koło pasowe . Problem?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

koło pasowe . Problem?

Postprzez master49 » 1 maja 2009, o 22:34

Witam. Mam pytanie odnośnie koła pasowego w moim mk3 AAZ.Zauważyłem że sie nieźle giba, gdzieś przeczytałem na forum że może to poskutkować awarią silnika, dodam że miałem problem z napinaczem paska alternatora który się wyrobił w odlewie i podskakiwał na wolnych obrotach, czy ten napinacz mógł tak podziałać na kółko bo go nigdy nie odkręcałem? Odnośnie tego koła pasowego to moje pytanie brzmi co robić naprawiać czy nie a jak już to jak?Proszę o porade!
master49
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30 gru 2007, o 19:01
Lokalizacja: Białystok

koło pasowe . Problem?

 

Postprzez polliv » 2 maja 2009, o 09:43

witam,
ja bym pierwsze zobaczył co się dzieje z kołem pasowym. może się tylko odkręciło i trzeba dokręcić. jeżeli będzie się tak gibać to drgania mogą doprowadzić do odkręcenia śruby mocującej koło rozrządu a wtedy będzie bardzo źle. może też tak być, że zaczęło Ci ścinać klina na wale co też jest bardzo złe (niestety mam doświadczenie w tych sprawach :kwasny: ) ja bym postawił golfa na kanał i przyjrzał się temu dokładnie ;-)
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez ngage007 » 6 maja 2009, o 23:13

Na początek powiem iż jest to typowa usterka w TD, która występuje praktycznie w każdym golfie 1,9 TD. W Tdi problem ten już został rozwiązany. Poszukaj dobrze na forum, bo gdzieś widziałem już taki temat. Chodzi tutaj o klin, który po pewnym czasie się wyrabia. Kiedyś czytałem, że są fachowcy, którzy potrafią to przerobić, ale sam na takiego nie trafiłem, więc tak jezdze (chociaż u mnie nie ma jeszcze tak źle). Nie wiem też czy opłaca się to przerabiać, więc narazie jeżdze i się tym nie przejmuje.
ngage007
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 maja 2008, o 09:05
Lokalizacja: Katowice

Postprzez polliv » 6 maja 2009, o 23:19

wierzcie mi, że jeżeli macie problemy z klinem to lepiej jest się zebrać i to zrobić bo skutki mogą być opłakane :kwasny:
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez SotoM » 7 maja 2009, o 09:03

a to koło u ciebie jest z tym tłumikiem drgań czy zwykłe - bo jak zwykłe to moze to być spowodowane tym ze jak kotoś je kiedyś sciagał to od czoła w nie stukał młotkiem i je pokrzywił dlatego jest takie złudzenie w czasie pracy silnika jakby to koło miało zaraz odpaść. gdyby sie coś odkręciło to by hałasowało metalicznie...
ale zeby byc pewnym moze poluzować pasek(ki)aby nie było oporu na koło pasowae , chwycić za nie i zobaczyć czy jest jakiś duży luz....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 27 gości

cron