Jak długo powinien kręcić rozrusznik przy zimnym TDi ?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Jak długo powinien kręcić rozrusznik przy zimnym TDi ?

Postprzez salomon » 19 lis 2008, o 19:32

Witam, pytanie jak w temacie. Chodzi mi o to że jak mój golf stoi na dworze przez kilka dni ( temp ok 0 C ) i chcę go zapalić, rozrusznik pracuje ok 3-4 sec. Nie wiem czy to normalne, bo normalnie pali natychmiast. Wyczytałem ze może być to kwestia filtru paliwa lub powietrza w przewodach paliwowych.
Dodam że to mój pierwszy diesel w życiu i posiadam go od miesiąca wiec nie wiem czy normalnie powinna byc różnica w odpalaniu samochodu zimnego i zagrzanego.
W każdym razie filtr wydaje być się w miarę nowy natomiast wydaje mi się, że w przewodach wychodzących z filtra widać powietrze ( paliwo nie płynie ciągiem tylko między paliwem występują przerwy - wiec podejrzewam że to powietrze)
Jeśli faktycznie mam powietrze w przewodach to jak usunąć ten problem, czy konieczna jest wizyta w warsztacie oraz czy to zjawisko groźne dla mojego TDI?
Ewentualne sugestie co do sposobu usunięcia zjawiska proszę formuować w sposób prosty jak dla laika :P bo ja się specjalnie na mechanice nie znam :)
Dzięki z góry!
salomon
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 24 paź 2008, o 22:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Jak długo powinien kręcić rozrusznik przy zimnym TDi ?

 

Postprzez ksenonn » 19 lis 2008, o 19:49

najczesciej przyczyna kiepskiego odpalania sa swiece.
u mnie pali od razu czy cieplo czy zimno, tez pare dni nie odpalalem auta i wczoraj mysle sobie, ze obczaje czy aku nie padl czy spryskiwaczy mi nie zamrozilo (jestem w bieszczadach teraz wiec temp ponizej zera, sniegu dosc..)
podgrzalem swiece i pali od razu

w mojej T4 2,4 D jak bylo cieplo to auto palilo od kopniecia, jak przyszlu mrozy i podgrzalem raz swiece to odpalil ale strasznie przez chwile nierowno chodzil, od tamtej pory zawsze 2 razy podgrzewalem swiece i palil od razu i rowno chodzil.

mozesz sobie zrobic taka probe, podgrzej 2 razy swiece, jak Ci ladnie odpali to juz wiesz czy to wina swiec :)

pozdro
Avatar użytkownika
ksenonn
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 22 wrz 2008, o 11:48
Lokalizacja: Krakow

Postprzez mike102 » 19 lis 2008, o 19:57

ksenonn napisał(a):mozesz sobie zrobic taka probe, podgrzej 2 razy swiece, jak Ci ladnie odpali to juz wiesz czy to wina swiec :)

pozdro


no nie wiem jak jest u ciebie, bo u mnie sam podgrzewa dwa razy jesli jest zimno...
pierwsze migniecie (jakies pol sekundy) i drugie dluzsze (az podniesie sie wksaznik od paliwa)
Avatar użytkownika
mike102
Badacz tematu
 
Posty: 284
Dołączył(a): 17 gru 2007, o 16:40
Lokalizacja: WR

Postprzez Golfik1986 » 19 lis 2008, o 20:10

no nie wiem jak jest u ciebie, bo u mnie sam podgrzewa dwa razy jesli jest zimno...
pierwsze migniecie (jakies pol sekundy) i drugie dluzsze (az podniesie sie wksaznik od paliwa)
_________________


to dziwne u mnie jest raz gasna po jakis 2 sekundach moze 3. ale tesh zauwazylem ze jak odrazu po zgasnieciu swiec zapale go na zimnym przez moment doslownie kilka sekund chodzi nie rowno za chwila wraca do normy. a wlasnie kilka dni temu zmienilem swiece i kupilem NGK takie jak kupowalem do gazu i obawiam sie ze to byla glupota moglem kupic oryginaly...
salomon napisał(a):wiec podejrzewam że to powietrze)

