Jak zamontowac Intercoller do silnika 1.9TD??

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Jak zamontowac Intercoller do silnika 1.9TD??

Postprzez byry007 » 5 sty 2008, o 19:16

Witam jak zamontowac Intercoller do silnika 1.9TD wiem ze do golfa 1.6 TD da sie,mozna jakis instrukcje jak to zrobic i co bedzie potrzebne do tego??
Avatar użytkownika
byry007
Czytacz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 3 sty 2008, o 17:10
Lokalizacja: Koło

Jak zamontowac Intercoller do silnika 1.9TD??

 

Postprzez ZIOłO » 5 sty 2008, o 23:25

Moim skromnym zdaniem z punktu logicznego myślenia zabieg mało opłacalny i dość kosztowny, a skutek marny. Silnik Td od TDI nie różni się tylko posiadaniem intercollera, ale praktycznie całą budową i elektryką. łatwiej zmienić
Golfika z Td na TDI
ZIOłO
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 19:27
Lokalizacja: KRAKóW

Postprzez pivvo » 7 sty 2008, o 16:50

no nie do końca intercooler ma za zadanie schłodzić rozgrzane powietrze i zawsze był sens montowania bo powodowało to że więcej tlenu trafia do cylindrów czyli ma silnik ma większą moc
pivvo
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 4 sty 2008, o 16:44
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez byry007 » 7 sty 2008, o 17:41

A moze mi ktos jasnie opisac jak to zamontowac do golfa III 1.9TD??
Avatar użytkownika
byry007
Czytacz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 3 sty 2008, o 17:10
Lokalizacja: Koło

Postprzez martinez » 8 sty 2008, o 08:54

montaż coolerka to wzrost mocy o ok 10-20 koni, a to dlatego ze chłodniejszego powietrza mozna wiecej wtłoczyć niz cieplejszeg. własnie jestem w trakcie moztazu tego cacka. trzba miec chłodniece coolera i przewody oraz miejsce zeby go zamontowac tak by cały czas miał nawiew powietrza(nadkole, albo tuz przed chłodnica płynu) ważna sprawa jest tez zmierzenie cisnienia na turbinie. słyszałem tez o tym ze mozna je zwiekszyc a co bardziej chetni na zw3iekszanie mocy dawke paliwa zwiekszaja i reguluja pompe wtryskowa
Avatar użytkownika
martinez
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 29 wrz 2007, o 13:50
Lokalizacja: reda

Postprzez pivvo » 8 sty 2008, o 09:21

najprościej to wykorzystać osprzęt od TDI
pivvo
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 4 sty 2008, o 16:44
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez byry007 » 9 sty 2008, o 17:51

martinez kolego mozesz robic jakies notatki i zdjecia jak to bedziesz robił i napisz jakie są efekty i jaki koszt tego jest i jakie czesci kupiłes podziel sie tą wiedzą :-)
Avatar użytkownika
byry007
Czytacz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 3 sty 2008, o 17:10
Lokalizacja: Koło

Postprzez kajtek » 9 sty 2008, o 20:17

właśnie...najbardziej jestem ciekaw efektów!
Avatar użytkownika
kajtek
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 14 lis 2007, o 12:49
Lokalizacja: ONY Opolskie, NYsa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez martinez » 31 sty 2008, o 11:33

witam.panowie jestem juz po zabiegu!!

1. wzrost mocy zauwazalny!!
2.jak sie depnie to obrotomierz zasuwa jak szalony
3. najlepszy efekt jest na 3 biegu
4.co prawda niest to TDI ale turbinka pieknie gwiżdze a wczesniej nie był jej prawie słychac
5.nie wiem o co chodziło kajtkowi, ale przy 5 osobach na pokładzie zrobiłem test a wynik?? oczywiscie na plus, to juz nie ten sam muł(mechanik mówił ze taki zabieg moze własnie byc widoczny przy max obciazeniu tak jak w ciezarówkach)
6.koszt: chłodnica od audi A4-oryginał(ok250zł) + przewody(mechanicy klneli bo mało miejsca było a własciwie jego nie było!! ale poradzili sobie cooler siedzi z prawej strony pod akumulatorem, ma stały dostep powietrza poprzez zamontowanie zamiast zaślepki siatki+robocizna 550zł
6.spalanie raczej bez zmian( w miescie w zime ok 6l/100 a ja nogi lekkiej nie mam czyli same plusy
7 minusem moze byc szybsze zuzucie turbiny ale to juz szcegół bo cos za cos( trzeba tylko pilnowac zeby nie butowac na zimnym silniku i o tym ze rzed zgaszeniem silnika jak sie parkuje zeby sobie pochodził na luzie kilka sekund, po co? nie wiem, stary sposób doswiadczonych posiadaczy diesli,
8. zdjecia juz niedługo pokaze
Avatar użytkownika
martinez
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 29 wrz 2007, o 13:50
Lokalizacja: reda

Postprzez PiJey88 » 31 sty 2008, o 11:42

Gratulacje ;]
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez martinez » 31 sty 2008, o 15:11

mały błąd sie zakradł co do kosztów

razem z czesciami i robocizna wyszło 550 zł

czy warto było?? starty na swiatłach pokazały co warty jest VW, nawet jesli przegrywałem to i tak wyczyn wzbudzał uznanie, oczywiscie nie scigałem sie z furami poza zasiegiem dla mojego Golfika
Avatar użytkownika
martinez
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 29 wrz 2007, o 13:50
Lokalizacja: reda

Postprzez Muscl » 31 sty 2008, o 16:30

czekamy za zdjęcia, jestem bardzo ciekawy bo sam nad czymś takim myśle
Avatar użytkownika
Muscl
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 11:26
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości