Jak sprawdzić Diesla przed kupnem

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Jak sprawdzić Diesla przed kupnem

Postprzez Tomuś » 17 mar 2010, o 22:00

Witam zamierzam kupić samochód. Koniecznie Diesel i z silnikiem AFN i w związku z tym proszę was o porady jak go sprawdzić (głównie chodzi o silnik i osprzęt) bez podpinania pod VAG i jazdy do serwisów.
Zwłaszcza zależy mi na tym jak przetestować turbo, pompe wtryskową i dwómasa czy aby czasem nie kończą żywota. :-) Dzięki za góry z pomoc.
Avatar użytkownika
Tomuś
Badacz tematu
 
Posty: 207
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 16:38
Lokalizacja: Jastrzębia

Jak sprawdzić Diesla przed kupnem

 

Postprzez Golfik1986 » 17 mar 2010, o 22:12

pierwsza rada jechac do goscia i brac z zaskoczenia zeby przed twoim przyjsciem nie odpalam auta. przychodzisz i odpalasz go sam. widzisz jak sie zachowuje czy cos nie stuka glosno czy nie dymi. ja jak swojego kupowalem pojechalem i odrazu po przekreceniu stacyjki nie czekalem na swiecie tylko go cyklem bez grzania swiec powinien zaskoczyc bez problemu wtedy widac jaka kondycja silnika. tak szczerze mowiac chyba bez zrobienia logow na vagu duzo nie ocenisz na temat turbo. w sumie ja sprawdzalem czy sie wkreca i tyle. za duzo swiszczec tesh nie powinno bo to swiadczy o jego wypracowaniu za glosno tesh nie powinno chodzic. to moje spostrzezenia na chlopski rozum. afn moze miec zamulone turbo zapieczone moze byc jak ktos mial lekko reke ale to bedziesz czul jak przedtem jezdziles kiedys 90. aha obejrzec pompe czy nie ma wyciekow. ale duzo tesh powie silnik odrazu po odpaleniu czy nie bedzie dymil
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Procent » 18 mar 2010, o 00:19

odpał, niech się zagrzeje i rura. Poganiać go trochę. Ma wciskać w fotele, następnie przyjechać na takie miejsce żeby było sucho i niech sobie chodzi na biegu jałowym, zapalić papieroska. Po papierosku otworzyć maskę i zobaczy ć czy gdzieś się czasem nie sączy i czy czasem na suchej nawierzchni nie ma kropel oleju, jeżeli takowa się pojawi podziękować klientowi za auto i szukać dalej. Taka moja rada. Silnik ma być suchy, turbina lekko moze się pocić ale naprawdę lekko (nie kapać). Przy gazie w podłodze od około 1900 obr/min powinno wciskać w fotele, takie są TDI z grupy VAG. ma nie kopcić na rozgrzanym silniku wogóle. Odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i popatrz czy czasem nie pływają tłuste plamy. Tyle ode mnie
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 18 mar 2010, o 00:23

umów sie na 9 a bądz u niego przed 8 tak 7.30 to raczej nikt nie spi albo wstaje

jedz na kanałzobacz czy od spodu nie sieknie po bloku a góry cieżko zobaczyc jak ma osłone to będziesz musiał odkrecici wez 13 chyba oczkowa gieta bądz nasadowa
ja byłęm z kumplami w sumie 5 osób siadacie i na przejażdze silnik ma co ciągnąc a Ty wiesz czy zbiera sie patrz czy nie kopci i jednak sprawdz VAgiem
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez kajtek » 18 mar 2010, o 10:17

Procent napisał(a):ma nie kopcić na rozgrzanym silniku wogóle

bez przesady, przy wysokich obrotach i przy dużym obciążeniu przy czym jeszcze pedał gazu w podłodze to każdy diesel ma prawo puścić czarną chmurkę i to zupełnie normalne ;-)
Avatar użytkownika
kajtek
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 14 lis 2007, o 12:49
Lokalizacja: ONY Opolskie, NYsa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Robertuss » 18 mar 2010, o 10:46

kajtek napisał(a):bez przesady, przy wysokich obrotach i przy dużym obciążeniu przy czym jeszcze pedał gazu w podłodze to każdy diesel ma prawo puścić czarną chmurkę i to zupełnie normalne

zgadza się, ale na postoju ma być czyściutki dymek :)
Avatar użytkownika
Robertuss
Members
 
Posty: 1234
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 08:00
Lokalizacja: Świecie
Rocznik: 1999
Silnik: 2.8 AQD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Nowal » 18 mar 2010, o 11:35

Nie no bez przesady... Porady jak by kupował nowego diesla ;/ Kazdy diesel pusci czarnego dymka nawet nowy i to na biegu jałowym. Oczywiscie bez przesady ale jak pusci chmurkę to sie nie przejmuj. Z wydechu nie moze leciec dym niebieski albo biały(nie chodzi tu i pare) i powachaj czy nie smierdzi olejem z wydechu. Popatrz na wycieki na silniku i jak cos jest to ocen czy sam zrobisz czy nie, bo nie ktore rzeczy sa naprawde banalne. Jak rozgrzejesz silnik to wyjmij bagnet i zobacz czy nie pluje olejem+ tak jak kolega napisał czy w zbiorniczku plynu wyrownawczego nie ma jakis plam oleju.po za tym sprawdz jak odpala na zimnym i jak jest rozgrzany(tylko poczekaj pare min po zgaszeniu)

Co ro dwumasu to bedziesz slyszal czy nie napiernicza na biegu jalowym. Po za tym ta czesc moze sie popsuc w kazdej chwili :P


Musisz brac pod uwage ze kupujesz stare auto i wszystko moze sie psuc z dnia na dzien, drobne wycieki beda, bedzie lekko dymił itd. Troche juz handluje autami i wiem jacy sa klienci. Chca stare, idealne i tanie. A takich aut jest naprawde mało. Zawsze na start musisz wylozyc troche kasy oprocz OC itd.
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Tomuś » 18 mar 2010, o 20:09

No dzięki za zwięzłe i rzeczowe porady na pewno się przydadzą ;-)
Avatar użytkownika
Tomuś
Badacz tematu
 
Posty: 207
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 16:38
Lokalizacja: Jastrzębia


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości

cron