Jakie optymalne obroty dla SDI

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Jakie optymalne obroty dla SDI

Postprzez Daniel Jaw » 22 sty 2015, o 15:12

Mam pytanko...a Peugeocie 106 1.5d nie miałem obrotomierza ale opanowałem eko jazde na słuch:-) W golfie jest stąd pytanie...ile obrotów powinien miec na biegu jałowym? i przy jakich obr najlepiej zmieniac biegi żeby było eko? wiem że nie mogą być tez za niskie....mój na jałowym ma lekko ponad 900 czy to nie za dużo? myślałem że koło 800 powinno być
Daniel
Daniel Jaw
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 16 sty 2015, o 14:13
Lokalizacja: Jaworzno

Jakie optymalne obroty dla SDI

 

Re: Jakie optymalne obroty dla SDI

Postprzez Opik » 22 sty 2015, o 15:33

Daniel Jaw napisał(a):przy jakich obr najlepiej zmieniac biegi żeby było eko?


przy odpowiednich ;)

jadąc po płaskim bez obciążenia możesz się toczyć i na tych 1400, a jadąc pod górkę pełnym samochodem 2300 np. Musisz pojeździć i sam się nauczyć przy jakich obrotach zmieniać biegi ;)

Na pewno mniej mu zaszkodzisz jadąc na ciut wyższych niż za niskich

a na jałowym masz ok
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Daniel Jaw » 22 sty 2015, o 18:23

Dzięki kolego...myślałem że troszke za wysokie i szukałem przyczyny:-)
Daniel
Daniel Jaw
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 16 sty 2015, o 14:13
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez slawek5t » 22 sty 2015, o 21:12

Obroty są zapisane w sterowniku wiec zawsze bedą odpowiednie. Nawet jadąc pod górke bez gazu to komputer sam doda obrotów aby auto nie zgasło i żeby było tyle ile zapisała fabryka.
Zaś jadąc z górki bez gazu silnik sam wyhamuje do tych 900 obrotów. Bynajmniej tak jest w tdi ale u ciebie powinno też tak być bo też masz wszystko sterowane elektronicznie.

Co do stylu jazdy to sam wyczujesz :) Nie za nisko nie za wysoko z obrotami :)
Z drugiej strony, ten silnik pali mało na kazdych obrotach wiec nie bedzie duzej roznicy :)

edycja postu :

sprawdziłem i Twój sdi ma najwiekszy moment obrotowy (125Nm) przy 2000 obr więc w tych okolicach będzie mial dynamike i małe spalanie.

PS: znajomy na trasie przy 140kmh miał spalanie 4.3 :)
Czyli jakby sie czlowiek uparł to zszedł by chyba poniżej 4 litrów na 100 :D
Oczywiście przy zdrowym zadbanym silniku a nie przy jakims trupie.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Opik » 22 sty 2015, o 23:06

slawek5t napisał(a):znajomy na trasie przy 140kmh miał spalanie 4.3


niestety nierealne przy tej prędkości ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Daniel Jaw » 23 sty 2015, o 07:40

No nie wiem czy nie realne....zatankowalem za 150 zl (4.20zl) i przejechalem 700 km:))) spalanie wyszlo kolo 5 litrow z tym ze okolo 300 km mialem trasy a 400 miasto:) predkosci na trasie 110-120 miasto spokojnie....mysle ze przy 90 km/h mozna osiagnac ponizej 4 litrow no przy 140 mysle ze kolo 5 spali:)
Daniel
Daniel Jaw
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 16 sty 2015, o 14:13
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez slawek5t » 23 sty 2015, o 23:45

Daniel sprawdzisz poza miastem spalanie to im udowodnisz - zresztą nawet nie musisz bo po co :)
Kazdy wie lepiej. Jedno jest pewne - sdi pali malutko , mniej niż zwykły diesel i turbodiesel.
Temat chyba wyczerpany.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez witboy » 24 sty 2015, o 01:46

panowie ja td osiagnelem na trasie najmniej chyba 4.3 jadac wlasnie do 150 ale srednia mi wyszla ok 100 bo 250km w jedna strone zrobilem lekko ponad 2 godz wiec jak na pl to dobry czas...w 4 osoby ale fakt pusto na drodze i caly czas 100-110 do 150 przy wyprzedzaniu i na dlizszych prostych a tak bez szarpania itd...ale to na pompie 9 jeszcze jak mial 98 kuca
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 24 sty 2015, o 01:54

fascynujące jest to że każdemu ten diesel z nalotem 300-400 tys pali mniej niż w katalogu :D

mieliśmy Polo z tym silnikiem (sdi) i w dużo lżejszej budzie palił te 4,3 ale na pewno nie przy 140 bo to bajki są :lol: ten silnik przy takiej prędkości pracuje już ze sporym obciążeniem i tego się nie oszuka ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez slawek5t » 24 sty 2015, o 06:29

Nie było przecież walone non stop te 140.... Przez dlugi czas (starszy pan) spisywał w zeszycie wszystkie tankowania, i te tankowania zawsze były pod korek. Potem przeliczasz i nie moze byc bajki. Matematyka nie kłamie :wstyd:
Pare razy wyszło 4.3-4.5. Najwiecej było 4.7. Po miescie duzo nie jezdził tylko mial troche tych tras.
co do katalogów - czesto są tam małe przekłamania. - ale to juz swoją drogą.

witboy, nie porównuj swojego aaz bo ten silnik spali wiecej.
Suma sumarum kazdy diesel pali podobnie , róznice nie są wielkie. Przecież moj też nie spali wiecej jak 6 litrów, a jeżdże czesto agresywnie i moc podniesiona. Nie chcesz nie musisz wierzyc. Daniel zobaczy sam, i bedzie wiedzial.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Daniel Jaw » 24 sty 2015, o 12:49

niedługo podam dokładne dane. Ja smigam po miescie ale spokojnie żadko trasy robie wiec podam wyniki z tankowania:) puki co załałem w sumie za 200 zł (100 zł, 50 zł i 50 zł) przy cenie 4.19 i 4.21 co daje srednia 4,20 za litr:) mam przejechane 780 km z czego 300 w trasie i paliwa jeszcze zostało duzo:)
Daniel
Daniel Jaw
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 16 sty 2015, o 14:13
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez witboy » 24 sty 2015, o 13:15

swoja droga fajne ceny macie on ja place 4.45 ;/

sdi fajny silnik dobra kultura pracy i niema sie co psuc jak turbo itd..ale moca nie grzeszy, ale jak ktos wie ze niema co szalec spokojnie opanowyujac eco mozna spalanie miec w granicy 6, najgorsze dojazdy na bardzo krotkich odcinkach w zime 2-3 km bo ciagle zimny silnik
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - - https://infoon.pl/bezpieczenstwo-na-drodze-wymiana-opon-a-ryzyko-wypadku/



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości