LDA

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

LDA

Postprzez polliv » 17 paź 2008, o 13:31

Chcę zamontowac boost pina w swojej pompie. Zgodzie z tekstem poniżej aby to działało pompa musi być połączona z kolektorem i tu pojawia się problem. W starym silniku miałem pompę, które była połaczona z kolektorem tym gumowym przewodem natomiast obecnie mam silnik w którym tego połączenia nie ma. Jest to silnik z recyklingiem spalin(odłączony) czy jakoś tak. Wyczytałem, że w takich silnikach jest jakaś ekonomiczna pompa i, że boost pin nic nie da, czy to prawda?

Wymyśliłem też sobie, że może mógłbym zmienić tylko obecną pokrywę(płaska bez wyjścia na wężyk) na tą z poprzedniej pompy i po prostu podłączyć ten wężyk, dobrze główkuje :?: :oops:

,,LDA - mechanizm w pompie wtryskowej TD, ktory pozwala ograniczyc dawke paliwa przy niskich obrotach i braku (lub niskim) cisnieniu doladowania. Z kolei gdy cisnienie wzrosnie pozwala automatycznie podac wiecej paliwa."

Z góry dzięki za pomoc.
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

LDA

 

Postprzez Reiven » 17 paź 2008, o 19:04

Po 1. To jak pompa nie ma LDA to co Ci da wymiana pokrywki jak tam nie ma rysika który się o tego boost pina opiera (nie ma całego mechanizmu).
A po 2. To czego to ludzie nie wymyśla nawet jak byś go wymienił i zwiększył tym samym dawkę paliwa nie podnosząc dawki powietrza (ciśnienia doładowania ) to jedyne co uzyskasz to kopcenie. W starszych silnikach RA, SB LDA było regulowane zarówno wstępne napięcie membrany jak i położenie samego stożka można było spowodować wcześniejsze osiągnięcie maksymalnej dawki paliwa ale dawało to efekt jedynie przy doniesieniu ciśnienia doładowania (śrubą w zaworze sterującym turbiną) i korekcji dawki śrubą dawkowania na pompie (golf II)

Jak chcesz rozregulować to do dzieła regulacja na stole kosztuje 250pln plus wyjęcie i włożenie.

Masz schemat LDA
W twojej pompie nie ma tego mechanizmu od nr. 4 w dół
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez polliv » 18 paź 2008, o 19:13

masz rację. dzisiaj zobaczyłem, że w tej pompie nic takiego nie ma, tylko zaślepione jest. ale w mojej drugiej pompie jest bo kiedyś dla ciekawości rozebrałem.

więc mówisz, że to i tak nic nie da? a jeżeli zmienię pompę, tego pina i włożę mocniejsze turbo? :?:
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez Reiven » 18 paź 2008, o 19:25

Powiem tak, jak zwiększysz dawkę paliwa i ciśnienie doładowania a do tego założysz IC np. z passata B3 to pewnie i ze 100 kucy byś wyciągną a na pewno z 90. Co do pompy to trzeba by było porównać parametry jednej i drugiej jeśli są takie same to nie ma problemu. Ja bym poszedł jeszcze dalej założył bym tą starą pompę i górę LDA razem z boost pinem od silnika 1.6TD tam ją można regulować potem zaślepił bym ten durny EGR i podniósł ciśnienie doładowania a to wszystko skorygował dawką paliwa na pompie, u Ciebie siedzi pewnie turbo KKK k14 trzeba zobaczyć czy tam na zaworze w środku jest śruba na imbus do wstępnej regulacji ciśnienie.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez polliv » 18 paź 2008, o 19:35

obecnie mam turbinę Garrett T2 ale w starym silniku miałem KKK K14. wiem, że któraś jest mocniejsza ale nie wiem która :zawstydzony:

mi właśnie chodzi oto żeby zrobić coś takiego jak napisałeś :ok:

niekoniecznie myślałem o IC ale jeżeli o nim mowa to ile by kosztował :?:
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez Reiven » 18 paź 2008, o 19:41

K14 jest zdecydowanie lepsza znaczy jest mniejsza wiec szybciej się wkręca znaczy pompuje od mniejszych obrotów i jest mniej awaryjna poza tym garetta nie da się podkręcić a K14 tak co do IC to pewnie koło 100 z hakiem.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez polliv » 18 paź 2008, o 19:47

w takim razie trzeba będzie przysiąść nad tym :-) wprawa w majsterkowaniu już jest więc myślę, że poradzę sobie z montażem wszystkiego.

możesz mi napisać jak się podkręca turbo?

a co myślisz o tym:
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez Reiven » 18 paź 2008, o 21:13

Turbina ma taki żeberkowany zawór wkręcony w stojan spalinowy, na końcu zaworu jest śruba na imbus. Ciśnienie reguluje się wkręcając lub wykręcając śrubę, co do pina to wolał bym włożyć całą górę LDA od 1.6 TD te dorabiane jakoś do mnie nie przemawiają a tym z 1.6 można regulować i moment włączenia LDA i wielkość dawki maksymalnej. Niestety regulacja metodą prób i błędów. Jeśli chodzi o ciśnienie to konieczny będzie manometr żeby nie przesadzić.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez polliv » 18 paź 2008, o 22:10

rozumiem. wielkie dzięki za pomoc :padam: :padam: :padam: :padam: :padam:

pewnie jeszcze odezwę się w tej sprawie do Ciebie bo widzę, że naprawdę znasz sie na tym;-)

pozdro
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez tomekzmc » 19 paź 2008, o 08:15

da się założyć boost pina zmieniasz góre pompy na taką z tym "rysikiem" i lata ja tak mam w swoim z tym że ja nie miałem egr ;-)
Avatar użytkownika
tomekzmc
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 16 paź 2008, o 18:05
Lokalizacja: zamość

Postprzez Reiven » 19 paź 2008, o 09:57

tomekzmc, Z opisu wnioskuje że masz TDI to gdzie żeś tego pina wcisną w elektronikę nastawnika? Widzę że masz małe pojęcie na temat konstrukcji pomp VE jak nie masz LDA to nie założysz góry pompy bo nie będziesz miał do czego tego LDA zaczepić gdyż nie ma tam sprężyny odwodzącej i ogranicznika no i mufa regulatora jest inna zresztą gwarantuje Ci że jak zdejmiesz górę pompy z LDA to jej nie założysz a na pewno nie tak żeby działał regulator.

Kolego polliv tu masz LDA z 1.6

obracasz pina o 180* i szlifujesz od spodu potem dajesz podkładkę, można go tez odrobinę stoczyć z obwodu wtedy wcześniej masz pełną dawkę i dawka jest większa oczywiście trzeba skorygować śrubą dawki i zmniejszyć wstępne napięcie membrany.

a kolega tomekzmc, jak wsadził pina do TDI to gratuluje ale chyba bez wiertarki się nie obeszło :)
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez tomekzmc » 19 paź 2008, o 16:41

mam dwa golfy wysłużonego aaz-a i tdi 1z :-P aaz jest kręcony lda dawka turbo govmod i inne :lol:
Avatar użytkownika
tomekzmc
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 16 paź 2008, o 18:05
Lokalizacja: zamość

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości