kilka pytan o elektronike 1z

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

kilka pytan o elektronike 1z

Postprzez din » 25 lut 2010, o 18:13

ktory przewod trzeba wyjac aby swiece grzaly caly czas??

ktory przewod trzeba wyjac aby podgrzewanie cieczy chlodzacej caly czas grzalo??

jak dziala to cos przyczepionego do podszybia(podgrzewacz plynu chodzacego)??
kiedy powinien isc tam prad??ktore to wejscie a ktore wyjscie z kad dochodza do tego kable i dokad ida??

co sie powinno stac po wyjeciu przekaznika 103??

co sie powinno stac po wyjeciu przekaznika 109(jakie kontrolki sie swieca na desce)
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

kilka pytan o elektronike 1z

 

Postprzez dadi321vw » 25 lut 2010, o 20:32

Po co ci to jaj se robisz jakie podgrzewanie płynu chłodzącego.?? :-o
Avatar użytkownika
dadi321vw
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 18 gru 2009, o 21:38
Lokalizacja: TKA Zakrzów

Postprzez din » 25 lut 2010, o 20:42

jak to jakiego.

Przy bloku silnika jest takie cus z 3 dodatkowymi swiecami żarowymi - ma to zadanie podgrzewac plyn chlodzacy aby sie szybciej silnik nagrzal.
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Snejk18 » 25 lut 2010, o 21:08

din napisał(a):jak to jakiego.

Przy bloku silnika jest takie cus z 3 dodatkowymi swiecami żarowymi - ma to zadanie podgrzewac plyn chlodzacy aby sie szybciej silnik nagrzal.


hmm.. słyszałem o takim bajerku, ale jeszcze czegoś takiego nie spotkałem. Mógłbyś cyknąć tego fotkę ??
Najwyraźniej nie wszystkie TDI-ki były w to wyposażone. Bo ja raczej czegoś takiego nie mam. Z jakiego kraju masz golfikia ??
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez din » 25 lut 2010, o 22:12

odbiegamy od teamtu;/
a tak poza tym to nie wiem z kad on jest (napisz na priv jak to sprawdzic to ci napisze)

bylem troszke posprawdzac i takie eksperymenty zrobilem

po wlaczeniu zaplonu od razu kilka przekaznik 109, 103 i to cos pod maska (zalacza i rozlacza od razu)

po wyjeciu 103 jest tak samo

jak rozlaczylem brazowa wtyczke(wtrysk steujacy chyba) to to cos na podszybiu po chwili caly czas cyka
(na tym czym na podszybiu z gory zawsze jest +12)
jak tak klika to cos to widac ze na dole pojawia sie napiecie.

domyslalem sie ze wtyczka ktora w to wchodzi ma za zadanie dawac impuls do zalaczenia i puszczenia pradu dalej.

dolne kable tego czegos ida wedlug mnie do swiec zarowych.

jak podlaczam vaga i zaczynam zczytywac sterownik to ten przekaznik na podszybiu tez kilka razy sie zalacza i rozlacza towarzyszy temu mocny pobor pradu


po wyjeciu czujnika temp na vagu wywala blad owego czujnika a w pomiarach jest 14,4-15 i tak sie zmienia.


w jaki sposob jest informowany ten przekanik ze ma sie zalaczyc?? jaki sygnal wychodzi z tej wtyczki sterujacej tym czyms?? chcialbym oszukac ten przekaznik i spiac go na stale aby zobaczyc czy swieczki beda chodzic




nadal jednak nie wiem jak dziala dogrzewacz plynu i jak jest sterowany.

kiedys dalem to do ASO aby zrobili to powiedzieli ze skoro swiece nie grzeja to znaczy ze za cieplo jest;/ a bylo zimno jak cholera;/


poradzcie co jeszcze mozna sprawdzic
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez leopard » 25 lut 2010, o 22:25

zdejmij sygnał z czujnika temperatury płynu chłodzącego - wejdzie w tryb awaryjny - będzie grzał ~ 14 sekund zawsze ...

dogrzewanie płynu - tu konstruktor układu dał doopy po całości - sygnał wysterowany jest w zależności od obciążenia alternatora - wg schematu tnij kabel sterujący - podłącz oba obiegi pod np. wł.acznik ogrzewania tylnej szyby i z głowy ...

Obrazek
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez din » 25 lut 2010, o 22:37

no wlasnie wyjalem ten kabel od tego czujnika i jedyne co to vag wali bledem ale i tak pokazuje 14,5-15 stopni;/



musze przeszukac wszystko po kolei
jest zimno czujnik daje info do ecu, ecu daje sygnal aby grzal swiece (tutaj gdzie idzie nasteponie ten sygnal i w jakiej postaci??) potem cos zalacza przekaznik na podszybiu ktory zalacza i grzeje swiece. potrzebuje info tego w nawiasie.
Moze ecu sie uszkodzic i nie dawac sygnalu??

CO do podgrzewacza to mam altek 120A wiec powinno spoko straczyc. Jak ida dokladnie kable od tego(na aucie)??
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez leopard » 26 lut 2010, o 05:42

din napisał(a):jedyne co to vag wali bledem

jaki błąd ??
din napisał(a):gdzie idzie nasteponie ten sygnal i w jakiej postaci

sygnał to oporność którą daje czujnik - w zalezności od temperatury
din napisał(a):potrzebuje info tego w nawiasie.

jeszcze raz tylko po polsku ... :cwaniak:
din napisał(a):mam altek 120A wiec powinno spoko straczyc

nie koniecznie ... włączysz 3 odbiorniki i po ptokach 8-)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez din » 26 lut 2010, o 08:41

po wypieciu czujnika temperatury blad to 00522 - ale w pomiarach vag pokazuje temperature 14,5-15

czujnik daje opornosc ktora idzie do ecu potem ecu jesli jest za zimno daje sygnal dalej i wlasnie nie wiem gdzie ten sygnal idzie i w jakiej postaci(czu opornosc czy moze napiecie jakies)

Przekaznik ktory jest na podszybiu jak jest sterowany(co go zalacza i rozlacza i dla czego)
ogolnie umnie on nie zwiera, a jak juz jest jakas reakcja to zalacza i rozlacza w kolko.
po wyjeciu wtyczki z tego przekaznika widze ze srodkowy to +12 a boczne masa. Jedna masa co chwile znika.

staram sie przeleciec cala sciezke sygnalu od czyjnika do samych swiec i znalezc w ktorym miejscu jest cos nie tak. zastanawiam sie czy jest opcja aby ecu sie zepsulo?chce sprwdzic czy ecu dostaje info ze ma grzac i czy daje sygnal na swiece

podgrzewacz na razie zostawie na inny temat teraz chce dokonczyc grzanie swiecami.
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości

cron