seba65310 napisał(a):Royal Purple 10W30 Diesel po 55zł (0,946 L)
SZcegolnie rewelacyjna lepkosc, ktora spada bardzo szybko wraz ze wzrostem temperatury
marcinkazimierz napisał(a):kolego motul jest oki tylko nie full syntetyk bo mozesz sobie kuku zrobic. ludzie oleje az tak bardzo sie nie roznia miedzy soba , czasami tylko nalepkami np mobil i bp visco to ten sam olej:)
Lales? Czytales "nalepki"? Leje syntetyk i nic sie nei dzieje. Pewnie dlatego, ze przeczytalem "nalepki", a nie slucham bzdur mechanikow z lat 60tych.
k-m-r1 napisał(a):olej ma podstawowe parametry dlatego wybieramy 10w40 lub ges-trzy rzadszy
gesty zimą ciężko zapalać będzie ....
ot wszystko z takiego praktycznego zastosowania
Nie ma rzadszych, gestszych olejow. Maja inna lepkosc czyli miare wewnetrznego tarcia w plynie (oleju).
wt napisał(a):koledzy ja mam zalany minerałem jest ponad 300 tys km , czy mogę zalac puł syntetyk .
Dobierz olej, ktory ma podobna liczbe zasadowa jak stary olej. TBN mowi o dodatkach "myjacych" silnik. Ktos moze kupic nawet mineralny z duza wartoscia TBN i mu wyplucze silnik z nagarow, a po syntetyku nic nie bedzie bo inne TBN.
Szheyk napisał(a):co jest przyczyną pienienia się oleju silnikowego 15w40 ?
Prawdopodobnie "rewelacyjna" jakosc oleju lub niezle przedmuchy
A najwazniejsze to kupic olej, ktory spelnia norme producenta. W przypadku VW naklejka z numerem na pokrywie zaworow.