Kopcenie podczas jazdy na czarno

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Kopcenie podczas jazdy na czarno

Postprzez e2 » 12 maja 2011, o 08:49

Na początku - wiem, że 16-o letni diesel kopcić musi, ale ostatnio zaczął kopcić o wiele bardziej i intensywniej, zastawiam się teraz czy może to być wina wtrysków, czy to objawy padającej powoli turbiny. Co jeszcze wpływa na to, że auto kopci bardziej niż wcześniej? Nie sprawdzałem jeszcze błędów bo nie mam czasu, jeśli mam robić logi to jakie tam były grupy?
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Kopcenie podczas jazdy na czarno

 

Postprzez hali » 12 maja 2011, o 15:23

Odkręć węża od turbiny i sprawdź czy leje olej i czy ma luzy. W razie czego mam turbinkę z 1z :-P Może też być za duża dawka!
Avatar użytkownika
hali
Badacz tematu
 
Posty: 201
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 15:32
Lokalizacja: Chełmek k.Auschwitz

Postprzez Piaggio » 12 maja 2011, o 19:37

A może poprostu wiatru mu potrzeba i nowy filterek? jak jest zasyfiony to troszke bardziej bedzie kopcić.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez e2 » 13 maja 2011, o 08:30

No właśnie dopiero wieczorem mnie olśniło o filtrze powietrza i fakt, że trochę przelatał na tym co jest teraz. Jutro go wymienię i zobaczę co dalej, no i trochę go przedmucham na wyższych obrotach.
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Piaggio » 13 maja 2011, o 23:21

No właśnie filter to tak na pierwszej lini, jak jest mocno zabrudzony to troszke mocniej bedzie kopcił, chyba ze kopci bardzo mocno, towtedy juz trezba szukac gdzie inndziej.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez star1466 » 14 maja 2011, o 15:10

no filterek powietrza ważna sprawa u kumpla w reni 19 po wymianie byla wielka poprawa, a jak kupił kopcił jak parowóz
a z poważniejszych to może wtryski leją?
star1466
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 2 kwi 2011, o 19:12
Lokalizacja: Tychowo

Postprzez SotoM » 14 maja 2011, o 21:12

sprawdź moze na poczatek szczelnosc przwodów elastycznych od układu doładowania. moze pekł ten na wlocie do kolektora ssącego...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez star1466 » 15 maja 2011, o 10:56

ja miałem pęknięty ten na wlocie i jedyny objaw to spadek mocy, zero kopcenia... ale sprawdzić warto
star1466
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 2 kwi 2011, o 19:12
Lokalizacja: Tychowo

Postprzez Bradley » 15 maja 2011, o 23:27

e2, cieplo sie zrobilo i swinia mi tez kopci ;)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez e2 » 16 maja 2011, o 08:40

Ok, po wymianie filtra i przedmuchaniu go jest chyba trochę lepiej, faktycznie jak jest cieplej zaczyna kopcić bardziej. Logi sprawdziłem 10 i 11, ale nie w sposób właściwy (nie od 3 biegu i do 4k rpm tylko całą trójkę na wysokich obrotach) i w sumie logi są ok. Jeszcze sprawdzę kąt wtrysku i pewnie zapomnę o problemie ;). Dzięki za pomoc chłopaki, nie będę nagradzał bo połowa z tematu musiałaby dostać plusa, a hojność w poniedziałek "to se ne da" :D

[ Dodano: 2011-07-04, 12:46 ]
Odświeżam lekko temat. U mnie kopcenie ustało wczoraj po wymianie zaworka n75, no kopci na wyższych, ale to wiadomo bo to diesel, jednak jest już fajnie. Niestety wciąż występuje szarpanie w okresie 2-3k rpm więc pewnie nastawnik do czyszczenia.
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości