jaki olej

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

jaki olej

Postprzez marcin2105 » 1 lip 2008, o 20:34

Mam TDI 90 KM i postanowiłem zaraz po kupnie zmienić olej. W sklepie doradzono mi Elfa turbo diesla 15W40 ale coś mi sie nie podoba bo po odpaleniu auta przez chwilke klepia zaworki po jakis 4 sekundach przestają. Zastanawiam sie czy nie jest za gęsty olej albo filter oleju zły bo z wyglądu różni sie od tego co był założony przed wymianą. Jest troche dłuższy i szerszy.
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

jaki olej

 

Postprzez leopard » 1 lip 2008, o 20:54

jaki olej byl lany zanim kupiles auto ??
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SotoM » 1 lip 2008, o 22:12

witam. a jaki masz przebieg auta??i ciekawe czy jest to przebieg orginalny. ja jak kupiłem swojego gofra tez nie miałem nic napisane jaki olej był lany. ale zalewam go olejem BP 10w/40 a filtr oleju mam z firmy malhalm OC 249.i wymeniam olej z filtrem co 7000km.nie żałuje mu :-)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez marcin2105 » 1 lip 2008, o 22:37

nie wiem jaki był lany olej ale napewno przed zmianą nic nie klekotało chociaż było małinimum na bagnecie bo ciekło z uszczelki pod pokrywą zaworów. Nana liczniku pokazuje 175 000. Auto jest przywiezione z włoch 4 tygodnie temu ja go mam od 3 tygodni. Dlatego sie zastanawiam czy dobry olej mu dałem i czy to normalne ze chwile po odpaleniu słychac wiekszy klekot niz normalnie. Nie mialem nigdy diesla ani auta z hydraulicznie podstawianymi zaworami i nie mam rozeznania czy to norma czy czy trzba inny olej albo filter. Wydaje mi sie ze to moze byc wina filtra bo w poprzednim aucie tez przy którejs wymianie oleju w sklepie dali mi troche inny filter i chwile po zapaleniu swieciła mi sie kontrolka oleju a po zmianie na inny sie uspokoiło
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Postprzez mike102 » 1 lip 2008, o 22:55

Lej mu polsyntetyk.
Ja po kupnie (na liczniku 183tys.) zalalem 10w40 Mobil Turbo Diesel. Teraz mam 191tys. i zadnych zastrzezen nie mam.
Avatar użytkownika
mike102
Badacz tematu
 
Posty: 284
Dołączył(a): 17 gru 2007, o 16:40
Lokalizacja: WR

Postprzez creedd » 1 lip 2008, o 23:03

witam.. jeżeli chodzi o olej.. to przy takim przebiegu smiało polecam półsyntetyk... ja w swoim dieselku przy przebiegu ponad 290 tyś leje Mobil 10w40TurboDiesel. W Cordobie z silnikiem 1.9d miałem zalany mineralny, chodź auto miało mniejszy przebieg, ale również było ok.
Jeżeli chodzi o stukanie, to w poprzednim Golferze i Cordobie również po odpaleniu słychać było przez chwilę delikatne stukanie, jednak nigdy nie wynikało z tego nic złego( poprzedni Golf to I z 1.6diesel a na zegarze miał ponad 440tyś przebiegu:) ciekawe czy oryginalny).
A jeżeli chodzi o kontrolkę oleju przy odpaleniu..to w obecnym Golfie mam to samo.. po odpaleniu przez ok 2sec mryga kontrolka od oleju... wydaje mi się że to nic dziwnego.. ale jeżlei ktoś uważa inaczej to proszęo opinię...
Pozdrawiam
creedd
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10 cze 2008, o 12:50
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Postprzez sebokuc » 8 lip 2008, o 00:20

Chcę wymienić olej. Mój Golf ma przejechane 290 tys.. Był wlany Mobil ale nie wiem jaki.
Znajomy sprzedawca proponuje mi Mobil Synt S Special V 5W-40.
A może wybrać ten Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40.
Nie wiem czy był lany syntetyk czy półsyntetyk?
Co robić?
sebokuc
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 3 maja 2008, o 02:47
Lokalizacja: Będzin

Postprzez Groch367 » 8 lip 2008, o 00:53

lej polsyntetyk takie rozwiazanie jest najlepsze ;-)
WSZYSCY MAJĄ GOLFA MAM I JA
Avatar użytkownika
Groch367
Badacz tematu
 
Posty: 301
Dołączył(a): 21 wrz 2007, o 21:14
Lokalizacja: Paczków/Wrocław

Postprzez sebokuc » 8 lip 2008, o 12:45

2 sprzedawców półsyntetyk, 1 sprzedawca mineralny.
3 znajomych mechaników zaleca jednak mineralny 15w40.
Ale wybór należy do mnie Elf Sporti, Mobil czy Shell ?

[ Dodano: 2008-07-08, 17:06 ]
Wlałem jednak ten olej MOBIL SUPER S 10W-40 i za 5L zapłaciłem 80zł.
sebokuc
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 3 maja 2008, o 02:47
Lokalizacja: Będzin

Postprzez leopard » 8 lip 2008, o 19:31

sebokuc napisał(a):Ale wybór należy do mnie Elf Sporti, Mobil czy Shell ?


liquid moly / valvoline - dlaczego ??
a no dlatego że liquid to bardzo dobry olej mało popularny w polsce (bardzo przychylne opinie niemieckich mechaników ma) - podobnie jak valvoline - dzięki temu masz wieksze szanse nie trafić na podróbę ... mobil podrabiany jest nagminnie - shell'a nie testowałem w dizlu (w benzynie sporawował się dobrze) - ewentualnie z twojej listy elf

290 kkm - jeśli to prawdziwy przebieg - lej 5W
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez mike102 » 8 lip 2008, o 22:49

Chyba w "markecie" typu Sellgros nie sprzedaja podrobek...
Avatar użytkownika
mike102
Badacz tematu
 
Posty: 284
Dołączył(a): 17 gru 2007, o 16:40
Lokalizacja: WR

Postprzez leopard » 8 lip 2008, o 22:59

mike102 napisał(a):Chyba w "markecie" typu Sellgros nie sprzedaja podrobek...


chyba ... dowiesz się jak usłyszysz klepanie zaworów
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości