krztusi sie na wysokich obrotach

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

krztusi sie na wysokich obrotach

Postprzez salomon » 18 sty 2011, o 21:35

Witam,
ostatnio chciałem szybko włączyć sie do ruchu i ostro przygazowałem. Nagle samochód stracił moc zaczął się krztusić i ledwo jechał. Po paru sec objawy ustąpiły. Generalnie potestowałem trochę i samochód na biegu jałowym oraz na 1 biegu przy bardzo gwałtownym przygazowaniu i zwiększeniu obrotów w okolicach 4000 nagle krztusi się trzęsie i traci moc. Przy przyspieszaniu w trakcie jazdy na wyższych biegach nie ma problemu silnik ciągnie do 4500 obr i nie ma problemu. Samochód nie stracił dynamiki.
Silnik 1z po chiptuningu u tunera.
Zastanawiam sie czy ktoś miał takie objawy.
Zastanawiałem się i wydaje mi się że może zapowietrza się gdzieś układ paliwowy i pompa dostaje powietrza w momencie jak gwałtowanie dodaję gazu.

Będę wdzięczny za pomoc i sugestie
Pozdrawiam
salomon
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 24 paź 2008, o 22:01
Lokalizacja: Sosnowiec

krztusi sie na wysokich obrotach

 

Postprzez SotoM » 18 sty 2011, o 22:56

ja na poczatek sprawdził bym hydrosztosy pod wałkiem rozrzadu...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Bradley » 19 sty 2011, o 08:53

Zastanawiam sie czy ktoś miał takie objawy.

Co drugi 1Z.

Najciekawsze jest to, ze jak olej mam rozgrzany do >80C to stojac w miejscu i ruszajac ostro z jedynki nie dzieje sie nic zlego. Natomiast jesli rusze normalnie z 1nki i utrzymuje stalo predkosc samochodu przy 2tys obrotow i nagle dodam gaz w podloge to podwiesza zawory.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez salomon » 19 sty 2011, o 09:48

SotoM napisał(a):ja na poczatek sprawdził bym hydrosztosy pod wałkiem rozrzadu...


mógłbyś nieco bardziej wyjaśnić?

Bradley napisał(a):Co drugi 1Z.


czyli to sie często zdarza, ale jake są najczęstsze przyczyny? czy powietrze w układzie paliwa czy może cos z wałkiem rozrzadu jak sugeruje SotoM ?
salomon
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 24 paź 2008, o 22:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Jake88 » 19 sty 2011, o 10:49

salomon, A jaki masz olej?U znajomych często się tak działo jak jeździli na Castrolu.
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Postprzez SotoM » 19 sty 2011, o 10:58

jak silnik bedzie rozgrzany - trzeba zdjac pokrywe zaworów przekręcajac wałem tak aby na danym cylindrze krzywki wałka rozrządczego patrzyły w góre, jakims plastikowym lby czymc nie metalowym delikatnie nacisnac na hydrosztos wzadzajac w tym czasie listek szczelinomierza 0,20mm - jesli listek jest w stanie wejsc miedzy czop a hytrosztos - hydrosztos kwalifikuje sie do wymiany.
pochwal sie na jakim olje jeździsz...??
ja w jak miałem golfa tez miałem takie problemy. ale przeskoczyłem na olej Valvoline 10w40 MaxLive - problemy znikły.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez salomon » 19 sty 2011, o 12:18

Odkąd mam samochód jeżdżę na Valvoline max life diesel.

Ok więc muszę sprawdzić hydrosztosy.

W przypadku konieczności wymiany czy mocno mnie to szarpnie po kieszeni?
salomon
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 24 paź 2008, o 22:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Mariusz164 » 29 sty 2011, o 18:04

szukałe myślałem i u mnie jest to samo silnik 1z też olej castol 10w40 magnatec no to będę musiał zmenic olej a powiedzcie mi jak zmienie olej to pewnie beż wymiany tych hydrosztosów i tak nic nie pomoże.?
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez Bradley » 29 sty 2011, o 19:06

Zmienilem na syntetyk Motula i dalej jest to samo choc troche lepiej z temperatura oleju.
Ja mam jeszcze inna teorie bo na 1 biegu turbina pompuje kosmiczne cisnienie a n75 nie jest wstanie tego zbic szybko stad silnik nie wydala przy doladowaniu ponad 1,5bar.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez sebastianoo20 » 30 sty 2011, o 09:51

ile prawdy jest w tym jeśli winą jest pompa oleju i zawieszający się w niej zaworek upustowy :?: i te powstałe ciśnienie powoduje to że silnik cały telepie po gwałtownym dodaniu gazu :?:
Avatar użytkownika
sebastianoo20
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 6 wrz 2009, o 16:29
Lokalizacja: Gniezno

Postprzez AdiK__ » 30 sty 2011, o 10:07

Ja sie podepne pod ten temat. Na zimnym silniku to się dzieje, na ciepłym juz jest normalnie. Mianowicie jade sobie spokojnie a jak to zimną zaraz zrywa mi przyczepnosc obroty skaczą ponad 3000 i wtedy jest tak ze kopci bialym dymem z tylu trzesie sie i jakby pracował na 3ech. Zgaszę to mam problem z odpaleniem. Postoi z 2 minuty odpalam i dziala jak gdyby nigdy nic. O co w tym chodzi?
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez sebastianoo20 » 30 sty 2011, o 10:17

na biało kopci każdy do momentu aż się nie rozgrzeje, norma, i na zimnym silniku trzeba bardzo uważać z gazem...
Avatar użytkownika
sebastianoo20
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 6 wrz 2009, o 16:29
Lokalizacja: Gniezno

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości