Kilka problemów z TD AAZ

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Kilka problemów z TD AAZ

Postprzez konrad141 » 11 lip 2008, o 10:59

Witam

Mam taki problemik z moim golfem 1.9 TD. Otóż obroty silnika na biegu jałowym (luz) są powyzej 1 tys obrotów tak ok 1100. Moje pytanie brzmi: Czy moga zalezeć one od jakiejs elektroniki co jest poza silnikiem??Jeśli tak to jak to naprawic zeby były dobre bo nie ukrywajac drażni mnie to troche :kwasny: Bo jest to drugi juz silnik w tym samochodzie(długa historia :-( ) I tam było podobnie... Tzn. jak samochod został sprowadzony to wszystko było ok czyli tak ok 850 obr./min. ale pozniej jak cos sie zepsuło to juz powyzej 1000tys było non stop, i tak samo teraz w tym silniku. Czytałem gdzies tu kiedys na forum o podobnym przypadku ale ze mi sie tak dzieje na drugim silniku to mnie dziwi :-? z góry dzieki za pomoc:)
Aha jeszcze jedno... czy na swiecące poduszki pomoże podłączenie do komputera i wykasowanie błedów?? bo znajomy twierdzi ze tak.. ale wole sie tutaj zapytac :->

pozdrawiam ;-)

konrad

[ Dodano: 2008-07-15, 01:25 ]
pomoże ktos? :-(

[ Dodano: 2008-07-23, 14:10 ]
:-/
Ostatnio edytowano 26 paź 2008, o 22:53 przez konrad141, łącznie edytowano 5 razy
konrad141
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 29 cze 2008, o 22:47
Lokalizacja: Ostrołęka

Kilka problemów z TD AAZ

 

Postprzez marcinkoz2910 » 25 lip 2008, o 19:40

co do poduszek to musisz jechać na komputer bo to jest jakiś błąd a co do tych obrotów to tak jak by był ciągle na ssaniu bo to są te obroty ja bym na początek wymienił czujnik temperatury cieczy. pozdrawiam
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez leopard » 25 lip 2008, o 22:49

w zależności od rocznika - jeśli auto ma moduł "ssania" - obroty są usterowane nim ... jeśli to zwykła sieczkarnia z mechanicznym przyspieszaczem kąta wtrysku - aby ustawic jałowe obroty potrzebna będzie regulacja pompy wtryskowej ... pierwszy lepszy spec od dizli ustawi pompę bez problemu
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez konrad141 » 28 lip 2008, o 13:23

wielkie dzieki za odp:) w najbliższym czasie pojade na komputer ,a z tymi obrotami to musze popytac sie o dobrego fachowca od diesli w mojej okolicy ;-)

pozdrawiam

[ Dodano: 2008-07-29, 00:25 ]
Mam nastepny problem:(
Otóż chodzi mi o turbo w moim AAZ. Wydaje mi sie ze turbina ledwo zipie i nie ładuje juz tego co powinna.... Ogólnie osiągi gorsze od poprzednika.jest to silnik z 93 roku nie wiem jeszcze jaka tam siedzi ale jutro sie dowiem(rura od filtra i wiem juz:D) Buda jest z 97 roku i z tego roku silnik wraz z turbo raczej na 100%sprawnym lezy w garazu. wiem ze napewno bedzie pasował kolektor wydechowy i dolot od silnika z 97r tylko mam jedno pytanie odnosnie turbo.
Obrazek

Do czego słuzy ta srubka na tym precie?? Bo jak silnik sie sypał to szwagier z ciekawosci pokrecił sobie tam troche i juz nie jest jak seria :green_fuck: A chce sobie przełozyc całe te turbo z kolektorami i zobaczyc jak bedzie chodził na tym. Wiem ze to jest cos od ustawiania doładownia i stąd moje obawy zeby nic nie schrzanić bo nie chce kupywać zaraz 3 turbo. ten pret chodzi ciężko i jakby był w tym samym miejscu non stop. jakbym skrecił te sróbki czyli go zablokował to bedzie to seryjne ustawinie czy może moj szwagier juz je przestawił i bedzie miało mniejsza wartosc od seryjnego? Podejrzewam ze bez wskażnika doładowania sie nie obejdzie. No ale zawsze warto zapytac fachowców :bigok: Dodam jeszcze foto obecnego turbo które juz na wierzchu sie prezentuje nie zabardzo...

Obrazek

Nie wiadomo skąd sadzi olejem do góy :evil:

pozdrawiam i licze na pomoc:)

[ Dodano: 2008-07-30, 00:48 ]
Z obrotami chyba sobie sam poradze ;-) A z tym turbo to na dniach zamawiam wskaźnik i sie okaze ktore ile pompuje i jesli ten pret jest od doładowania to zobacze ile tamta wydmucha :->

Lecz jakis fachowiec mogłby sie wypowiedzdziec w temacie :-)

pozdrawiam

[ Dodano: 2008-07-30, 00:52 ]
Sorka za zmiane nazwy tematy ale mam jednak kilka problemow i zapytań i nie chce non stop zakładac nowego tematu..
konrad141
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 29 cze 2008, o 22:47
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez leopard » 30 lip 2008, o 01:10

pręt to sterowanie bypasem turbiny - szwagra opi...ol za kręcenie - musisz ustawic i zablokowac pręt tak żeby podczas jazdy turbina dawało 0.65/0.70 bara - w overboście 1.1 max - niestety mozesz to uzyskac tylko metodą prób i błędów - i tylko i wyłącznie pod obciążeniem (podczas jazdy) nie na postoju

niestety za nie wiedzę się płaci - teraz będziesz jeździł i kręcił sztangą sterującą bypassem - do ustawienia niezbedny będzie barometr podłączony do węża tłoczącego turbiny ... już dawno nie widziałem zwykłej sieczkarni - ale myślę ze jest tam gdzieś miejsce na podłączenie barometru
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez konrad141 » 26 paź 2008, o 22:52

Witam ponownie, niestety problemow ciag dalszy...

Własnie zauwazyłem a raczej usłyszałem ze podczas pracy silnika w okolicach korka wlewu oleju dziwnie cos wyje.. Co moze byc tego przyczyna? Silnik to AAZ. A i jeszcze czy to normalne ze jak sie odkreci ten korek to powinno dmuchac z tamtąd powietrze dosyc mocno.. ? :crazy:

I moj drugi problem..

Obrazek

Czy ma ktos moze shcemat tej kostki chodzi mi o to ktore kable gdzie ida.. Bo mam kilka z tym problemow... na fotce jest orginalny silnik AAZ z 97 roku ze ssaniem automatycznym a teraz mam silnik ze ssaniem manualnym z 93 roku i po przełozeniu silnik chodzi ale kabelki sie nie zgadzaja do konca.. chodzi o to ze:

1. Jak podgrzewa swiece to kontrolka sie zapala i podgrzewa (niby ok) ale kontrolka gasnie a ona dalej je grzeje (czyli podgrzewa bardzo długo) az do charakterystycznego pykniecia (podobnego do pykania porzerywacza kierunków) I ostatnio wymieniałem siwiece i zadan nie była sprawna, i mam takie pytanie czy przez za długie podgrzewanie moga sie one poprostu uszkadzac ?

2. Po zapaleniu i ok.30 sekundach kontrolka od swiec myga nonstop :/

bardzo prosze o pomoc bo juz nie moge z tym samochodem non stop cos sie sypie;/


Pozdrawiam

[ Dodano: 26 Paź 2008 21:33 ]
sory za jakość zdjecia ale nie moge narazie lepszego zrobic..
konrad141
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 29 cze 2008, o 22:47
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez marcinkoz2910 » 27 paź 2008, o 01:05

konrad141 napisał(a):korek to powinno dmuchac z tamtąd powietrze dosyc mocno.. ?
przedmuchy w silniku i to jest do zrobienia wymienia się chyba uszczelkę ale poczekaj aż sie fachowcy wypowiedzą ;]
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Hellboy » 2 lis 2008, o 21:46

mi tez dosyc mocno bucha powietrze, wiec sie podpinam pod pytanie
Hellboy
Czytacz
 
Posty: 142
Dołączył(a): 14 mar 2008, o 09:02
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Nowal » 2 lis 2008, o 22:54

albo uszczelke albo pierścienie na tłokach... a to juz gorsza sprawa
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Hellboy » 5 lis 2008, o 17:30

a jak sprawdzic czy to czy to?
Hellboy
Czytacz
 
Posty: 142
Dołączył(a): 14 mar 2008, o 09:02
Lokalizacja: Poznań

Postprzez leopard » 5 lis 2008, o 18:27

żadne przedmuchy - tak ma byc i nie szukajcie dziury w całym - wydajcie kasę na coś innego ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez konrad141 » 6 lis 2008, o 22:38

leopard, a mogłbys jeszcze cos powiedziec na temat tych innych moich problemow co pisałem w poscie kilka wypowiedzi wyzej... :-)
konrad141
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 29 cze 2008, o 22:47
Lokalizacja: Ostrołęka

Następna strona

- - - www.honda-expert.pl



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości