jak wyjąć silnik z auta?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

jak wyjąć silnik z auta?

Postprzez mkkay » 8 paź 2013, o 19:59

mam golfa z silnikiem AAZ niestety silnik padł i muszę go wymienić i tu jest pytanie:
jak najlepiej , najprościej wyjąć w/w silnik z komory silnika ?
co trzeba zrobić jaka kolejność, czego unikać i nie ruszać.
proszę o jakieś informacje ale konkretne, a nie jakieś typu przywiąż do drzewa i na wstecznym jedz .
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

jak wyjąć silnik z auta?

 

Postprzez Pozor » 9 paź 2013, o 08:25

Najprościej i najszybciej to jechać na warsztat i albo takim dźwigiem lub wyciągarką obojętnie jedno z dwóch wtedy na spokojnie wyciągasz silnik bez strachu że coś uszkodzisz. Ja wyciągałem swój silnik u siebie w szopie bez kanału :wstyd: ale musiałem cały przód rozebrać wejdź na profil to zobaczysz . A wpakowałem dźwigiem łańcuchowym zaparłem o górną belkę w szopie i wszedł :-) . Jeśli chcesz poradnik krok po kroku to napisz a go zrobię :mrgreen: bo wyciągnąć silnik AAZ to błachostka. Jak będziesz kupował drugi silnik koniecznie zobacz jak wygląda klin na wale bo jak zerwany to masz kolejnego trupa w garażu. I zobacz czy kółko pasowe będzie miało bicie.wtedy frez czopa wału będzie konieczny. O tym że bez gwarancji rozruchowej chociaż, nie brać to nie wspomnę .
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez bibidog » 9 paź 2013, o 11:00

tak jak pozor napisal dobrze sprawdz silnik i gwarancja rozruchowa obowiazkowa a najlepiej kupic taki jeszcze w budzie zeby sie przejechac i odpalic.a co wogole z silnikiem sie stalo jaki przebieg realny?zdjac maske odkrecic co trzeba to wiadome,zawiesic na uszach do tego przeznaczonych grubsza belka czy jakas rura i we czterech wyciagniecie taki silnik do gory wsadzenie tak samo jak wyciaganie i bez kanalu nie polecam bo 2 razy wiecej pracy bedzie napewno jakis olega czy siasiad ma kanał najwyzej dac 20zl za udostepnienie i tyle.odrazu sprzeglo sprawdzic jesli liche to wymienic odrazu wyczyscic kolektor ssacy i egr przy okazji.rozrzad nowy fajne wyzwanie lubie takie :) tak pozatym to proste jak w komarku tylko wieksze i wiecej odkrecania :-D
bibidog
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 5 wrz 2013, o 22:25
Lokalizacja: Amsterdam

Postprzez Pozor » 9 paź 2013, o 14:42

Dokładnie ale wyciąganie silnika bez kanału w tym samochodzie jest do zrobienia wystarczą duże przedłużki do klucza nasadowego żeby odkręcić półosie i skrzynie biegów. We 4 idzie wsadzić dziada ale radziłbym na dźwigu bo silnik ze skrzynią wchodzi troche pod kątem a cały zestaw waży ok. 300 kg. i gdy będziemy pakować ręcznie trudno będzie go wpasować i bardzo trzeba będzie uważać na przewody żeby nie pouginać lub nie pourywać . A tak z dźwigiem to jest wszystko pod kontrolą
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez mkkay » 9 paź 2013, o 15:23

więc tak :
realny przebieg to ponad 400 000 :wstyd:
co padło- pierwsze głowica zaczęła znikać woda i olej, okazało sie ze popękana więc dałem do regeneracji zapłaciłem mase kasy :wstyd:
po poskładaniu okazało się po zrobieniu 2,5 kkm że dalej woda i olej znika, więc na pewno pierścienie znikły ale co do wody to nikt nie ma pojęcia o co chodzi.
no i mocy brak,
aa ciśnienie na tłokach to 30-30-24-29

co do samej zmiany silnika-
zaplecze mam bo tak garaz z mocnym stropem i hakami w suficie ,, kanał tez jest, rugcug górniczy też, pasy do podnoszenia tez,
jedynie wiedzy jako takiej brak bo przeważnie z motocyklami robię :-)

chodzi mi o to jak wyjąć silnik , czy trzeba ze skrzynią czy da sie bez,
jaką kolejność zachować
jak możecie jakąś kolejność opisać to będę wdzięczny :-)

aaaa jeszcze, silnik kupiłem z jeżdżącego golfika gwarancję rozruchową mam dwa tygodnie od odpalenia.
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Pozor » 9 paź 2013, o 18:59

no mnie też będzie czakać wyciągnięcie silnika bo muszę wał korbowy wymienić. A więc zaplecze masz a to najważniejsze :ok:
Silnik można wyciągnąc bez wyciągania skrzyni ale troche trzeba się nawygimnastykować :hyhy: a więc
1. SPOSÓB Z WYCIĄGANIEM SILNIKA RAZEM ZE SKRZYNIĄ (ŁATWIEJSZY)
a) przedewszystkim pierwsze jest zawsze odłączenie akumulatora radziłbym go wywalić razem z podstawką
b) odkręcasz ółosie od skrzyni i przeguby i półosie idą na bok
c) zlewasz płyn chłodniczy, olej jak chcesz
d) odpinasz wszystki kable dochodzące do silnika i skrzyni
e) odłączasz wszystkie przewody gumowe od silnika
f) żeby wyciągnąć silnik dobrze by ściągnąć rozrżąd więc wszystkie paski osłony wylatują, nie będzie problemu że coś rozwalisz przy wyciąganiu
g) odłączasz przewody od pompy paliwa
odłączasz przewody od vacum pompy podciśnienie itp.
h) odłącz linkę sprżegła
i) podwieś silnik za oryginalne ucha lub jak ja jeszcze dodatkow owiń wokół skrzyni pas dla samej asekuracji żeby nie spadł
j) odłącz mechanizm zmiany biegów
k) jeżeli masz wspomaganie odkręć pompę od silnika żeby nie spuszczać niepotrzebnie oleju, niech sobie wisi
l) odkręcasz wkońcu łapy przednia z rozrusznikiem idą wek, :hyhy: odkręcasz 2 tylnie jedną od skrzyni a drugą od silnika
m) zobacz czy na pewno wszystko jest odłączone od silnika
n) wyciągasz silnik ( może być konieczne odkręcenie maski ale zależy jakim dźwigiem będzie to wyciągane)
o) składasz wszystko w odwrotnej kolejności
UWAGA JEŻELI BEDZIESZ WYCIĄGAŁ POMPĘ TO ZMIENI CI SIĘ KĄT WTRYSKU I BEZ WPRAWY W USTAWIANIU KĄTA WTRYSKU NIE USTAWISZ POMPY PRAWIDŁOWO (TO COŚ TAKIEGO JAK ZAPŁON W BENZYNIE)
MOŻE NAWET TRZEBA BEDZIE UŻYĆ CZUJNIKA ZEGAROWEGO I USTAWIĆ KĄT WTRYSKU NA 0.85-0.90
O ROZRZADZIE NIE WSPOMNĘ ŻE NAJLEPIEJ BEDZIE DAĆ NOWY I PEWNIE USZCZELNIENIE BEDZIE DO ZROBIENIA OCZYWISCIE OLEJ OBOWIĄZKOWO

2 SPOSÓB BEZ WYCIĄGANIA SKRZYNI (TRUDNIEJSZY)
a) odłaczasz wszystko od silnika stosując się do rad powyżej zostawiając skrzynię i osprzęt w spokoju wykręcasz tylko rozrusznik
b) asekurujesz silnik i odkręcasz tylko łapę przednią i tylną prawą
c) i tutaj są schody bo silnik ze względu na to że trzeba wyciągnąć ze dzwonu skrzyni trzeba bedzie wyciągać pochylony w prawą stronę tak żeby wyszedł ze skrzyni ale problem jes większy jak chcesz go z powrotem wpakować do skrzyni
d) dobrze jakby skrzynia była też czymś oparta czy przywiązana bo jak odkręcisz przednią łapę to ona opadnie i tylna łapa same jej nie utrzyma

TO CHYBA WSZYSTKO :-)
DODAM JESZCZE WSKAZÓWKĘ ŻE JAK BĘDZIESZ SKRĘCAŁ PRZEDNIĄ ŁAPĘ Z ROZRUSZNIKIEM PO WYKRĘCENIU 2 SPOSOBEM WARTO WIEĆ ALBO PODNIESIONE TROCHE DŹWIGIEM DO GÓRY SILNIK LUB PODPARTE LEWARKIEM. INACZEJ NIE ZAŁAPIESZ TYCH 3 ŚRUB OD TEJ ŁAPY A CO GORSZE MOŻESZ ZERWAĆ GWINT

W RAZIE JAKBYM COŚ NIE JASNO NAPISAŁ LUB NIE WYJAŚNIŁ JESZCZE, PYTAJ SIĘ ;-)
POWODZENIA :super:
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez k-m-r1 » 9 paź 2013, o 19:57

ja powiem swoje

jak odepniesz wszystko od silnika to opisuj sobie na kartce gdzie było i taśmę przeźroczystą kleisz na przewody nie szkodzi a szukania czasem jest sporo gdie było i czy na pewno tutaj

można zroic foty aparatem naprawdę pomaga

odkręć tłumik półosie wybierak linki i inne tajle
co by silnik na łapach został

podwieś go za mocowanie ale na 2 linkach
nie trzeba zdejmować i rozpinać rozrządu
jak silnik ze skrzynią przekrzywisz to sam wyjdzie ale będzie stroną pasażera do góry skrzynią na dole

można inaczej odpiąć całe sanki i bude wek
mimo wszystko polecam silnik jedyny bokiem wyciągać
poczytaj sam naprawiam golfa tam jest opisane po korku co i jak
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Pozor » 9 paź 2013, o 20:00

dokładnie w książce sam naprawiam masz wypisane idealnie i chyba nikt tego lepiej nie wytłumaczy :-) Ale i tak pewnie wymiana rozrządu kolegi nie minie . No chyba ze jest pewnien tamtego silnika i wkłada cały z 2 pompą wtryskową
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez Radi » 9 paź 2013, o 20:23

Moim zdaniem wyciąganie silnika w MK3 do góry to niepotrzebna robota skoro w golfie można zdemontować pas przedni, nawet w fabryce tak nie wkładali silników. Ja zrobiłem to w całkiem prosty sposób bez użycia dźwigów rurek pasów i całego sztabu ludzi. Po odłączeniu i odkręceniu silnika podlewarowałem auto trochę do góry podłożyłem pod silnik stara oponę następnie opuściłem auto i cofnąłem budę do tyłu i tyle silnik wyjęty. Zajęło mi to samemu parę chwil.
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Pozor » 9 paź 2013, o 20:35

dokładnie jak pisałem wcześniej to jest taki banał że bez kanału na środku drogi idzie wyciągnąć silnik wtrzeba tylko przedni pas zwalić i silnik zostaje na zewnątrz z resztą po filmikach widać jak łatwo wyrwać silnik jest z golfa jak on się trzyma tylko na 3 czy 4 śrubach
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez mkkay » 9 paź 2013, o 20:53

panowie wielkie dzięki za informacje,
Pozor szczególne podziękowanie za szczegółową instrukcję ,
w piątek zaczynam przekładkę i mam nadzieję ze do niedzieli dam radę,
rozrząd przełożę z obecnego silnika w aucie, olej filtry i wszelkie uszczelki mam nowe zakupione.
Silnik mam w miarę kpl oprócz turbiny i pompy wspomagania,
wszystkie blokady sobie dorobiłem tzn wałka rozrządu i pompy (jestem ślusarzem i mam tokarki i frezarki)
pompa oczywiście zostaje tyle ze w aucie jest na automacie ssania a w nowym :-) silniku jest na linkę i muszę szybko zaleść linkę z pancerzem i rączką cięgna i plastikiem w aucie a środek mam jasny :zdziwko:
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Pozor » 9 paź 2013, o 22:19

to masz lepsża pompę bardziej podatną na tuning i mniej awaryjną
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Następna strona

- - - Przewierty sterowane



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości