jaki olej

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez SotoM » 1 lis 2010, o 21:47

Rafit, no cóż- poznaj myślenie i rady porządnego mechanika który próbuje zadbać aby silnik był żywotny , czysty w środku jakby miał trafić w moje ręce(a ze naprawiam silniki które się zatarły od przegrzania przez olej bądź się coś urwało- a pracowały na olejach tanich jakie wymieniacie.)to raczej byście inaczej gadali i doradzali.
kolejna wazny powód stosowania leprzego oleju to to aby nie twardniały-parciały uszczelki przez co powstają wycieki oleju,no a przy okazji ludzie nie będą wrzucali kolejnych głupich tematów -koledzy coś mi klepie-czy to szklanki.a może panewki lub sworzeń tłokowy... :shock:
Ogólnie ,takie osoby które dbają o własny dobytek jak co niektórzy-nie bede wymieniał, to dla mnie, to sobie mogą nalać do silnika oleju do smażenia- nie moja brocha.
zakonczmy ta rozmowe-kolega wie co ma wybrac. a wybierze napewno castrola lub mobila.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

 

Postprzez rogalkutno1 » 7 lis 2010, o 08:38

a ja w swoim mam mobil1 15w40
Avatar użytkownika
rogalkutno1
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 10:22
Lokalizacja: kutno

Postprzez Matiuas » 7 lis 2010, o 10:19

a ja w swoim mam mobil1 15w40

ja też na takim jeżdżę
SotoM, co możesz powiedzieć o tym oleju i użyciu go do silnika 1.9 TD ?
i jaki wlać zamiast niego z tych co podałeś? najlepiej jakiś link z allegro
Matiuas
Badacz tematu
 
Posty: 204
Dołączył(a): 17 sty 2009, o 00:29
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez SotoM » 7 lis 2010, o 11:39

ja osobiście leje Valvoline 5W40 do swojego silnika.
masz sobie wybieraj - ustaw cena od najtanszego i szperaj...
http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... 32&order=p
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez andreibiza » 7 lis 2010, o 21:40

Witam.. ja też jeżdżę na oleju Mobil 15W 40 silnik 1.9 TDi 90 KM przebieg 300tyś..niedawno robiłem wymianę oleju i wszystkich filtrów przed zimą:)..czy są jakieś zastrzeżenia do tego rodzaju oleju???..wymieniam go co 10 tys. km....
pozdrawiam
Avatar użytkownika
andreibiza
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 3 maja 2008, o 14:05
Lokalizacja: Lubin

Postprzez leopard » 7 lis 2010, o 22:10

andreibiza napisał(a):czy są jakieś zastrzeżenia do tego rodzaju

jedno - mozna trafić na podróbę ... jakiś czas temu głośno było o rozlewni (nielegalnej) gdzie w opakowania mobila lane były inne (tańsze) oleje i sprzedawane jako ori mobil
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez andreibiza » 7 lis 2010, o 23:43

Ja sam nie kupowałem oleju..zapłaciłem za olej i filtr oleju i wymianę 120zł..gościu bierze pełną odpowiedzialność za olej i filtr, bo u niego wszystko wziąłem..no i jestem dobrej myśli:)
Avatar użytkownika
andreibiza
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 3 maja 2008, o 14:05
Lokalizacja: Lubin

Postprzez SotoM » 8 lis 2010, o 19:07

15W nie najlepszy jest dla silnika wyposażonego w turbosprezarkę- olej nie tylko ją smaruje ale również w pewnym stopniu chłodzi. a im gęstszy olej tym większa temperatura i do tego klei współpracujące ze sobą elementy - 15W ludzie wlewają ze względu na klekotanie hydrosztosów, bo wiadomo - wymiana ich to koszta. rzędu jak za rozpięcie rozrzadu i demont/zamont wałka rozrządu a wtedy hydrosztosy zmienic to 4min + graty.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez marcusblue » 8 lis 2010, o 22:32

No a ja przeszedłem z oleju dla tirów ( Mobil delvac 15w 40) na valvoline max life 10 w 40. Powiem szczerze żeby nie przesadzić ale wg. mnie jest przeje.... różnica tak jakby momentu przybyło. Aż chce się jeździć. Auto ma 400 tys przebiegu. W końcu zrozumiałem że warto zapłacić więcej za świetny olej. Pozdrawiam
hamownia to takie miejsce, gdzie sie chamy spotykają i wymieniają wykresami...
Avatar użytkownika
marcusblue
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 19:37
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez Matiuas » 18 lis 2010, o 23:08

marcusblue, a nie miałeś żadnych problemów z silnikiem po zmianie minerlanego na półsyntetyk?
czytałem gdzieś że to źle wpływa na auto, a jak to było u Ciebie? Ile na mineralnym jeździłeś?
Matiuas
Badacz tematu
 
Posty: 204
Dołączył(a): 17 sty 2009, o 00:29
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez marcusblue » 19 lis 2010, o 21:16

he, powiem Ci, że miałem takie same obawy jak Ty wcześniej, ale teraz żałuję że nie zrobiłem tego przy poprzedniej wymianie, bo sie chciało przyoszczędzić... Ja na mineralu osobiście zrobiłem 52 tys.km Jak narazie objawy są tylko pozytywne, co mnie cieszy o wiele łatwiej odpala a jeszcze bardziej to odczuję przy mrozach. Zrobiłem jak narazie 1200 km i jest git. Ten olej ma też inne zalety, m.in zmiękcza uszczelki i prawdopodobnie mniej oleju silnik spali. Także polecam
hamownia to takie miejsce, gdzie sie chamy spotykają i wymieniają wykresami...
Avatar użytkownika
marcusblue
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 19:37
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez RuLLeZ » 19 gru 2010, o 11:30

ja zawsze wlewam K2 10 w 40. J wszystko jest dobrze.
JEŚĆ MOŻNA WSZYSTKO, SPAĆ MOŻNA WSZĘDZIE ALE JEŹDZIĆ TO TYLKO VW!

Ex Variant 1.9 TD AAZ : http://www.golf3.pl/topics2/wysluzony-v ... t38583.htm
New Variant 1.9 TDI: http://www.golf3.pl/topics2/golf-iii-va ... htm#383008
Avatar użytkownika
RuLLeZ
Badacz tematu
 
Posty: 392
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 21:34
Lokalizacja: Pyrzyce [ZPY]

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości