kontrolka spirali

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

kontrolka spirali

Postprzez Jumper » 7 kwi 2009, o 21:15

czy to sa swiece zarowe?
jezeli zaczyna mi to mrugac to samochod traci na mocy...
czasami jak go przegazuje to wraca...
co sie stalo? co trzeba naprawic? i jakie sa tego koszta?
Avatar użytkownika
Jumper
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 10:19
Lokalizacja: Olkusz/Gliwice

kontrolka spirali

 

Postprzez marcinkoz2910 » 7 kwi 2009, o 21:36

żółte spirale to kontrolka grzania świec ona też pełni rolę kontrolki mówiącej nam o uszkodzeniu układu

Widzę że masz TDI zajedź na kompa (VAGa) podepnij go pod komputer i pokaże co go boli bo może to być sterownik świec lub inne ustrojstwo

Możesz też poczekać na innych mądrzejszych ode mnie w silnikach diesla może oni coś poradzą co można sprawdzić przed podłączeniem do kompa, ale ja bym jednak go podłączył
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Jumper » 7 kwi 2009, o 21:38

nie mam VAGA =[ a u mechanika to zdeka drogo:/
Avatar użytkownika
Jumper
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 10:19
Lokalizacja: Olkusz/Gliwice

Postprzez marcinkoz2910 » 7 kwi 2009, o 22:06

Jumper napisał(a):nie mam VAGA =[ a u mechanika to zdeka drogo:/
uuu bez konkretnej diagnozy ani rusz .... to tak jak byś w benzynowym silniku miał falowania obrotów na jałowym i brał się za usuwanie usterek sonda, krokowec, czujniki, potencjometr... koszt makabryczny a jedna diagnoza i jeden element zdechły wymiana i nie potrzebne koszty zażegnane

Więc teraz decyzja należy do Ciebie
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez leopard » 8 kwi 2009, o 00:47

Jumper napisał(a):nie mam VAGA =[ a u mechanika to zdeka drogo:/


to weź młotek i opukaj silnik - moze będzie taniej ...

sprawdź czy swiatła stopów sie świecą po naciśnięciu pedału hamulca - to jedyna rzecz która możesz sprawdzic bez VAG'a (młotkiem) :wstyd: :cwaniak:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Jumper » 8 kwi 2009, o 07:35

swiatla stopu dzialaja bez zarzutu
Avatar użytkownika
Jumper
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 10:19
Lokalizacja: Olkusz/Gliwice

Postprzez leopard » 8 kwi 2009, o 16:27

Jumper napisał(a):swiatla stopu dzialaja bez zarzutu

szykuj kasę na diagnostykę ... :cwaniak:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Jumper » 8 kwi 2009, o 19:04

Avatar użytkownika
Jumper
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 10:19
Lokalizacja: Olkusz/Gliwice

Postprzez marcinkoz2910 » 8 kwi 2009, o 23:18

Jumper, jak najbardziej może być do domowej diagnostyki jak znalazł
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Jumper » 10 kwi 2009, o 14:53

OK VAG Wykazal:


Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 028 906 021 C
Component: 1,9l R4 EDC SG D60
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
00542 - Needle lift Sensor (G80)
05-10 - Input Open - Intermittent
Readiness: N/A


po znalezieniu tlumaczenia to jest to "Czujnik uniesienia igły – G80"
Jak to naprawic? duzo kosztuje wymiana?

Pozdroo
Avatar użytkownika
Jumper
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 10:19
Lokalizacja: Olkusz/Gliwice

Postprzez marcinkoz2910 » 10 kwi 2009, o 15:51

Czujnik G80 znajduje się na szczycie wtryskiwacza na pierwszym (albo trzecim ale raczej na trzecim) cylindrze od podszybia w rzędzie cylindrów od strony pasażera czyli prawej (tylko do tego wtryskiwacza dochodzi czarny kabelek który można zobaczyć wychodzący spod pokrywy zaworów)
W praktyce najczęściej padnięty jest cały wtryskiwacz sterujący a auto jeździ na mapach awaryjnych ostatnio zapamiętanych w ECU
Wtryskiwacz jest firmy BOSCH koszt około 1,5 tys
Jeździć można skoro jeździsz ale trzeba jak najszybciej wymienić

Poczytaj na ten temat też w google tam też coś pisze żeby ktoś trzymał silnik na obrotach 2000tys a drugi niech uderza w wtryskiwacz kluczem np. 17 jeśli silnik będzie się dławił to trzeba go wymienić.

A druga sprawa to sprawdź ten przewód od tego czujnika czy tam jakieś anomalia nie powstały



Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Jumper » 10 kwi 2009, o 17:39

to bede potrzebowal okolo 2000zl na naprawe tego :O?

[ Dodano: 2009-04-10, 17:41 ]
a pozatym chcialbym dodac ze zawsze na poczatku jest OK. dopiero po kilku kilometrach zaczyna mrugac kontrolka i trace moc...
Avatar użytkownika
Jumper
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 10:19
Lokalizacja: Olkusz/Gliwice

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 22 gości