no mnie też będzie czakać wyciągnięcie silnika bo muszę wał korbowy wymienić. A więc zaplecze masz a to najważniejsze
Silnik można wyciągnąc bez wyciągania skrzyni ale troche trzeba się nawygimnastykować
a więc
1. SPOSÓB Z WYCIĄGANIEM SILNIKA RAZEM ZE SKRZYNIĄ (ŁATWIEJSZY)
a) przedewszystkim pierwsze jest zawsze odłączenie akumulatora radziłbym go wywalić razem z podstawką
b) odkręcasz ółosie od skrzyni i przeguby i półosie idą na bok
c) zlewasz płyn chłodniczy, olej jak chcesz
d) odpinasz wszystki kable dochodzące do silnika i skrzyni
e) odłączasz wszystkie przewody gumowe od silnika
f) żeby wyciągnąć silnik dobrze by ściągnąć rozrżąd więc wszystkie paski osłony wylatują, nie będzie problemu że coś rozwalisz przy wyciąganiu
g) odłączasz przewody od pompy paliwa
odłączasz przewody od vacum pompy podciśnienie itp.
h) odłącz linkę sprżegła
i) podwieś silnik za oryginalne ucha lub jak ja jeszcze dodatkow owiń wokół skrzyni pas dla samej asekuracji żeby nie spadł
j) odłącz mechanizm zmiany biegów
k) jeżeli masz wspomaganie odkręć pompę od silnika żeby nie spuszczać niepotrzebnie oleju, niech sobie wisi
l) odkręcasz wkońcu łapy przednia z rozrusznikiem idą wek,
odkręcasz 2 tylnie jedną od skrzyni a drugą od silnika
m) zobacz czy na pewno wszystko jest odłączone od silnika
n) wyciągasz silnik ( może być konieczne odkręcenie maski ale zależy jakim dźwigiem będzie to wyciągane)
o) składasz wszystko w odwrotnej kolejności
UWAGA JEŻELI BEDZIESZ WYCIĄGAŁ POMPĘ TO ZMIENI CI SIĘ KĄT WTRYSKU I BEZ WPRAWY W USTAWIANIU KĄTA WTRYSKU NIE USTAWISZ POMPY PRAWIDŁOWO (TO COŚ TAKIEGO JAK ZAPŁON W BENZYNIE)
MOŻE NAWET TRZEBA BEDZIE UŻYĆ CZUJNIKA ZEGAROWEGO I USTAWIĆ KĄT WTRYSKU NA 0.85-0.90
O ROZRZADZIE NIE WSPOMNĘ ŻE NAJLEPIEJ BEDZIE DAĆ NOWY I PEWNIE USZCZELNIENIE BEDZIE DO ZROBIENIA OCZYWISCIE OLEJ OBOWIĄZKOWO
2 SPOSÓB BEZ WYCIĄGANIA SKRZYNI (TRUDNIEJSZY)
a) odłaczasz wszystko od silnika stosując się do rad powyżej zostawiając skrzynię i osprzęt w spokoju wykręcasz tylko rozrusznik
b) asekurujesz silnik i odkręcasz tylko łapę przednią i tylną prawą
c) i tutaj są schody bo silnik ze względu na to że trzeba wyciągnąć ze dzwonu skrzyni trzeba bedzie wyciągać pochylony w prawą stronę tak żeby wyszedł ze skrzyni ale problem jes większy jak chcesz go z powrotem wpakować do skrzyni
d) dobrze jakby skrzynia była też czymś oparta czy przywiązana bo jak odkręcisz przednią łapę to ona opadnie i tylna łapa same jej nie utrzyma
TO CHYBA WSZYSTKO
DODAM JESZCZE WSKAZÓWKĘ ŻE JAK BĘDZIESZ SKRĘCAŁ PRZEDNIĄ ŁAPĘ Z ROZRUSZNIKIEM PO WYKRĘCENIU 2 SPOSOBEM WARTO WIEĆ ALBO PODNIESIONE TROCHE DŹWIGIEM DO GÓRY SILNIK LUB PODPARTE LEWARKIEM. INACZEJ NIE ZAŁAPIESZ TYCH 3 ŚRUB OD TEJ ŁAPY A CO GORSZE MOŻESZ ZERWAĆ GWINT
W RAZIE JAKBYM COŚ NIE JASNO NAPISAŁ LUB NIE WYJAŚNIŁ JESZCZE, PYTAJ SIĘ
POWODZENIA