Jakie paliwo?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez drago1992 » 26 cze 2012, o 14:49

Ja leje eko z Orelnu, zresztą słyszałem że ropa o większej liczbie oktanowej (np. verva) w starszych dieselach wypłukuje osady które "zatykały" nieszczelności. :)
Avatar użytkownika
drago1992
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 12 mar 2012, o 14:50
Lokalizacja: Ropczyce

 

Postprzez oldsoul » 26 cze 2012, o 22:59

drago1992 napisał(a):Ja leje eko z Orelnu, zresztą słyszałem że ropa o większej liczbie oktanowej (np. verva) w starszych dieselach wypłukuje osady które "zatykały" nieszczelności. :)


Ktoś Ci trochę głupot musiał naopowiadać. Nie wierzę w to że lepsza ropa może powodować nieszczelności, to chyba raczej może tyczyć się zmiany oleju silnikowego.
Poza tym olej napędowy nie ma liczby oktanowej tylko cetanową.
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez zomiwatchme » 26 cze 2012, o 23:23

Dokładnie :lol: liczbę cetanową. Jak zatankujesz vervę na orlenie to na pewno mniej zaszkodzi niż bio 100 samochód będzie o wiele żwawszy ;-) nie będziesz musiał się bać o filtr paliwa że Ci się zapcha tak drago1992
Tak się kręci tak się kręci AAZ :p
Avatar użytkownika
zomiwatchme
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 16 lip 2011, o 22:07
Lokalizacja: Zbrosza Duża

Postprzez drago1992 » 28 cze 2012, o 12:42

Pisząc że wypłukuje nieszczelności miałem na myśli to że większe ilości w paliwach "premium" i jakości tych dodatków uszlachetniających np. antykorozyjnych, czyszczących i myjących oznaczają bardziej czyste wnętrze silnika co rzeczywiście może wpłynąć na wycieki w starych dieslach , sam je miałem więc chyba wiem... Był o tym artykuł w tygodniku "Motor".
Avatar użytkownika
drago1992
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 12 mar 2012, o 14:50
Lokalizacja: Ropczyce

Postprzez bendi86 » 28 cze 2012, o 13:27

Ja wam powiem, że jak dla mnie ropa zwykła vs. verva nie ma za dużej różnicy w kopycie, w cenie tak;) Ale vervy mi mniej pali, nie jest to za duża różnica ale jednak. Wyżej napisali że ma więcej dodatków premium, czyszczących itd. Najwięcej dodatków czyszczących ma podobno ropka dla tirów, mało kto ją leje do osobówki, ja ją kupuję do mieszania z olejem roślinnym, a żeby olej roślinny nie zamulił silnika po prostu go nie zamulam, jak sie rozgrzeje to cisnę mu :) Vervę do tak starego samochodu nie opłaca się kupować, dużo mocy tym nie osiągniemy, zostawmy ją do nowych samochodów które mają pompowtryski, comonrally i inne wynalazki skracające ich życie;P
bendi86
Badacz tematu
 
Posty: 152
Dołączył(a): 9 sie 2011, o 09:42
Lokalizacja: Góra

Postprzez drago1992 » 28 cze 2012, o 14:12

Dokładnie, nie ma co przepłacać, czasem można zalać za parę złotych tej droższej i "wyprostować rurę":D ale w normalnej eksploatacji paliwa premium w naszych td to strata kasy, ale to tylko moje zdanie :)
Avatar użytkownika
drago1992
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 12 mar 2012, o 14:50
Lokalizacja: Ropczyce

Postprzez k-m-r1 » 30 cze 2012, o 18:26

nie strata kasy bo w golfie masz czujnik spalanie skutkowego
dlatego zalewając lepsze paliwo z wiekszą liczbą cetanową zmniejszamy spalanie przez podawanie mniejszej ilosci paliwawyjezdz co tam masz zalej z 10 litrow niech przeplucze jeszcze resztki jak wyjeździsz to lej do pełna i porwnaj czy czasem nie zrobisz jakies 100 km wiecej

Verwa takie se
brat chwali na vpower na shellu robi jakies 100-150 km wiecej na baku

Ja podobnie widze na LPG tak samo jest
jaka mieszanka takie spalanie
na orlenie robie jakies 400 km
tyle samo na niemarkowej stacji zatankowane a przejade 430-440 km sprawdzane kilkanascie razy
w moim przypadku rużnica w cenie mizerna ale 2.59 a 2,65 2,75 z orzelkiem
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez zomiwatchme » 27 lis 2012, o 20:43

Teraz bio100 na bliskiej tankuje za 4,89 :)
Tak się kręci tak się kręci AAZ :p
Avatar użytkownika
zomiwatchme
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 16 lip 2011, o 22:07
Lokalizacja: Zbrosza Duża

Postprzez bioly21 » 27 lis 2012, o 20:53

mi czasem wpadnie troche litrów opałowego na tym to dopiero ma kopa :P a cena 40% nizsza niz on na stacji
Avatar użytkownika
bioly21
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 15:22
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Postprzez marcinkazimierz » 28 lis 2012, o 05:28

k-m-r1 napisał(a):nie strata kasy bo w golfie masz czujnik spalanie skutkowego
dlatego zalewając lepsze paliwo z wiekszą liczbą cetanową zmniejszamy spalanie przez podawanie mniejszej ilosci paliwawyjezdz co tam masz zalej z 10 litrow niech przeplucze jeszcze resztki jak wyjeździsz to lej do pełna i porwnaj czy czasem nie zrobisz jakies 100 km wiecej

Verwa takie se
brat chwali na vpower na shellu robi jakies 100-150 km wiecej na baku

Ja podobnie widze na LPG tak samo jest
jaka mieszanka takie spalanie
na orlenie robie jakies 400 km
tyle samo na niemarkowej stacji zatankowane a przejade 430-440 km sprawdzane kilkanascie razy
w moim przypadku rużnica w cenie mizerna ale 2.59 a 2,65 2,75 z orzelkiem


w dieslu spalanie stukowe?
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez peta1992 » 28 lis 2012, o 09:41

ja tam zawsze leje na Orlenie bo mam najbliżej i po drodze :P do tego w okresie jesienno zimowym black arrow skydd :) i powiem wam golfik lepiej mi się "buja" gdy dodam trochę uszlachetniacza :)
Avatar użytkownika
peta1992
Gaduła
 
Posty: 484
Dołączył(a): 11 mar 2012, o 23:01
Lokalizacja: Lubkowo

Postprzez Bradley » 28 lis 2012, o 11:14

zomiwatchme napisał(a):Teraz bio100 na bliskiej tankuje za 4,89 :)

Powodzenia kolega w zimie przy -10C. Zamow juz lawete :)

marcinkazimierz napisał(a):
k-m-r1 napisał(a):nie strata kasy bo w golfie masz czujnik spalanie skutkowego
dlatego zalewając lepsze paliwo z wiekszą liczbą cetanową zmniejszamy spalanie przez podawanie mniejszej ilosci paliwawyjezdz co tam masz zalej z 10 litrow niech przeplucze jeszcze resztki jak wyjeździsz to lej do pełna i porwnaj czy czasem nie zrobisz jakies 100 km wiecej

Verwa takie se
brat chwali na vpower na shellu robi jakies 100-150 km wiecej na baku

Ja podobnie widze na LPG tak samo jest
jaka mieszanka takie spalanie
na orlenie robie jakies 400 km
tyle samo na niemarkowej stacji zatankowane a przejade 430-440 km sprawdzane kilkanascie razy
w moim przypadku rużnica w cenie mizerna ale 2.59 a 2,65 2,75 z orzelkiem


w dieslu spalanie stukowe?

Powiedzialbym wiecej :) Oprocz spalania stukowego, liczba cetanowa i mniejsze spalanie... Liczba cetanowa mowi o "latwosci" samozaplonu, a nie wartosci energetycznej paliwa.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron