis 2008, o 21:51

a wymieniales nie dawno filter paliwa??
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez salomon » 20 lis 2008, o 22:49

Niedawno kupiłem samochód - konkretnie 1 mc temu, może poprzedni właściciel wymieniał tego niestety nie wiem.
salomon
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 24 paź 2008, o 22:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Golfik1986 » 20 lis 2008, o 23:31

to widac po obudowie filtra przy wymianie jak to robil jakos dzieciol mogl ci go zapowietrzyc. ale jakby tak bylo by mial mula a o tym nic nie piszesz
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez mike102 » 24 lis 2008, o 12:31

TOMEK 84 napisał(a):hej panowie a czekacie na takie tyknęcie???
w moim tdi i chyba w kazdym vw jak zgasnie kontrolka od swiec to po kilku sekundach ok 5ciu jest takie tyknięcie to tyknięcie oznacza ze swiece żarowe już nie grzeją i można odpalic autko bez przegrzania świec ja tak robie i zawsze go tak odpalam kiedy jest zimo
czekam az tyknie i na dotyk pali i elegancko równo chodzi:-D :-D :-D
sprawdzcie to pozdrawiam


Poczekalem na to "tykniecie" i zdecydowanie gorzej odpalil. Rozrusznik kilka razy zakrecil i dopiero zaskoczyl... A w tych samych warunkach, jesli nie czekam na "tykniecie", zapala na dotyk, wiec przy tym pozostane ;)
Avatar użytkownika
mike102
Badacz tematu
 
Posty: 284
Dołączył(a): 17 gru 2007, o 16:40
Lokalizacja: WR

Postprzez TOMEK 84 » 24 lis 2008, o 21:07

mike102 napisał(a):
TOMEK 84 napisał(a):hej panowie a czekacie na takie tyknęcie???
w moim tdi i chyba w kazdym vw jak zgasnie kontrolka od swiec to po kilku sekundach ok 5ciu jest takie tyknięcie to tyknięcie oznacza ze swiece żarowe już nie grzeją i można odpalic autko bez przegrzania świec ja tak robie i zawsze go tak odpalam kiedy jest zimo
czekam az tyknie i na dotyk pali i elegancko równo chodzi:-D :-D :-D
sprawdzcie to pozdrawiam


Poczekalem na to "tykniecie" i zdecydowanie gorzej odpalil. Rozrusznik kilka razy zakrecil i dopiero zaskoczyl... A w tych samych warunkach, jesli nie czekam na "tykniecie", zapala na dotyk, wiec przy tym pozostane ;)


hejka to juz nie wiem :-| ja ciagle po nizej zera odpalam po tym tyknieciu i pali na dotyk elegancko dymka pusci i cyka :-D
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

Postprzez golfiak » 25 lis 2008, o 16:56

Ja jeszcze słyszę parę takich tyknięć juz po odpaleniu. CZy to normalne. I słychac wyraźnie przy tym zmianę w pracy silniczka. Wszystkie filterki wymienione tydzień temu.
TDI 1Z 90 KM
Avatar użytkownika
golfiak
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 12 lut 2008, o 23:11
Lokalizacja: Poznań

Postprzez leopard » 25 lis 2008, o 18:06

golfiak napisał(a):Ja jeszcze słyszę parę takich tyknięć juz po odpaleniu

tak normalne - tyknięcie oznacza wyłaczenie dogrzewania swiec żarowych podczas pracy silnika ... zauwaz że tyka (przekaźnik rozłącza) kiedy obroty silnika wzrosną
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez TOMEK 84 » 25 lis 2008, o 22:27

a no tyka cos około 2000 obrotów jakwskazówka przekroczy i jak wskazówka powraca z powrotem
ja staram się nie zblizac do tych obrotów kiedy jest silnik zimny zeby nioc mi tam nie tykało przejade z 500m delikatnie i juz moge wyzej krecic golfika ale bez przesady choc jak jest zimny to ma niezłe odejscie
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

Postprzez golfiak » 16 gru 2008, o 10:25

Cholerka chyba mam swieczki do wymiany, bo muszę długo kręcić ( ok. 6 s.) :!: żeby odpalił.
Jak za długo trzymam to zawiesza się rozrusznik. Dam radę sam wymienić czy trzeba coś po wymianie ustawić fachowo, a i jakie narzędzia do tego będą potrzebne ? Kupować NGK ?
TDI 1Z 90 KM
Avatar użytkownika
golfiak
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 12 lut 2008, o 23:11
Lokalizacja: Poznań

Postprzez salomon » 16 gru 2008, o 16:04

Hmm to wcale nie jest pewne że to wina świec. Mój jak jest zimny potrzebuje kilku sec. żeby odpalić. Wymieniłem filtr paliwa, sprawdzili mi świece w warsztacie i powiedzieli że jest ok. niestety dalej takie same problemy z zapalaniem. Ja juz sam nie wiem co może być przyczyną gdzieś czytałem ze może być to problem z kątem wtrysku czy jakoś tak, ale sam już nie wiem.
I tak btw sam zastanawiam sie czy Ci ktoś zechce pomóc - mam nadzieję że tak, ja również chętnie się czegoś więcej dowiem :)
pozdro
salomon
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 24 paź 2008, o 22:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości