Witam.
Szanowny kolego nie ma częgoś takiego jak "załączenie" się turbo. Twoja turbosprężarka pracuje cały czas, tylko przy wolnych obrotach silnika jej wydajność jest mała. Jeżeli spaliny sę niebieskie świadczy to o spalaniu oleju przez twój silnik, proponuję się przyjrzeć tylnej klapie po dłuższej jeździe, czy nie ma na niej plamek oleju. Następnie proponuję ściągnąć wąż z turbiny i go sobie dokładnie obejrzeć w środku - dopuszczalne jest lekkie zawilgocenie olejem, podkreślam lekkie - nie może z niego lecieć olej
. Jeżeli po dodaniu gazu do około 2500-3000 obr/min z turbiny poleci "mgła" olejowa to masz wszystko jasne - turbo do regeneracji.
Jeżeli w/w objawy u Ciebie nie występują proponuję sprawdzić wrtyski, szczególnie wtrysk sterujący (nie jestem pewien czy w golfie taki występuje - wychodzą z niego dwa przewody przy których potrafi przeciekać i co za tym idzie fałszuje dawkę)
Pozdrawiam.