Kilka ważnych pytań

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Kilka ważnych pytań

Postprzez hellaflush » 5 wrz 2012, o 21:07

Mam kilka nurtujących pytań odnośnie mojego diesla ale chciałbym je zadać w jednym temacie. Otóż napiszę je w podpunktach:

1. Przy kręceniu kierownicą obojętnie na postoju czy w drodze słychać skrzypienie. Czy jest to wina poduszek amortyzatorów?

2. Słychać skrzypienie po naciśnięciu maski od strony kierowcy, dźwięk dochodzi raczej gdzieś z okolic koła, myślałem, że to sprężyna ale jednak nie. Amory są ok, większość elementów nowych. Co to może być?

3. Podczas pracy silnika gdy włączę np światła słychać jakby głośniej pracuje, przy włączonym kierunkowskazie szczególnie jest to słyszalne ponieważ raz jest głośniej raz ciszej, nie ma różnicy w obrotach. Wiem, że chodzi o alternator ale nie wiem konkretnie co jest grane.

4. Gdy silnik jest odpalony słychać cykanie z okolic prawej przedniej lampy. Ktoś mi mówił o przekaźniku świateł ale chciałbym to potwierdzić.

5. Wczoraj podczas jazdy zapaliły się wszystkie kontrolki na parę sekund, silnik nie zgasł alby było podobnie jak przy pierwszym przekręceniu kluczyka przed odpaleniem. Może być to wina zaśniedziałych klem? Jak je porządnie wyczyścić?

Mam nadzieje, że nie zrobiłem problemu a chciałbym uzyskać odpowiedzi aby zacząć konkretnie działać :) Pozdro.
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Kilka ważnych pytań

 

Postprzez xxhooliganxx » 5 wrz 2012, o 21:43

Jezeli chodzi o cykanie to moze byc zawor n75 sterujacy turbina
xxhooliganxx
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 13 mar 2012, o 19:39
Lokalizacja: Piła

Postprzez MrShaleckTDi » 5 wrz 2012, o 22:21

1. Pompa wspomagania - pasek, nieszczelnosc przewodów, te okolice bym obstawiał.
2. Moze cos zle spasowane, ociera?
3. Sprawdz napinacz paska wielorowkowego, łozyska alternatora.
4. Nie mam pojęcia
5. Miałem poprzednio mazde 626 coupe. Od czasu do czasu zapalały mi sie kontrolki, wszystkie, mrugały, nawiew wariował itd.
Był to obiaw stabilizatora napięcia na alternatorze. Cyrk był okrutny, potem było za małe ładowanie, 2 razy stanalem poza miastem. Radziłbym Ci sprawdzic to, łącząc fakty dzwieku przy wlaczaniu swiatel (obciaza to alternator).
Mi regenerowali alternator 2 razy :
1. Stwierdzili łozyska, szczotki i inne rzeczy ale ze stabilizator jest OK
2. Wymienili stabilizator - miałem racje, po prostu akurat przy ich testach działał normalnie - mi tez sie zdarzało ze dzialal normalnie caly dzien :)

pozdrawiam
MrShaleckTDi
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31 sie 2012, o 14:13
Lokalizacja: Pruszcz Gdański


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 26 gości