wiec podejrzewam ze masz uklad zapowietrzony ktos nie umiejetnie wymienil ci filter paliwa
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez TOMEK 84 » 19 lis 2008, o 20:29

hej panowie a czekacie na takie tyknęcie???
w moim tdi i chyba w kazdym vw jak zgasnie kontrolka od swiec to po kilku sekundach ok 5ciu jest takie tyknięcie to tyknięcie oznacza ze swiece żarowe już nie grzeją i można odpalic autko bez przegrzania świec ja tak robie i zawsze go tak odpalam kiedy jest zimo
czekam az tyknie i na dotyk pali i elegancko równo chodzi:-D :-D :-D
sprawdzcie to pozdrawiam
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

Postprzez Golfik1986 » 19 lis 2008, o 20:42

wlasnie ostatnio tak sprobowalem jak mowisz polecil i to stary i bylo lepiej :-D
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez krazil » 19 lis 2008, o 21:52

Panowie...napiszcie jak to jest? Czy to nie jest czasem tak, że dobry silnik TDI powinien palić bez grzania świec? Przecież to jest wtrysk bezpośredni, bez komory wstępnej. Chyba, że się mylę. Miałem przyjemność jeździć tamtej zimy przez jakiś czas golfem IV 115 KM. Przy -10 palił jak benzyniak, niemal na dotyk bez grzania świec. Moja III z silnikiem 1Z wczoraj odpaliła rano bardzo średnio (-5 st) ale raczej stawiałbym na to że swoje już przejechała. Właściwie to nie jestem pewien czy te świece u mnie grzeją, bo po odpaleniu ''kuleje'' przez jakiś czas. Wydaje mi się, że jeśli jest dobre sprężanie na garach, nie ma przedmuchów, to powinien palić bez problemu. Oczywiście w rozsądnych granicach, bo przy 20 stopniach mrozu to nawet papierosa trudno zapalić :-) , ale takie minus 5 stopni nie powinno chyba robić na TDI żadnego wrażenia.
krazil
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 17 lis 2008, o 09:25
Lokalizacja: kielce

Postprzez Golfik1986 » 19 lis 2008, o 21:58

krazil napisał(a):TDI powinien palić bez grzania świec?


moj palil bez 4 swiec tzn kazda byla padnieta ale temp byla ok 3 stopni na +

[ Dodano: 2008-11-19, 20:58 ]
wszysko zalezy od kompresji jak jest dobra bedzie palil bez swiec
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez TOMEK 84 » 19 lis 2008, o 22:07

panowie zeby swiece poprawnie grzały i długo wytrzymały w autku to czekajcie na tyknięcie po zgasnięciu kontrolki grzania swiec....
ja mam golfa 4 lata i jeszcze zadnej swiecy nie wymieniłem a odpalam go kiedy jest zimno tylko po tym tyknięciu :-D
polecił mi tak niemiec od którego go brałem on był 1wszym włascicielem i od nowego tak robił i ja tez tak robie :-D

pozdro

[ Dodano: 2008-11-19, 21:09 ]
a mam pytanko jak odpalacie swoje tdi kidy są zimne to mocno wam kopcą???i na jaki kolor :-D
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

Postprzez Golfik1986 » 19 lis 2008, o 22:10

TOMEK 84, sluszna uwaga. kolego jest jeszcze u was ten typek co robi przeglady

[ Dodano: 2008-11-19, 21:11 ]
tomek mi przez jakis czas na bialo na wolnych obrotach ale to normalne jak bylo cieplo wogole nie kopcil
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez TOMEK 84 » 19 lis 2008, o 22:34

mi tez na biało bucha kopciuch jeden he he :lol: :lol: :lol: ale to norma a o którego dokładnie ci chodzi ???bo kilku poleciało i już nie ma tak łatwo :-P
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

Postprzez Golfik1986 » 19 lis 2008, o 22:35

TOMEK 84 napisał(a):bo kilku poleciało i już nie ma tak łatwo :-P

wlasnie slyszalem ze on polecial a taki wporzo byl nie widzial samochodu a przeglad zawsze byl :lol: dla bezp nie podam nazwiska :-P
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 39 gości