Kłęby czarnego dymu

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Kłęby czarnego dymu

Postprzez Ejsi » 31 lip 2013, o 21:09

Witam.

Zacznę od początku, stałem się dumnym posiadaczem golfika 1.9TD silnik AAZ, zapragnąłem(chyba jak każdy) dodać mu nieco mocy. Na pierwszy rzut poszedł boost pin, podczas wymiany przykuł moją uwagę olej w pompie, znajdował się wszędzie, nad membraną pod membraną oraz bezpośrednio na pinie było go naprawde bardzo dużo, wymieniłem boost pin i ruszyłem w jazdę próbną, autko stało się żywsze "na dole" obrotów tj. od 1do 3tyś za mną delikatnie w lusterku widziałem czarny dym ale "diesel musi dymić", jeździłem tak z 2 miesiące po których otworzyłem "kontrolnie" pompe, oleju wogule nie było, wszystko ładne i czyściutke, na pinie szukałem rysy aby sprawdzić jak chodzi, jednak nic nie znalazłem. Minął jakiś miesiąc, przy odpalaniu golfika zero dymu, natomiast przy 3tyś obrotów na biegu jałowym (i nie tylko) jest go baardzo dużo, patrzac z tyłu czarny dym zasłania prawie całego golfa. Jadąc ulicą przy wciskaniu delikatnie gazu problem nie występuje, przy wyprzedzaniu lub chęci szybkiego przyśpieszenia (wciśnięcie mocniej pedału gazu) dosłownie nie widze nic w lusterku tylko kłęby czarnego dymu (na piątym biegu i obrotach 3tyś dym zmienia kolor na szary).Auto łądnie przyśpiesza do 2,5tyś obrotów, potem niekoniecznie. Jeśli to możliwe proszę o pomoc w diagnostyce usterki :)

Pozdrawiam.
Ejsi
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 15 cze 2013, o 09:07
Lokalizacja: Elbląg

Kłęby czarnego dymu

 

Postprzez Pozor » 31 lip 2013, o 21:38

mi dokładnie to samo się stało po zmianie pina jak jadę na 4 biegu 100 km/h to ciągle leci czarny dym raz tak przejechałem przez całą wioskę na tym dymie do normalnie jakby się paliło ;p a to mój golfer :hyhy: z tego co wiem dym będzie bo masz dane najostrzejszą stroną więc przy 3k obrotach nprawde w cholerę paliwa idzie i jest moc :-)
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez Ejsi » 31 lip 2013, o 21:53

Dzięki za szybką odpowiedź ;-) Nie zabiorą mi czasem dowodu rej. za ten dym? :lol: dodam iż przyśpieszenie golfika nie różni się wcale, czy to wciskam pedał gazu leciutko, czy do "deski" wciskając do oporu uzyskuje tylko zasłone dymną :lol:
Ejsi
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 15 cze 2013, o 09:07
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez Piaggio » 31 lip 2013, o 23:41

jeżeli nie widzisz różnicy to wstaw normalnego pina. Po co robić wieś... A później że golf3 w dieslu to kopciuch.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez Kordi » 1 sie 2013, o 01:14

Piaggio napisał(a):jeżeli nie widzisz różnicy to wstaw normalnego pina. Po co robić wieś... A później że golf3 w dieslu to kopciuch.


:wstyd:
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków

Postprzez Ejsi » 1 sie 2013, o 07:58

Różnica między seryjnym pinem jest spora, ale tylko na niskich obrotach. Powyzej 2,5tyś gdy pojawia się dym, nie czuć już tego "kopa". Dodatkowo po zgaszeniu silnika i odczekaniu 5-10min golf ma problem z odpaleniem, rozrusznik musi kręcić z 6-7sec gdzie normalnie na zimnym silniku łapie za 1 razem w ułamek sekundy :suchy:
Ejsi
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 15 cze 2013, o 09:07
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez VW1996 » 1 sie 2013, o 11:21

Mam tak samo u siebie odkąd zmienił a to już rok temu cały czas tak jeżdze i jest git.
Pewnie ze troche zakopci ale w porównaniu do mamy golfa to mój kopci i ma buta a jej nie kopci i nie ma buta.
Moze masz podjechane tez wtryski,mój kopci ale wiem ze tez mam coś z wtryskiem bo nie równo chodzi nie raz.
Ale pina nie zmienie bo ma fajna moc a jak chce kogos odstawicć to przycisne i mnie już niema
VW1996
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 11:02
Lokalizacja: Słubice

Postprzez Ejsi » 1 sie 2013, o 12:53

VW1996 napisał(a):Mam tak samo u siebie odkąd zmienił a to już rok temu cały czas tak jeżdze i jest git.
Pewnie ze troche zakopci ale w porównaniu do mamy golfa to mój kopci i ma buta a jej nie kopci i nie ma buta.
Moze masz podjechane tez wtryski,mój kopci ale wiem ze tez mam coś z wtryskiem bo nie równo chodzi nie raz.
Ale pina nie zmienie bo ma fajna moc a jak chce kogos odstawicć to przycisne i mnie już niema


A jak Twój golfik zachowuje sie na wysokich obrotach? wraz ze wzrostem obrotów czujesz ciągły przyrost mocy?
Ejsi
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 15 cze 2013, o 09:07
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez VW1996 » 1 sie 2013, o 13:34

Najlepiej reaguje od 2,5 do 4 tysięcy ma takiego fest buta.
Przyrost mocy według mnie jest słaby od ruszenia.dopiero od 2,5 tys zaczyna się juz zabawa
VW1996
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 11:02
Lokalizacja: Słubice

Postprzez Pozor » 1 sie 2013, o 16:13

dokładnie na tym pini silnik szybciej dobija do tych 2.5 tyś potem to już potwór a co do tego że nie można odpalić to u mnie sprawa wygląda tak że chyba już silnik trup i kręci jakby miał słaby aku a tak naprawde panewki się przycierają :-)
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez Ejsi » 1 sie 2013, o 16:27

U mnie jest na odwrót, do 2,5 ciągnie ładnie a potem już nie czuć kopa tylko "stoi" w miejscu, :looka: może coś nie tak mam z turbina? przy 2,5 obrotów powinna załączyć się turbo? białego dymu nie zaobserwowałem, chyba że ten czarny go maskuje :looka:
Ejsi
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 15 cze 2013, o 09:07
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez Pozor » 1 sie 2013, o 20:12

jeżeli nie ma białego dymu to jest dobrze a to że nie ma kopnięcia to świadczy tylko o słabej turbinie na twoim miejscu bym zobaczył czy nie ma czasem dużego luzu na wirniku
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

cron