Kto mi to wyjasni?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Kto mi to wyjasni?

Postprzez karlito » 31 sty 2008, o 10:17

mam golfa 1.9TD. denerwuje mnie to ze jak wlaczy sie turbo to stasznie dymi z rury. kto mi to wyjasni? czy poprostu przy turbo dostaje za duzo paliwa, czy da sie to jakos zniwelowac?
Avatar użytkownika
karlito
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 12 sie 2007, o 22:38
Lokalizacja: sie biora dzieci

Kto mi to wyjasni?

 

Postprzez Adi » 31 sty 2008, o 22:56

nieprzepalone paliwko.
czesty widok u dizli na wtrysku ;-)
Adi
 

Postprzez opolanin » 1 lut 2008, o 00:38

proponuje sprawdzic wtryski
opolanin
 

Postprzez karlito » 1 lut 2008, o 08:36

ale kolor mojego dymu jest szary, troszke niebieskawy, wiec to nie sa wtryski bo paliwo sie spala, co dalej?
Avatar użytkownika
karlito
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 12 sie 2007, o 22:38
Lokalizacja: sie biora dzieci

Postprzez opolanin » 1 lut 2008, o 09:38

szary na rozgrzanym silniku??? osobiscie nie mam turbo a plynu chlodzacego ci nie ubywa??
opolanin
 

Postprzez karlito » 1 lut 2008, o 17:57

ubywa ale minimalnie i to przez rure idaca od chlodnicy, narazie za zimno to robic ale sie zrobi:) a to turbo i dym ciagle mnie nurtuje
Avatar użytkownika
karlito
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 12 sie 2007, o 22:38
Lokalizacja: sie biora dzieci

Postprzez sebastianjaz » 3 lut 2008, o 13:53

Witam.
Szanowny kolego nie ma częgoś takiego jak "załączenie" się turbo. Twoja turbosprężarka pracuje cały czas, tylko przy wolnych obrotach silnika jej wydajność jest mała. Jeżeli spaliny sę niebieskie świadczy to o spalaniu oleju przez twój silnik, proponuję się przyjrzeć tylnej klapie po dłuższej jeździe, czy nie ma na niej plamek oleju. Następnie proponuję ściągnąć wąż z turbiny i go sobie dokładnie obejrzeć w środku - dopuszczalne jest lekkie zawilgocenie olejem, podkreślam lekkie - nie może z niego lecieć olej :lol: . Jeżeli po dodaniu gazu do około 2500-3000 obr/min z turbiny poleci "mgła" olejowa to masz wszystko jasne - turbo do regeneracji.
Jeżeli w/w objawy u Ciebie nie występują proponuję sprawdzić wrtyski, szczególnie wtrysk sterujący (nie jestem pewien czy w golfie taki występuje - wychodzą z niego dwa przewody przy których potrafi przeciekać i co za tym idzie fałszuje dawkę)
Pozdrawiam. :-)
sebastianjaz
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1 lut 2008, o 20:07
Lokalizacja: Mitchelstown

Postprzez karlito » 4 lut 2008, o 00:09

moj problem sie wyjasnil, zmiejszylem dawke paliwa i przy max obrotach nie ma nawet mgielki:)
Avatar użytkownika
karlito
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 12 sie 2007, o 22:38
Lokalizacja: sie biora dzieci

Postprzez Groch367 » 4 lut 2008, o 20:33

w TDI-kach np moze też być peknieta guma idaca do intercoolera zassysa powietrze z zewnatrz zdarza sie ze wtedy dymi na czarno
WSZYSCY MAJĄ GOLFA MAM I JA
Avatar użytkownika
Groch367
Badacz tematu
 
Posty: 301
Dołączył(a): 21 wrz 2007, o 21:14
Lokalizacja: Paczków/Wrocław

Postprzez karlito » 5 lut 2008, o 17:27

nie wiem czym to sie ma ale mam wrazenie ze na tym forum kazdy stara sie napisac to co wie ale nie koniecznie na temat, mnie interesuje konkretny watek dla konkretnego auta a nie co moze byc w kazdym golfie
Avatar użytkownika
karlito
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 12 sie 2007, o 22:38
Lokalizacja: sie biora dzieci

Postprzez opolanin » 6 lut 2008, o 22:10

karlito napisał(a):nie wiem czym to sie ma ale mam wrazenie ze na tym forum kazdy stara sie napisac to co wie ale nie koniecznie na temat, mnie interesuje konkretny watek dla konkretnego auta a nie co moze byc w kazdym golfie

kazdy pisze to co wie, wywiazuje sie rozmowa i wiele osob juz na tym forum znalazlo odpowiedzi na nurtujace pytania
opolanin
 


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości