Jaki rozrząd?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Jaki rozrząd?

Postprzez palin » 24 wrz 2010, o 17:03

Witam, przepraszam jeżeli był już taki temat.
W temacie uogólniłem, chodzi mi o to:
Jakiej FIRMY mam kupić poszczególne części rozrządu, wliczając w to pompe wody?
...dowiedziałem się już że dobre paski to: Continental i Bosch, czy to prawda?
z góry dzięki ;)

Silnik to: 1.9 TDI 1Z 96r. nie wiem czy ma to jakieś znaczenie jęzeli chodzi o firme.
https://www.golf3.pl/moj-golf/golf-gt-1-9tdi-by-palin-t17322.html]MÓJ GOLF 1.9TDi GT[/url][/size]
Avatar użytkownika
palin
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 11 kwi 2009, o 10:25
Lokalizacja: WPI

Jaki rozrząd?

 

Postprzez SotoM » 24 wrz 2010, o 18:22

Continental - nie. bo to sa opony ale Contitech -tak- polecam wrecz
firma ta ponoć wypościła paski wzmacniane - nowość na rynku ,ale czy są już dostępne- nie wiem

jeśli chodzi o paski:
Contitech
Bosch
Gates
-nie kuś się na pasek DAYKO wzmacniany... długa historia ale ja po 7000tyś go wywaliłem bo się pruł na szwie.

co do rolek i napinaczy:
INA- produkt pakowany na pierwszy montaż do VAG
Ruvill
SKF

pompa wody:
FEBI
SKF
RUVILL
HEPU
Tak na marginesie- kup sobie tez uszczelniacz na walek rozrzadu- nie wielekie pieniadze... z 15zł
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Procent » 25 wrz 2010, o 10:19

Polecam pasek Contitech (65 zł i leży u mnie na półce bo czeka na założenie)
Pompa wody SKF
Rolki i napinacz również SKF
Co do Contitecha to robi to firma Continental
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez panda86 » 25 wrz 2010, o 10:55

a ja polece rozrząd ORI VW ;) - pewne! i do tego silnika nie takie drogie..
panda86
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 09:11
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez palio » 25 wrz 2010, o 19:42

Jak można to podepnę się pod temat.

A czy konieczne jest wymiana pompy wody? Nie jest ona połączona na jednym pasku rozrządu.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez SotoM » 26 wrz 2010, o 11:32

palio45 napisał(a):A czy konieczne jest wymiana pompy wody? Nie jest ona połączona na jednym pasku rozrządu.
ludzie sobie ubzdurali i tak ta herezja krąży...pompę wody to w tym silniku można w każdej chwili wymienić nie współpracuje ona z rozrządem
owszem jeśli by to był TDI nowszej generacji to co innego-lepiej zmienić(ale nie koniecznie-co 2ga wymiana paska)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez golon113 » 26 wrz 2010, o 12:45

palio45 napisał(a):A czy konieczne jest wymiana pompy wody? Nie jest ona połączona na jednym pasku rozrządu.

jak SotoM napisał, u ciebie masz pompę na pasku wielorowkowym i przy wymianie nie musisz ingerować w rozrząd
Avatar użytkownika
golon113
VIP
 
Posty: 890
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 18:59
Lokalizacja: WGM / EL

Klin

Postprzez Rafał wwl » 23 paź 2010, o 10:06

Ja róznież pozwolę podpiąć się pod temat. Ostatnio mechanik powiedział że tzreba wymienić koło paska rozrządu heh bez obejrzenia obecnego ale rozumiem przezorny ubezpieczony, wiecie ile moze kosztować? a klin można dokupić oddzielnie?
Rafał wwl
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 1 mar 2010, o 15:43
Lokalizacja: z miłości rodziców

Postprzez radek1 » 23 paź 2010, o 16:09

nie wierzcie mechanikom to naciagacze po co kolo paska rozrzadu i klin jesli nic sie nie dzialo przed wymiana i nie ma luzu to po co w to ingierowac a z pompa to jak pisza koledzy po co jesli nie cieknie i nie halasuje w kazdej chwili mozesz ja wymienic bo ona nie jest na rozrzadzie pasek gates rolki skf taki zestaw mam u siebie i jest oki

[ Dodano: 2010-10-23, 16:14 ]
a jeszcze z tym kolem paska rozrzadu na pewno zamiennik nie pochodzi ci po wymianie tyle co to orginalne ktore masz obecnie i jeszcze raz nie wierzcie mechanikom czego sam nie zrobisz jest pewne ze w 80 procentach jest zle zrobione
Avatar użytkownika
radek1
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 13 sie 2010, o 07:05
Lokalizacja: dabrowa czluchowska

Postprzez SotoM » 24 paź 2010, o 12:23

teoretycznie w silniku TDI powinny być wymieniane koła rozrządu chyba co 2ga wymiana...-wycierają się co powoduje przeskok paska rozrządu dlatego należny je wymienić-koło pompy wtryskowej(klin nie ma potrzeby chyba ze mechanik już wie ze napewno go zgubi)
koło dolne i wału korbowego i górne wałka rozrządu jest dostępne z zamiennika
natomiast koło rozrządu napędzające pompę wtryskowa -tylko ASO. 120zł - rzadko się to robi :-)
zatem potrzebny cie bedzie pasek zębaty rozrządu(Contitech)
rolka napinająca (INA,RUVIELL)
rolka prowadząca (INA , RUVIELL)
co do klina-jest on tylko na pompie wtryskowej
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez palin » 30 paź 2010, o 17:08

A jeszcze jedno pytanie...

Dowiadywałem się o koszty itd... kompletu rozrządu i okazało się że są dwa rodzaje w 1Z i trzeba spisać nr. silnika tylko że nie wiem gdzie szukać. Wie ktoś? Dla ułatwienia chodzi to o nr. 289575 lub 289576...
https://www.golf3.pl/moj-golf/golf-gt-1-9tdi-by-palin-t17322.html]MÓJ GOLF 1.9TDi GT[/url][/size]
Avatar użytkownika
palin
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 11 kwi 2009, o 10:25
Lokalizacja: WPI

Postprzez SotoM » 31 paź 2010, o 10:50

chodzi tylko o napinacz paska rozrządu czy jest z widelkami czy bez. zobacz
taki
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 66&bih=585
lub taki
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 66&bih=585
po zdjęciu górnej obudowy rozrzadu bedzie widac czy sa widelki czy nie
numer silnika masz na bliku silnika- tak jak wychodzi odma z bloku silnika to za nią na równi z 3cim cylindrem.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości