JAki olej

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez Matiuas » 20 gru 2011, o 02:18

Pytanie trochę z innej beczki: Czy olej mineralny można mieszać z olejem półsyntetycznym?
Pytam ponieważ po wylaniu oleju zawsze coś zostanie w silniku, jakie mogą być skutki?
Matiuas
Badacz tematu
 
Posty: 204
Dołączył(a): 17 sty 2009, o 00:29
Lokalizacja: Jarosław

 

Postprzez markim321 » 20 gru 2011, o 17:04

Nie stanie się nic złego. Jeśli chcesz wydusić z silnika resztki oleju to po spuszczeniu starego i odkręceniu filtra odłącz wtyczkę od elektrozaworu na pompie wtryskowej i pochełchaj rozrusznikiem przez 2 sek, powinno zlecieć jeszcze ok 200ml, można też podmuchać sprężonym powietrzem w otwór wlewu oleju zatykając go szczelnie jakaś szmata żeby nie uciekało ciśnienie, wtedy też coś tam zleci. Przed wymianą oleju polecam przepłukanie silnika płukanką Motul. Świetna rzecz, po wymianie olej dłużej zachowuje swoje właściwości, nie czarnieje po kilkuset kilometrach.
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

Postprzez slawek5t » 20 gru 2011, o 18:34

markim321 napisał(a):przepłukanie silnika płukanką Motul. Świetna rzecz, po wymianie olej dłużej zachowuje swoje właściwości, nie czarnieje po kilkuset kilometrach.

Chyba masz racje...
Znajomy ma SDI 97 rok, zalał olej jakis tam, zrobił ponad 20 tysięcy i powiedział do mnie : "chodź zobacz mój olej po takim przebiegu".
Wyciągnął bagnet, wytarł olej o rękę i mówi : "patrz, ponad 20 tysięcy km i olej nawet ręki nie brudzi, nie jest czarny...".
A jak powiedziałem innym to nie wierzyli że taki czysty olej W DIESLU .
Więc pewnie taki środek i płukanie nim napewno pomaga .

Ale nie wiem czy on płukał, raczej nie.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Piaggio » 20 gru 2011, o 19:50

markim321 napisał(a):Przed wymianą oleju polecam przepłukanie silnika płukanką Motul.
Hymmm? a cóz to takiego jest?- oświeć nas bo ja osobiście nigdy o czymś takim nie słyszałem,
slawek5t napisał(a):Znajomy ma SDI 97 rok, zalał olej jakis tam, zrobił ponad 20 tysięcy i powiedział do mnie : "chodź zobacz mój olej po takim przebiegu".
Wyciągnął bagnet, wytarł olej o rękę i mówi : "patrz, ponad 20 tysięcy km i olej nawet ręki nie brudzi, nie jest czarny...".
dobra to ja równiez zaliczać bede sie do grona osób które nei uwierzyły! :lol: W silniku diezla podczas spalania oleju napędowego wytwarzaja sie sadze które "brudza" olej i nawet jezeli olej po przejechaniu kilkunastu km zrobi sie czarny- nie oznacza to że jest juz zuzyty. co do marki oleju- sam kiedyś smigałem na Castrolu do momentu gdy dowiedzialem sie i sam nei zobaczyłem kto go teraz produkuje! zalałęm Valvoline i różnica w pracy zimnego silnika jest odczuwalna- nie słychać klepania szklanek i ogólnie wydaje mi sie ze silnik ciszej chodzi, co do ilości przy wymianie- mi wchodzi nieco ponad 4 litry i na bagnecie mam pod kreska max i jak bym tego starego oleju nie spuszcał, wysysał to i tak wchodzi mi 4 litry, raz tylko gdy zmieniałem uszczelke pod misą po odkreceniu miski okazalo sie ze w misce oleju troszke pozostaje, co do lepkości do silników z turbinka im rzadszy tym lepszy 10w40 ok moze byc ale lepszy byl by 5w40. A co do okresu zmian osobiscie zmieniam po 12-13 tys km.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez slawek5t » 20 gru 2011, o 20:04

Piaggio napisał(a):Hymmm? a cóz to takiego jest?- oświeć nas bo ja osobiście nigdy o czymś takim nie słyszałem,


markim321 napisał(a):Przed wymianą oleju polecam przepłukanie silnika płukanką Motul. Świetna rzecz, po wymianie olej dłużej zachowuje swoje właściwości, nie czarnieje po kilkuset kilometrach.

slawek5t napisał(a):Chyba masz racje...
Znajomy ma SDI 97 rok,

slawek5t napisał(a):Wyciągnął bagnet, wytarł olej o rękę i mówi : "patrz, ponad 20 tysięcy km i olej nawet ręki nie brudzi, nie jest czarny...".


Ale to co powiedziałes:
Piaggio napisał(a):W silniku diezla podczas spalania oleju napędowego wytwarzaja sie sadze które "brudza" olej i nawet jezeli olej po przejechaniu kilkunastu km zrobi sie czarny- nie oznacza to że jest juz zuzyty.

To też racja. Więc nie nalezy sie przejmować gdy olej jest czarny.

Ja tylko dałem przykład że nawet w dieslu olej nie musi być czarny i brudzący....
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez markim321 » 20 gru 2011, o 22:03

Hymmm? a cóz to takiego jest?- oświeć nas bo ja osobiście nigdy o czymś takim nie słyszałem


Już Was oświecam koledzy :mrgreen: Mianowicie chodzi o taki specyfik: http://allegro.pl/motul-engine-clean-wi ... 46130.html

Zastosowałem to ponad miesiąc temu, kiedy przechodziłem z Castrola 5W-40 na Motula o podobnej specyfikacji, z tym że Castrol był syntetykiem otrzymywanym poprzez proces hydrokrakowania tzn. uzyskany z bazy mineralnej (HC). Wolałem jednak po 6tys km od wymiany zlać to i zalałem syntetykiem 100%, wcześniej stosując właśnie Motul Engine Clean. Z tym że silniczek wcześniej cykał wyśmienicie to nie zauważyłem żadnych odczuwalnych rezultatów, z wyjątkiem tego, że olej po przejechaniu ponad tysiąca km od wymiany ma taką barwę jakby dopiero co był wlany (jak coś mogę jutro dodać zdj. dla dokumentacji :-D ) Wracając do specyfika to ma konsystencję podobną do nafty czy benzyny koloru czerwonego niczym oranżada :mrgreen: Po spuszczeniu starego oleju na dnie osadziło się dużo syfu przypominającego smołę, teraz silnik może ciut ciszej mruczy na zimno albo to taka autosugestia :-) W każdym razie polecam, nie jest to żadne cudo typu motodoctor czy coś w tym rodzaju, ma w każdym razie oczyścić silnik ze wszelkiego syfu jaki nagromadził się i naodkładał w nim po latach. Można stosować wg mnie co najmniej co 2 zmianę oleju.

Może byłbym bardziej zachwycony gdyby po zastosowaniu tego i wlaniu Motula przy zimnym starcie, szklanki odezwały się na 1sek, kontrolka oleju od razu zgasła w ogóle nie mrugając nawet (czasami mrugnie 1 raz ale rzadko :mrgreen: ) no fakt, z tym że wcześniej też tak było :hyhy:
markim321
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 14:26
Lokalizacja: Nowy Dzików

Postprzez Procent » 21 gru 2011, o 00:37

no nie wiem Piaggio czy masz rację. Wcześniej lałem zawsze Mobila po przejechaniu 50 km był już czarny. Potem Valvoline i teraz motul. 3000 km zrobione i jest taki jak go wlewałem. Nie stosowałem płukanek ani żadnych cudów. poprostu zmieniam olej, filtr knecht i to wszystko.10w40 wymiana co 11-12 tys. Przebieg mam teraz 266 tys km
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Piaggio » 21 gru 2011, o 01:07

No więc w takim razie widać ze mozna, choc u mnie zawsze po wymianie i przejechaniu kilkuset km olej robi sie czarnawy- może nie tak bardzo jak przed sama wymiana ale jednak, przebieg mam juz gruuuubo ponad 300 tysi i może dlatego, choć w sumie jak miał 200 było tak samo, albo może lepiej sie przyjze ;-) a co do samej wymiany- robie to chyba najczescie w golfinie ze wszystkich możliwych rzeczy bo w tym roku juz 3 wymiana mnie czeka.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez prekursor » 21 gru 2011, o 08:52

Problemem Castrola jest to, że nie trzyma swoich właściwości podczas użytkowania.

Piaggio
Na Piłsudskiego w Olpolu masz od niedawna legalnego Motula.
Chwilę temu brałem olej i tą właśnie płukankę.
Generalnie nie liczę na cuda ale chcę normalny olej któremu można zaufać.
Jak się nie sprawdzi to biorę Millersa 5W40 półsyntetyk z interwałem 15 tysięcy.
Avatar użytkownika
prekursor
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 9 gru 2010, o 13:04
Lokalizacja: DM/LW

Postprzez Piaggio » 21 gru 2011, o 14:29

prekursor, o widzisz :-) wielkie dzieki za info, napewno wybiore sie tam bo juz mi serwis olejowy mryga :ok:
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez slawek5t » 22 gru 2011, o 00:46

Piaggio napisał(a):serwis olejowy

Co ile on sie załącza ? Bo kasowałem go nie dawno :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Snejk18 » 22 gru 2011, o 01:50

slawek5t napisał(a):Co ile on sie załącza ? Bo kasowałem go nie dawno :)


Fabrycznie co 15000km, ale można to zmienić.
Jak byś chciał, to tu masz opisane jak:

http://www.golf3.pl/topics28/inspekcja- ... vt7752.htm
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości